Eriksgatan skrev:
Njöt precis av fågelsången tills ditt inlägg kom... :)
Det var likadant förra sommaren när alla bara satt förväntansfullt och drömde om den bekymmersfria tillvaro som skulle infinna sig efter de utlovade julileveranserna... :wow:
Som aldrig blev av också om jag minns rätt.

Hur går det med din klippare ?

Min åker till "sjukan" för vård imorgon.....
 
mortimer skrev:
Känns som denna tråden börjar "svalna" lite .... börjar alla få rätt på sina Indegosar ?
Hadde samtlige som har kjøpt Indego deltatt i debatten hadde nok inntrykket vært mere positivt. Ser at det kun er 20-30 stk som har deltatt i avrøstningen og 7 som har hevet sitt kjøp.

Håper en del har fått hjelp, enten herfra eller hos Bosch.

Jeg har selv tatt gjordt noen utvendige endringer i form av demping av klippeagregatet, slipt knivene og skrudd fast hjul. Sålangt har disse enkle tiltak gjordt at min fungerer fint, uten å miste hjul eller brøl når den varver upp. Den går nå 2 hver dag.

Men, jeg ser fram til oppdatert software hvor kantklipping inngår.
 
Eriksgatan
Riviera1 skrev:
Ny här.

Någon som vet vad som gäller med garantin om klipparen rymmer utanför begränsningstråden och blir överkörd av en bil, eller som I mitt fall, kör ner och drunknar I en bäck?
1. Nämn inte bäcken. Reklamera den som att den vägrar starta. Fuktskada..? Det får Bosch upptäcka. Det blir billigast.
2. Om ovanstående inte fungerar: Du vet kanske inte säkert att den rymt. Någon tjuv kan ju ha gripits av panik när larmet började pipa och kastat den i bäcken för att få tyst på den. Klipparen är ju ny och täcks till fullvärdesbelopp minus ev. självrisk på hemförsäkringen.
3. Vissa hemförsäkringar har otursmoment för huset (till vilket trädgårdsmaskiner kan tillhöra). På vår är det upp till 25.000 på dessa oavsett vad för knasigt man själv hittar på, t ex om någon berusad kör åkklipparen ned i sjön. Är lägre självrisk på det tillägget än ord. villaförsäkringen.

Dessa kommer jag på just nu, men kan kanske komma på fler längre fram.
 
Redigerat:
Flere ville nok ha hevet kjøpet om klipperen ikke hadde rømt før vi fikk gjennomført det!

Forsikringen min dekket et par hundrelapper mer enn jeg betalte for indegoen. Dermed kom jeg bedre ut det enn om jeg skulle heve kjøpet, og jeg slapp jo å tenke på returfrakten ettersom den ordnet dette selv.
 
  • Gilla
rcjofo
  • Laddar…
Riviera1 skrev:
Ny här.

Någon som vet vad som gäller med garantin om klipparen rymmer utanför begränsningstråden och blir överkörd av en bil, eller som I mitt fall, kör ner och drunknar I en bäck?
At klipperen rømmer er en defekt som bør dekkes av garanti. Skal bosch mene noe annet får de møte opp i hagen din og påpeke hva du har gjort feil med installasjonen.
 
Eriksgatan
mortimer skrev:
Som aldrig blev av också om jag minns rätt.
Hur går det med din klippare ?
Min åker till "sjukan" för vård imorgon.....
Trist med sjuklingar... Sitter själv med värsta influensan, snorar och har feber, kan nästan tro att jag fått en släng av "Indego".
Julileveranserna kom ju till slut, men i september. Angående hjulleveranser fixade min kreativa åf så att vi satte mitt trasiga hjul på utställningsdummien i butiken så tog jag det hjulet istället. Funkar skitbra, fast det hjulet var äldre än de första produktionsexemplaren. Så klipparen går igen, ännu utan bröl, och man kan säga att skyltningen blev mer korrekt gentemot konsumenterna.
 
