Tycker de är kul att vissa klagar och klankar ner på andras byggen, men visar själv inte ens upp en träbock, tur att de finns "experter"

Ja tycker iaf de är ett fränt bygge som ja gärna läser/ser mer av
 
  • Gilla
skruffse
  • Laddar…
bigbula skrev:
blir nog bra garage. fattar inte varför du lägger ut bilder på bygget. är väl inget speciellt. ser ut som alla andra gör jobben. ser inte dig köra lastbil,plasmaskära, gjuta eller svetsa,designa.mm. galvet är väl från lysekil.galv.
"bigbula"
Innan jag svarar dig på detta inlägget vill jag bara ställa en kort fråga till dig.och denna vill jag gärna ha svar på!

Hur hade du gjort med karmarna galvat eller målat? Och med målat får du helt välja själv, pulver, våtlack eller pensla med t.ex. epoxi och givetvis blästra dom innan?
 
  • Gilla
danielandersson och 5 till
  • Laddar…
Ta det försiktigt nu Skruffse. Det är en verklig expert du fått på tråden. Av tidigare inlägg att döma är bigbula expert på norsk och svensk el-standard, på rör, ventilation, veteranbilar, motorer, tyger och mycket mycket mer. Misstänker att han också är expert på grammatik, meningsbyggnad och användning av skiljetecken i svenska språket.
 
  • Gilla
Dan M och 6 till
  • Laddar…
Det finns bara 1 allvarligt fel på detta bygge !! Det ligger ju inte på min tomt! ;)
Är faktiskt avundsjuk på dig Skruffse jag har varken plats eller råd att bygga något liknande.
Tycker det ser jättebra ut och ser gärna mer av det. :)
 
  • Gilla
Steffo1980 och 2 till
  • Laddar…
Håller med bibula ;) du borde grävt allt med spade, hämtat material med skottkärra, tillverkat plåten från grunden osv.. Det där fixar ju vem som helst!

OBS *ironi*

Ett helt galet och underbart bygge som jag vill fortsätta följa :)
 
  • Gilla
skruffse
  • Laddar…
Då skall vi uppdaterat med en bild samt lite info för alla som tycker det är intressant.
bigbula du kan ju stänga av datorn nu och göra något annat.

Fått gjutit lite leca vid karmarna
IMG_1682.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Så nu skall jag bara måla uppe på balkarna samt bränna bort två öron som jag använt på dom för lyft sen är jag redo för bjälklag på fredag.
Transport fixad blir trailer samt två lastväxlarflak.

bigbula har tänkt på en sak fast du inte har svarat på min fråga.
Du måste vara en sådan person som inte vill att allt skall bli bra?
Vi andra med självinsikt vet att man kan inte göra allt, visst det kan man men det skall bli riktigt bra. Iaf tycker jag att jag bygger ett sådant här garage en gång i livet och då skall det va det bästa och det mest genomtänkta men det tycker inte du bevisligen med ditt inlägg.

Jag har inte C på mitt körkort men det har Peter på LEAB och han kör som en kung därför får han göra det för jag vet att det blir bra.
Tony på LEAB är en klippa på att gräva dessutom har han idéer som jag kanske inte har kommit på men ihop spånar vi fram bra lösningar.
Kynningsrud har riktigt kompetent personal i Stenungsund och då vill jag inte att om jag skall ha lyft något iofs inte så tyngt bara 4,5ton men jag vill inte förlora några fingrar eller vill att någon skall göra det här hemma hos mig DÄRFÖR anlitar jag och har hjälp av bättre och mer kompetenta kompisar.
Men du du skall göra allt själv och då blir det aldrig helt hundra kanske blir bra men aldrig perfekt!!!

Sammamed min bil, har gjort ca 85% själv men när jag skulle ha ett kolfibertak till den så kontaktade jag Leif Tufvesson och Mattias Vöcks för jag vet att det blir perfekt och det är så jag vill ha det.
Dock gjorde jag sådant som jag klarar av för övrigt på den bilen

Dessutom tror jag att anledningen du ville ha kort på mig är att du är lite småkär i mig och ville se hur jag ser ut. Men jag måste göra dig besviken jag gillar inte pojksnopp!

