Vad är det för mark?
 
Nimajneb skrev:
här tror jag du nog kommer ihåg fel.
ett 4x8x1,5 hål plus bortforsling plus makadam plus framkörning lär kosta 25-30k.

Men TS kan ju hyra en minigrävare en helg för ett par tusenlappar.
Du missade det där med kontakter och och inte helt kritvitt eller? Kollade igen, 12.000kr betalade jag.
 
D09
Hyr minigrävare och dra hem på kärra, man lär sig fort och det är RIKTIGT ROLIGT =D

Du gör jobbet lätt på en dag inkl lärotid men hyr över helgen och planera in allt annat som man vill göra på tomten :)

Tips är att sätta din respektivei en minidumper så kommer ni båda ha skitkul :) och roliga minnen :)

Annars brukar ( här hemma ) det gå på

Etablering ca 1500- 2000kr
Grävjobb ca 800kr / Tim. Säg 4-5 Tim

Låter som ett jobb för en hjulmaskin om dom finns i närheten och gräsmattan är torr.

Bortforsling med mera behövde du ju inte.
 
Redigerat:
Enk Projektet skrev:
Vad är det för mark?
"Vanlig mark" om man kan säga så. Vanlig svart jord, är i Skåne så inga berg etc. f.d. åkermark.
 
Jag ska göra 2 provgropar på min tomt, för att bilda mig en uppfattning av hur dom olika lagren ser ut..
För dom groparna tänkte jag haffa någon bonde eller annan person som innehar en Huddig eller liknande.

Med den kan han komma på plats fort, och förhoppningsvis även gräva groparna relativt fort.

Så mitt råd är att kika runt i omgivningen, och ta kontakt med någon som har en traktor :)
 
Är också intresserad av kostnad :) Bör väl komma billigt undan så länge man har någon grävare nära så dom slipper transport samt kan lägga jorden någon stans på sin egen tomt :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.