trattalask
Städade lite i källaren nu på förmiddagen och tänkte göra mig av med 3 flak öl som stått i snart två år.
Men hur? Kan man slänga dom som dom är eller måste man tömma dom? Burkarna kommer från Tyskland så det är ingen pant på dom.
 
Det brukar inte vara något fel på öl trots att det stått 2 år. Speciellt om de stått lite mörkt och svalare...

Annars, töm ur dem och lägg i metallåtervinning.
 
Lägg ut på blocket som Mördarsnigel vätska
 
Redigerat:
  • Gilla
MrMad och 3 till
  • Laddar…
Största problemet är väl att TS har haft tre lådor öl i källaren utan att dricka upp dem. Snacka om alkoholmissbruk ;)
 
Redigerat:
  • Gilla
Locke och 10 till
  • Laddar…
Även tio år gammal öl är drickbar, så din öl är det säkert inget fel på.
 
Den är säkert drickbar men troligen ingen njutning. Smaka själv och bedöm då dina smaklökar kanske gillar dem. Annars häll ut i avlopp och peta dem i pant automaten så tar du hand om aluminiumet på bästa sett.
 
Jag råkade ut för ett liknande missbruk häromåret:(

Jag gick lös på flaket med en gammal yxa, sköljde av allt och slängde burkarna på återvinningen.
 
Skicka dom med bussgods till mig så ska jag ta hand om problemet! :wow:
 
Drick upp allt och bli smart! Så måste det vara, jag såg det ju på tv.

59517-Expand-my-brain-learning-juice-6QN5.jpeg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
I Tyskland tillsätter man inget konserveringsmedel så det brukar vara sådär tre månaders hållbarhet om det inte är exportöl. Men, men. Det går säkert att få i sig ölen om man inte är så finkänslig ;-). Ev. sätter det fart på magen.
 
Mycket tyskköpt öl är danskt eller svenskt.....

Du har ju tre flak bjudöl, perfekt.
Och allvarligt så kan två år gammal öl vara helt ok, bara att smaka.
 
Enligt min erfarenhet blir burköl dåligt (avslaget) på någon månad.
 
trattalask
Jag smakade den för ett tag sedan, då va den inte så god och lär inte ha blivit bättre. Så tar jag och gör som pojkarna på Stureplan, vaskar innehållet. Men burkarna får gå till återvinning.
 
Krilleman
I min sista lägenhet hade jag fullständigt glömt bort att det stod ett flak Blå Thor längst ner under skafferiet (hur man nu kan glömma det). Smakade vidrigt jäst, och jag bodde på 4:e våningen utan hiss. Så vad gör man?

Turligt nog bodde det en alkis på samma våning. Jag smög helt sonika ut och ställde plattan mot hans dörr så han varken kom in eller ut utan att träffa på denna mystiska platta med jäst öl. Mindre än 30 minuter senare var problemet löst! :D

Stureplan och fjollträsk, släng er i väggen. Här är vi ekonomiska nog att ta till vara på alla resurser!

:cool:
 
  • Gilla
Kalle B och 2 till
  • Laddar…
Bra grund till en luftsolfångare...
 
  • Gilla
DANNE_K_
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.