Förövrigt förutom att bjälklaget är på g så har jag beställt portar ifrån PRIDO.
Blir deras ECOLID port tre stycken med mina specar silvermetallic som jag skall hämta v35
 
Redigerat:
  • Gilla
Härryda2015 och 12 till
  • Laddar…
Jag känner skruffse och kan gå god för att den mannen gör allt han kan själv.
Vissa saker kan man inte bara göra själv.
En del saker undrar man ju i bland varför han inte köper.

Kanske skulle åka ut och ta ett kort på byggherren och lägga ut.

Menar du det med pojksnopp ?
Jag trodde vi hade något. :confused:
 
Haha, jag vill att Bigbula stannar kvar :)
Då har vi två saker att skratta åt, Skruffses storhersvansinne och Bigbulas okunskap om just denne byggherre :)

Trådar där folk lägger upp bilder på sin smålandsvilla måste skära i ögonen på Bigbula :)
 
Såna dönickar som kastar avundsjuk skit på folk skapar visserligen debatt och mer fart i en tråd, men på det forum jag själv varit med och drivit har vi varit noga med att hålla ner dessa glädjedödare och några stycken har blivit avstängda.

Själv har jag tidvis svårt att låta bli att läsa om såna här fantastiska byggen. Men inspiration och habegär blir för svåra, samt dreggelproduktionen torkar ur kroppen. ;-) Så för att få annat gjort får jag helt enkelt låta bli.

Kör hårt skruffse, SKARPT gilla på denna byggtråd!
 
Kul att följa projektet! Det måste vara stora hobbys du har skruffse, eller är det att bygga garage som är hobbyn? :)
 
är nog bra totalenterprenör. ok.min tanke är det privat eller för yrkesbruk.privat har man hemma eller med polare man delar. bygga proffsgarage kan väl många bygga om det är tänkt för företag, eller vill hålla hög imp.faktor på sin omgivning.. har själv egetbyggt dock privatgarage 250m2. med div. intressen. vill man visa upp så ok.Är inte min stil. ger en tråd till "smålandshus" om det syftar på att bo "kollektivt" sk. villaområde "tegheim" låter som en cool kille.. själv flashar jag inte.synpunkter i ämnen som får & fåraherdar, jantelagar. avundsjuka. mm. uppskattar jag.
 
bigbula skrev:
är nog bra totalenterprenör. ok.min tanke är det privat eller för yrkesbruk.privat har man hemma eller med polare man delar. bygga proffsgarage kan väl många bygga om det är tänkt för företag, eller vill hålla hög imp.faktor på sin omgivning.. har själv egetbyggt dock privatgarage 250m2. med div. intressen. vill man visa upp så ok.Är inte min stil. ger en tråd till "smålandshus" om det syftar på att bo "kollektivt" sk. villaområde "tegheim" låter som en cool kille.. själv flashar jag inte.synpunkter i ämnen som får & fåraherdar, jantelagar. avundsjuka. mm. uppskattar jag.
Du har ett garage på 250kvm?
1, 2 eller 3 plan?
 
alltid försinkning. prismässigt ingen större skillnad på bläster+ epoxi+färg, gentemot försinkning.. sk. galv består, inte lack. kan måla galv efter ca. ett år.tydligen har du nära till lysekil så då är du hemma ekonomiskt. finns även inlämmning i borås , tiil ett företag som är som hund & katt mot nicro-galvano i östra götaland och småland. men bra priser. "n-g" har hutlösa priser. vill inte ha något under 500kg.
 
  • Gilla
bumpaberra
  • Laddar…
2-plan. 9x14 meter. höjd. 6.5m. port.4.5x5.0m. förkskjuten i sidled. svetsat entresol på båda sidor. med trappa .gångbrygga i durkstål mellan entresolplan. 3.5 ton billyft stenhöj. längst in . för att få in lastbil eller båtkärra. vä. sida vattentvätt.,fotogentvätt, lackrum, detaljlack. sedan rullbana för kap trä och stål. hö. sida toa, maskiner . svetsbänk 2x4m. truckparkering. svarv, trä +metall, kantvik, rullvals, slagsax, svetsar, fräs t+s. bandsågar t+s. mm. mm. 2-vån. finns bara ett kulturområde endast för bekanta
 
  • Gilla
bumpaberra och 1 till
  • Laddar…
peternicklas
Och jag som är, eller var, så stolt för mitt helt egenbyggda garage på 60 kvm. Fick inte bygga större men vad jag saknar en riktig lift. Fortsätt att hålla oss uppdaterade.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.