Eriksgatan skrev:
Trist med sjuklingar... Sitter själv med värsta influensan, snorar och har feber, kan nästan tro att jag fått en släng av "Indego".
Julileveranserna kom ju till slut, men i september. Angående hjulleveranser fixade min kreativa åf så att vi satte mitt trasiga hjul på utställningsdummien i butiken så tog jag det hjulet istället. Funkar skitbra, fast det hjulet var äldre än de första produktionsexemplaren. Så klipparen går igen, ännu utan bröl, och man kan säga att skyltningen blev mer korrekt gentemot konsumenterna.
Ajdå, trist att vara sjuk nu under semestern.
Vilken klipphöjd är du nere på för din Indego, tjockt gräs (dock ej nödvändigtvis högt) ?
 
Eriksgatan
mortimer skrev:
Ajdå, trist att vara sjuk nu under semestern.
Vilken klipphöjd är du nere på för din Indego, tjockt gräs (dock ej nödvändigtvis högt) ?
Skönt ändå att man slipper bli skickad till BSC när man själv är sjuk... Skulle väl komma tillbaka med vaggande gång, en grøn i näven och uppgraderad till Edward Scissorhands...

Har rätt tjockt gräs som klippts ned successivt och klipper på nivå 5 tre dagar i veckan. Det har inte regnat en droppe på några veckor nu så jag vill inte ta ned gräset kortare förrän det kommer lite regn igen.

När jag nu ställde ned "överlappningen" från auto till 16 pga. breda strängar som efter 5 hela klippomgångar inte minskat alls, räcker inte längre 11 timmars tidslucka per dag. Tidigare blev den klar på 8 timmar.
 
mortimer,

Nej jag driver inte med er!

Men jag kan omformulera frågan: garanterar Bosch att den alltid, efter lyckad kartering, håller sig inom det karterade området.
 
Säger inte manualen att det ska vara ett visst minimiavstånd till pool eller stup, ett avstånd som är större än till ex en vägg? Ungefär det dubbla avståndet tror jag åtminstone en del andra klippare kör med.
 
Om du har kompletterat med "allrisk" eller vad det nu heter i ditt försäkringsbolag så bör de ta det. Kräv sedan Bosch på självrisken.
 
Riviera1 skrev:
mortimer,

Nej jag driver inte med er!

Men jag kan omformulera frågan: garanterar Bosch att den alltid, efter lyckad kartering, håller sig inom det karterade området.
I følge kundeservice er jeg den eneste som har opplevd at klipperen går utenfor tråden. Da er det nok garantert at den holder seg innenfor de 35 / 75cm som er spesifisert i instruksjonen.
 
lilytwig skrev:
Om du har kompletterat med "allrisk" eller vad det nu heter i ditt försäkringsbolag så bör de ta det. Kräv sedan Bosch på självrisken.
Hvordan kan jeg kreve det av Bosch? Hadde den hatt alarm ville jeg tatt tyvene på fersken - de stjal den mens jeg satt 8m unna, kun en usiolert dør imellom.
 
petterg skrev:
Flere ville nok ha hevet kjøpet om klipperen ikke hadde rømt før vi fikk gjennomført det!

Forsikringen min dekket et par hundrelapper mer enn jeg betalte for indegoen. Dermed kom jeg bedre ut det enn om jeg skulle heve kjøpet, og jeg slapp jo å tenke på returfrakten ettersom den ordnet dette selv.
Veldig bra forsikring du har som regel er det en egenandel å betale..

Kan vi spørre hvilken klipper du velger nå ? Eller venter til neste års modeller.
 
Riviera1 skrev:
... Någon som vet vad som gäller med garantin om klipparen rymmer utanför begränsningstråden och blir överkörd av en bil, eller som I mitt fall, kör ner och drunknar I en bäck?
Enligt installationsguiden skall tråden ligga extra långt ifrån dammar (75 cm) för att just detta inte skall kunna inträffa. Min klippare vägrar att fortsätta om den är 20 cm utanför tråden med nosen. Om slingan stängs av så tvärstannar klipparen. Du får nog ta det på drulle eller hemförsäkringen om klipparen inte fungerar efter att den torkat upp.

P.S. Såg nu att många redan svarat...
 
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.