raveper skrev:
Bara namnet på säljaren säger ju en del -Benzo 112.
Ja, vart hans ekonomiska vinster går behöver man inte direkt fundera över!
 
Krilleman
peternicklas skrev:
Är ett max belopp innan man ska skatta för det, tror det är 50k
Man måste uppfylla vissa regler för att det ska vara skattefritt upp till 50,000.

Hobbyverksamhet:
http://www.skatteverket.se/download/18.76a43be412206334b89800024376/1254923545663/34409.pdf

Denna regel lutar sig många skrothandlare sig på, när dom berättar för deras kunder att man får sälja skrot för 50,000:-/person innan man behöver betala skatt. Frågan är ju då var man i sin hobbyverksamhet får ihop så mycket pengar i skrotvärde?

Detta argumentet tror jag inte håller i skatteverkets ögon!
 
http://www.blocket.se/uppsala/OBS_FYND_Stiga_cub_cadet_till_super_pris_46565241.htm?ca=10&w=1

Seriös snubbe!

Edit: ifall annonsen tas bort:

"Pga! Konkurs så säljer jag ut min demo maskin, en stiga cub cadet som gått bara 10 timmar.
Det är en riktig proffsmaskin som kostar ca 70 000:- ny

Den måste bort före måndag innan den där j***a konkursförvaltaren kommer

Jag vill ha 9500:- eller om ingen hämtat före måndag så får den som gett bästa bud hämta maskinen

Betalning bara med kontanter

Obs ingen mail då datorn är beslagtagen sen i fredags så jag har lånad mail"
 
  • Gilla
MagicFingers
  • Laddar…
Undrar vad han har tänkt svara när förvaltaren gått igenom bokföringen och undrar var klipparen är

-Men va f-, den stod ju här igår ....

Sent from my GT-I9300 using Byggahus
 
Mikael_L
Han har kanske redan tillräckligt mycket som belastar att en sak till inte spelar ngn roll ... ;)
 
Men batterierna ser ut att vara äkta. Är inte 800 för två nya 18v makita-ackar rätt ok?
 
Undrar om han köpt dom med modellbetäckningen och först i efterhand fattat att maskinerna inte var vad som stod på dom...
 
Orginalbatterierna var nog aldrig riktigt bra...
 
sunqan skrev:
Men batterierna ser ut att vara äkta. Är inte 800 för två nya 18v makita-ackar rätt ok?
Det lär väl vara NiMH, så det känns inte som nåt jätteklipp. Men det är klart, man får ju två dragare med batteri med på köpet :)
 
Mell skrev:
Orginalbatterierna var nog aldrig riktigt bra...
Du menar o-orginal-batterierna?
För sjäva orginalbatterierna är nog bra, förutom att de inte passade... ;)
 
thomasx skrev:
Det lär väl vara NiMH, så det känns inte som nåt jätteklipp. Men det är klart, man får ju två dragare med batteri med på köpet :)
Med röda plastbitar snarare NiCd om det följer vanliga spåret på dessa batterierna.
 
corre skrev:
Med röda plastbitar snarare NiCd om det följer vanliga spåret på dessa batterierna.
Hoppsan, existerar sånt fortfarande, det trodde jag knappt.
 
De röda Makitabatterierna brukar vara NiCd. NiMH är svarta och grå. Li-jon ser helt annorlunda ut. Man bör inte försöka sälja vidare fulkopior alls. Har man blivit lurad får man se det dom lärpengar. Tycker jag i alla fall.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.