Beror kanske på från butik till butik, men i Nyköping har de rätt mkt.
 
ullberg
Alfredo skrev:
Är det någon som vet om högtryckstvätten de säljer nu för 999 kr är något att ha. Jag har bara sett den på bild men den verkar rätt OK för pengarna. Slangvinda och en del tillbehör medföljer.
http://www.lidl.se/cps/rde/xchg/lidl_se/hs.xsl/index_29287.htm

Tackar, nu gäller det bara att hitta en butik som har den i lager...

/U
 
ullberg
Var på landet där det inte finns några Lidl i närheten, men jag fick farsgubben att stanna till på vägen upp, så han har bärgat en, tack för tipset!

ImageUploadedByByggahus.se1372776963.145378.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


/U
 
ullberg skrev:
Var på landet där det inte finns några Lidl i närheten, men jag fick farsgubben att stanna till på vägen upp, så han har bärgat en, tack för tipset!
Hoppas den funkar bra för dig. Du får gärna ge en "testrapport" här.
 
ang högtrycken tycker jag den är lite slö i starten. att få upp trycket tar en stund, och den skapar inte trycket om man inte "gasar",,...
sedan sladdvindan på den är sådär den med..., men 1K var den värd:)
 
ullberg
Alfredo skrev:
Hoppas den funkar bra för dig. Du får gärna ge en "testrapport" här.
Absolut, blir nog först framåt helgen när vi är hemma igen, vattnet på landet har lite mycket defekter för att köras genom den här dyrgripen ;)

(Tja, det känns iaf. Lite onödigt att få in det vattnet...)

/U
 
Nu har LIDL en elektrisk häcksax för 399:- som jag slog till på. Deras egna märke Florabest, men tillverkad av något som heter Grizzly, åtminstone själva sax-delen är gjord i Tyskland.

Har kört med den hela dan idag, både lättare klippning av spireahäckar och lite tyngre jobb när jag skulle kapa ner en vildvuxen tuja-häck. Har funkat mycket bra, saxen klarar utan problem att man kilar in en gren av max-storlek (24mm) och trycker till så klipper den av grenen på första "hugget". Upplever den som starkare än grannens bensindrivna häcksax som jag lånat tidigare år. Återstår att se hur länge den håller.
 
Ser att LIDL har en Parkside batteridriven borrhammare som erbjudande fr.o.m. den 22/8. Har bara ett Parkside verktyg innan, en sticksåg, som jag är sisådär nöjd med. Nån som har några tankar/erfarenheter om borrhammaren?
 
Se i början av tråden... Den har varit ute förr :)
 
OK, läste inte från början...eller nån gång har jag gjort det men inte nu :) Men är det verkligen samma som nämns där?
 
ullberg
bonnier skrev:
OK, läste inte från början...eller nån gång har jag gjort det men inte nu :) Men är det verkligen samma som nämns där?
Nja det är inte jag så säker på, den jag sett tidigare i tråden var en nätansluten. Jag har tyvärr ingen erfarenhet av denna produkt.
 
Ahh denna var batteridriven. Missade det. Tyvärr då vet jag inte.

Kör en del andra saker från dem och har inget att klaga på :) , men allt beror ju på användandet och priset brukar ju vara rimligt för att chansa tycker jag.
Specen ser ju bra ut samt att de har väl 3års garanti?
 
bonnier skrev:
Ser att LIDL har en Parkside batteridriven borrhammare som erbjudande fr.o.m. den 22/8. Har bara ett Parkside verktyg innan, en sticksåg, som jag är sisådär nöjd med. Nån som har några tankar/erfarenheter om borrhammaren?
Det tråkiga med alla Lidls batterimaskiner är att man bara får ETT batteri till. Det är dessutom väldigt krånglig/omöjligt att få tag på ytterligare batterier.

Men själva maskinerna brukar vara bra. Hade de skickat med ett extrabatteri från början hade deras maskiner verkligen varit ett bra alternativ.
 
Tror nog att julas är ett bättre alternativ, går dessutom att köpa ett bratteri till.
En nackdel med dessa är laddtiden, dock är det inte ett problem för mig då jag inte använder den så ofta och ej lämnar den helt urladdad.

https://www.jula.se/batteridriven-borrhammare-14-4v-001020
 
En borrhammare som levereras med bits-sats känns liksom ... konstigt.
Som en gruslastbil som levereras med ett par skyfflar.
Inte helt seriöst, på någe vis.
Men det är ju bara vad verktygsnörden jag känner :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.