Fantastiskt jobb. Du visar verkligen att allt går. Skall be frugan läsa igenom tråden kanske....haha...eller förresten då tror hon på underverk.
 
  • Gilla
erik_n
  • Laddar…
Mattias_Jo1 skrev:
Fantastiskt jobb. Du visar verkligen att allt går. Skall be frugan läsa igenom tråden kanske....haha...eller förresten då tror hon på underverk.
Haha ja var försiktig med vad du visar, det kan ju leda till en massa jobb ;)

Kul att du gillar det jag gör! Faktiskt en av de saker som motiverar mig att kämpa vidare, att ha nått nytt att lägga upp här. Lite som en morot för mig :)
 
  • Gilla
Fredrik.engdahl
  • Laddar…
Jag förstår inte hur du hinner/orkar.

Det verkar som det händer något varje dag och du gör nästan allt själv
 
Fredrik.engdahl skrev:
Jag förstår inte hur du hinner/orkar.

Det verkar som det händer något varje dag och du gör nästan allt själv
När jag gör något är jag extremt fokuserad och väl förberedd. Jag planerar nästa moment under tiden jag slutför pågående. Sen håller jag väldigt högt tempo. Men det tar självklart hårt på både kropp och psyke. Jag får ihop ca 10-12 timmar varje vecka, uteslutande kvällstid när barnen sover.

Det som får mig att orka är vetskapen om att det inte är ett evighetsprojekt. Att för varje timme jag bygger så är jag en timme närmare att bli klar. Sen är ju känslan, av att se resultatet av allt slit, helt oslagbar!
 
  • Gilla
corre och 1 till
  • Laddar…
Igår kväll vid 00:30-tiden så kläckte jag å frugan en sån jävla grym idé om hur planlösningen ska se ut i hallen. Det får mig så otroligt motiverad att byta om till arbetskläderna och hämta tigersågen! Tror inte det skulle uppskattas såhär 2 dagar innan födelsedagskalaset för äldsta dottern... Så jag sitter här ivrigt och studsar i soffan, men i tankarna så luktar det bränt om tigersågen!
 
  • Gilla
Dalbotant
  • Laddar…
Men kom igen nu!! Vi väntar ivrigt. ;-)
 
  • Gilla
erik_n
  • Laddar…
Lördag morgon blir en utmärkt tid att börja på :D
 
  • Gilla
erik_n
  • Laddar…
Starta NUU!!
Födelsegagsfesten kan ni väl ha på Folkets Hus. :p:D
 
Raceman skrev:
Starta NUU!!
Födelsegagsfesten kan ni väl ha på Folkets Hus. :p:D
Hahaha bästa argumentet hittils!!!

Nä, det får vänta tills hallen står på agendan. Jag har en källare att avsluta, trappen och 2 sovrum på tur innan det är dags för hallen. Men det kommer lixom bli pricken över i't, därav min entusiasm!
 
Alltså jag har lärt mig en massa genom att bara läsa och jag har länge funderat hur du hinner med allt?
Det går så fort så man får intrycket att du jobbar en 3-4 timmar on dagen.

Men du skriver.
"Jag får ihop ca 10-12 timmar varje vecka, uteslutande kvällstid när barnen sover"

Och det är jättebra för oss andra själv sitter man å drömmer och ser renoveringsobjekt och tänker, måla tar inte så lång tid renovera köket går ganska snabbt m.m. och då är det ganska enkla saker jag pratar om.

Man får sig lite en tankeställare och wakeupcall ungefär som i arge snickaren när han pratar om hur lång tid allting tar.

x timmar om dagen blir sp många timmar i veckan , månad etc.
 
Andy78 skrev:
Alltså jag har lärt mig en massa genom att bara läsa och jag har länge funderat hur du hinner med allt?
Det går så fort så man får intrycket att du jobbar en 3-4 timmar on dagen.

Men du skriver.
"Jag får ihop ca 10-12 timmar varje vecka, uteslutande kvällstid när barnen sover"

Och det är jättebra för oss andra själv sitter man å drömmer och ser renoveringsobjekt och tänker, måla tar inte så lång tid renovera köket går ganska snabbt m.m. och då är det ganska enkla saker jag pratar om.

Man får sig lite en tankeställare och wakeupcall ungefär som i arge snickaren när han pratar om hur lång tid allting tar.

x timmar om dagen blir sp många timmar i veckan , månad etc.
Som jag redan berättat så är jag extrem väl förberedd och kan hålla väldigt högt tempo när jag väl sätter igång.

Ja den är 2 konton som blir lidande när man renoverar... Tid och pengar. Kortfattat kan man säga att jag är pank och aldrig har tid med något tack vare det här huset :S
Men det är det värt, jag ser det som en dyr och tidskrävande hobby. Som ger ett resultat i form av livskvalitet!
 
Glöm inte frun!!
 
Mattias_Jo1 skrev:
Glöm inte frun!!
Det är kanske det viktigaste tipset som bör ligga överst på allas lista!

Utan henne så finns det ingen anledning att renovera VÅRT hem!
 
Absolut, utan deras support är det kört!
 
  • Gilla
erik_n
  • Laddar…
Socklar = check

ImageUploadedByByggahus.se1372502473.795854.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


ImageUploadedByByggahus.se1372502484.866328.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Nu kvarstår "bara" lite bättringsmålnig, montera spottar, koppla in el, måla trösklarna, kapa till och montera innerdörrar, montera kaminen, bygga lite hyllor och ett skrivbord, dra lite rör i tvättstugan, koppla in golvvärmen... Ja det var nog allt...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.