Eriksgatan
Jag lämnade in nr. 5 idag och får väl vara utan klippare den här semestern också... Förra året väntade man på försenad leverans hela sommaren och i år är klipparen på "servicar" som ändå inte löser problemet. De gjorde inte ett skvatt mer förra gången än uppgraderingen till 5167. En apa med läppstift på är fortfarande en apa...
Jag väljer alltså att inte skjuta upp reparationen. Jag tror inte att Bosch fixar det här i år och jag vill inte få det svaret i november efter att tvingats be om ursäkt till grannarna hela sommaren för att de plötsligt har fått en flygplats om knuten.
 
mecklarn skrev:
Har en idé om vibrationsdämpande gummiplattor som träs upp mellan chassit och motor/klippenheten. Om man fick en lagom tight passning så blir klipphöjden fortfarande reglerbar. Jag skall leta lämpliga gummiplattor.
Gå til din lokale rørlegger, han har skumgummi isolasjon forsterket med glassfibernett og med lim på baksiden. Denne kan du legge som en ring mellom klippemotoren og tallerken og du kan stille den opp og ned i etterkant.
 
Martinbj skrev:
Jaha då fick jag tillbaka min idag :) uppgraderad med nya fina framhjul med svart axel ! någon annan som fått dessa? och så ny "Ivägkörningspärr" samt uppgraderad mjukvara 5.8 build 05167 ....
Jag kollade upp vad "Ivägkörningspärr" är och det är den lilla röda startnyckeln...
Knepigt att den var "trasig".

Nice plåtskjul (y) Är inte utsidan aningen för lång när klipparen svänger ut ?
 
Den röda nyckel var med när jag skickade in och vad jag vet var den hel och fin, plåtskjulet fungerar fint har inte haft problem med att den fastnar i det ännu.
 
M
Armaflex är nog lite för mjuk, dessutom är det styrspår runt om som gör att man måste göra segment som skjuts upp. Eller tänker du på den neoprenliknande isolerduken som man brukar använda för isolering av kylarör, den skulle kunna fungera.
vill man lägga runt klipptallriken borde även drevningslist för fönster fungera, då behövs nog endast ett varv. Jag skall testa lite fler varianter.
 
6
Eriksgatan skrev:
Jag lämnade in nr. 5 idag och får väl vara utan klippare den här semestern också... Förra året väntade man på försenad leverans hela sommaren och i år är klipparen på "servicar" som ändå inte löser problemet. De gjorde inte ett skvatt mer förra gången än uppgraderingen till 5167. En apa med läppstift på är fortfarande en apa...
Jag väljer alltså att inte skjuta upp reparationen. Jag tror inte att Bosch fixar det här i år och jag vill inte få det svaret i november efter att tvingats be om ursäkt till grannarna hela sommaren för att de plötsligt har fått en flygplats om knuten.
Varför häver du inte köpet nu? Har du behövt skicka in på lagning fem gånger så kan du väl kräva det?

Förstår inte alla som orkar hålla på att skicka in flera gånger och få tillbaka med samma fel som det var innan man skickade in den.
 
Eriksgatan
matte75 skrev:
Varför häver du inte köpet nu? Har du behövt skicka in på lagning fem gånger så kan du väl kräva det? Förstår inte alla som orkar hålla på att skicka in flera gånger och få tillbaka med samma fel som det var innan man skickade in den.
Javisst kan jag häva köpet när som helst men inte blir gräset klippt för det. Jag hävde t ex köpet av min septemberlevererade klippare i april. Anledningen till att jag (ännu) inte gjort detta igen är helt enkelt för att jag vill ha en robotklippare som klarar att hitta runt och klippa överallt på min komplicerade tomt och som inte behöver snurra runt på den sju dagar i veckan och ändå lämnar en massa oklippta ytor. Den senaste klipparen, tillverkad i juni, fungerade nästan helt perfekt bortsett från brölandet. Jag vet också att alla inte brölar, t ex mina två första tillverkade 2012 gjorde inte det (inte under första 6 veckornas drift åtminstone). Så jag tror fortfarande att det kan gå att bli helt nöjd även om det känns jäkligt bittert att behöva lämna in ännu en klippare.
 
KNIVAR - var nog det första jag bekymrade mig om efter att ha hört en del om andras klippare under några år. Varför finns det inte 100-pack att köpa billigt till Indego? Efter ett par dagars klippning tog jag loss mina knivar och drog ett par drag med handfilen för att vässa och vända bladen för att slita jämt. Nu efter drygt 100 timmars klippning så var det dags igen för att ta en titt under klipparen. Knivarna verkar vara av helt fantastisk kvalitet - fortfarande rimligt vassa och knappt lönt att dra ett tag med filen på ens. Enda möjliga önskan är nu möjligen en större klipptallrik som tar lite bredare men då kanske vi kommer in på fara för små tår och fingrar om man har småbarn.
 
bild (1).jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Nu vart Pontus hus klart.
Har än så länge inte haft några problem med han, hoppas att lita tak kan hjälpa till för att förhindra display problem m.m som jag läst om på forumet.
/N
 
  • Gilla
lilytwig och 2 till
  • Laddar…
Har ni tänkt på att denna sida firar 200-sidorsjubileum. Bosch borde fira oss med lite glass tycker jag (möjligtvis ha oss som arvoderade testpiloter för "Indego 2014".:) 1st
 
  • Gilla
lilytwig och 2 till
  • Laddar…
Nä nu kan jag inte sitta still efter 3 veckor i Kroatien o Italien. Nu måste jag hem o klappa om Indegon och hoppas att gräsmattan är välklippt. 3½ vecka utan husse skulle väl va ok, tycker jag. Byggarebob kanske kan komma att infinna sig så även min får ett bo i att svalka sig i. i morgon går färden norrut och jag hoppas ni haft ett för djävligt väder för det har inte jag haft......jag menar att gräset e grönt o skönt. Här har jag haft 1 dags moln på 3 veckor. Brölandet har jag inte hört men det kan ju bero på avståndet....Ha det gott alla där hemma så e jag väl på plats på lördag em för att va med i debatten igen.

chiao MeanMike
 
Min Indego brölade ibland precis som många andras men jag sprayade bara lite llithiumfett från sprayburk med lång pip i de spår upphängningen löper + runt om upptill.
Efter det har den inte låtit illa en enda gång....
 
Hej alla indegomekare. Någon frågade efter driftstatistik. Detta kan jag bidra med: Har kört i 4 veckor. Drifttidmätaren i indegon visar: Runtime: 4400 min. Charge time: 2400 min. Effektmätare på trafon: 8,5 kwh. Som ni själva lätt räknar ut så har maskinen gått ett par timmar varje dag. Har nog bara pausat 2-3 regndagar. (Indego är ju en dansmaskin, klippa/pausa, klippa/pausa). Klipptiden ser ut att vara nästan dubbelt mot klipptid och det stämmer nog. Laddar ca 45 min och klipper dryga timmen. Jag kör klipphöjd 6. (SW 5.7 byggd 2012. Jag återkommer småningom med uppdatering av statistiken.
 
windy23 skrev:
Min Indego brölade ibland precis som många andras men jag sprayade bara lite llithiumfett från sprayburk med lång pip i de spår upphängningen löper + runt om upptill.
Efter det har den inte låtit illa en enda gång....
Hur kommer du åt dessa delarna som du smörjde, måste man lossa några detaljer ?
Någon bild på dessa delarna ?

Fina hus som ni alla lägger upp. Imorgon kommer "takläggaren" till mig så då kommer lite bilder upp också på min konstellation.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.