joogoo skrev:
Då så har det ena hjulet lossnat. Är det någon som har lyckats få bosch att enbart skicka ett nytt hjul eller har ni som haft liknande problem behövt skicka in hela klipparen ?
Fick köpa hjulet själv för att slippa skicka in klipparen (och bli av med den mitt under säsongen).
Se inlägg #2098
.
 
  • Gilla
mawi
  • Laddar…
joogoo skrev:
Då så har det ena hjulet lossnat. Är det någon som har lyckats få bosch att enbart skicka ett nytt hjul eller har ni som haft liknande problem behövt skicka in hela klipparen ?
Vilken utgåva av klippare har du ?

Det som verkar gälla är att skicka in klipparen eller stå för ett nytt på egen hand. Någon här inne som också råkat ut för samma sak.
 
joogoo skrev:
Då så har det ena hjulet lossnat. Är det någon som har lyckats få bosch att enbart skicka ett nytt hjul eller har ni som haft liknande problem behövt skicka in hela klipparen ?
Du har väl kvar din gamle traditionelle klippare ?
 
Eriksgatan
mortimer skrev:
Du har väl kvar din gamle traditionelle klippare ?
Den lär väl inte sköta klippningen åt en om man nu går på semester och har planerat och betalat dyrt för att Bosch skall sköta gräsklippningen...?
 
2012 78db, 5.7 SW. Klipparn har i övrigt skött sig bra fram tills nu. Får ta och ringa bosch på Måndag och se hur de vill ha det.
 
Ja, den har redan varit ute på grönbete igen, tyvärr.
 
Eriksgatan skrev:
Den lär väl inte sköta klippningen åt en om man nu går på semester och har planerat och betalat dyrt för att Bosch skall sköta gräsklippningen...?
Hoppas att jag hinner få tillbaka den innan semestern, annars var det ju en värdelös investering.
 
Eriksgatan skrev:
Den lär väl inte sköta klippningen åt en om man nu går på semester och har planerat och betalat dyrt för att Bosch skall sköta gräsklippningen...?
Nej. Den kräver ju ständig övervakning och hjälp:(
 
Eriksgatan
Min kommentar är alltså till mortimers svar till joogoo att "man väl har kvar sin gamle traditionelle klippare?" Den bidrar varken med hjälp eller sympati utan är snarare hånfull. Speciellt som det nu är semestertider och många liksom undertecknad får problem nu eftersom man för länge sedan räknat med att den dyra roboten skall sköta gräsklippningen medan man reser bort. Betalar Bosch merkostnaderna om man tvingas hyra in någon? Nej, det får då åf göra när man efter sommaren visar en faktura på sina följdkostnader. Stor risk dessutom då att kanttråden klipps av på många ställen... Nej detta är inte roligt alls.
 
  • Gilla
N_Fredriksson
  • Laddar…
Eriksgatan skrev:
Den lär väl inte sköta klippningen åt en om man nu går på semester och har planerat och betalat dyrt för att Bosch skall sköta gräsklippningen...?
Vad jag menade var att den gamle bensindrivna klipparen kan vara klokt att behålla en tid tills man ser att allt lirar som det ska med Indegon. Sen om det brakar ihop med Indegon precis när man är på semester är ju mindre roligt och olyckligt. Att hyra in någon om gör klippningen och sedan förvänta sig att Bosch eller någon ÅF ska stå för notan är nog ..."good luck". Änsålänge är jag nöjd med min ersättningsmaskin, ska kanske inte ropa hej ännu dock.
 
Och har man bytt maskin 3 eller 4 ggr som Eriksgatan så är det (enligt mig) hög tid att överge Indegon och istället titta på någon annan(slumpklippare) som t.ex Gardena R70Li.
 
  • Gilla
dennisson
  • Laddar…
Min granne är sugen på att klippa av min avgränsningstråd då hans robot inköpt förra året på Jula får fnatt när den kommer för nära. Det är en cykelväg mellan våra tomter och ca. 4-5 meter mellan. Vi tänkte se om vi kan schemalägga dem på olika tider.

Jag gav mig ut och mätte på avgränsningstråden för att se när det är signal. Den har stått knappt 2 dagar nu och det är ingen signal i tråden. Aktiverade klippning och när den backade ut aktiverades signalen i tråden. Lät den omedelbart åka till baka till stationen men signalen kvarstår. Har mätt 10, 30 och 60 minuter efter och fortfarande signal. Ska mäta mer..

Hade varit praktiskt om stationen kände av att Indegon är där och stänger av signalen i avgränsningstråden med en gång.
 
Todde Rask skrev:
...... Hade varit praktiskt om stationen kände av att Indegon är där och stänger av signalen i avgränsningstråden med en gång.
När jag utförde effektmätning av basstationen ( #2008 ) så gick förbrukningen ned från 28W till 9W när klipparen stod på plattan. Jag har inte mätt senare, utan förutsatt att den agerade konsekvent...

O.T... Jag testkörde klipparen med buntbandet ( #2724 ) idag när gräset var blött, samtidigt som klipphöjden sänktes ett snäpp till 3. Den vill fortfarande komma i vibration men nu utan att överrösta hjulmotorerna så 90% av oljudet försvann. Bosch måste dock hitta en slutlig lösning av denna fatala konstruktionsmiss. Ingen annan klippare på marknaden har så dålig upphängning.
 
Redigerat:
  • Gilla
Bockstensmannen
  • Laddar…
Waxinator skrev:
När jag utförde effektmätning av basstationen ( #2008 ) så gick förbrukningen ned från 28W till 9W när klipparen stod på plattan. Jag har inte mätt senare, utan förutsatt att den agerade konsekvent...
Mätte nu igen 3 timmar efter att den åkte in på laddning och har signal i tråden fortfarande.

Har funderat på om man kan bryta slingan när Indegon står och laddar och sluta den så fort den backar ut. Att min slinga har signal så lång tid efter laddning är mest problem för min granne vars robot får fnatt men för att behålla grannsämjan vill jag försöka hitta en lösning.
 
Todde Rask skrev:
Har inte laddaren koll hela tiden på om slingan är sluten. Har den börjat att blinka så verkar det vara att bryta strömmen till laddaren som gäller. MEN en klocka på vägguttaget till maskinen skulle kanske fungera? Det är ju en enkel lösning om den funkar. Elavbrott ska en sådan maskin absolut vara avsedd att klara. Schemat ligger ju i klipparen så bara man har lite marginaler så borde det gå bra.
 
  • Gilla
Todde Rask
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.