Har ett telejack där det är kopplat vidare en lina till ett rum. Har för mig att han hade en egen linje för just detta rum. Men när jag klipper denna lina för detta jack så försvinner mitt adsl. Märkligt i mitt tycke vill ha bort detta uttag.:confused:.

Skickar en bild på just kopplingen i detta uttag.
 
  • DSCN1619.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vet inte om jag förstod exakt, men kopplar du ihop nedre vä med övre vä och nedre hö med övre hö kan du ta bort detta jack.
 
Gör en loop alltså? Funderade om det skulle funka. Tack
 
njae, ingen loop, övre är vidarekopplat till nästa jack.
 
Gult med rött och svart med vitt.
 
nej nej, rött med vitt och gult med svart.

Jag tänkte inte på att jacket verkar ligga
 
Precis..därför jag skrev så. :)
 
puh
 
Mattias_Jo1 skrev:
Har ett telejack där det är kopplat vidare en lina till ett rum. Har för mig att han hade en egen linje för just detta rum. Men när jag klipper denna lina för detta jack så försvinner mitt adsl. Märkligt i mitt tycke vill ha bort detta uttag.:confused:.

Skickar en bild på just kopplingen i detta uttag.
Om du har ett vanligt privatabbonemang har du ju inte olika "linjer" till varje rum.
Det finns en anknytning/en "linje". Punkt.

Om du sedan vill göra dig av med kopplingen till jacket i ett visst rum är det väl enklare att gå in i det rummet och demontera telejacket och skruva loss eller knipsa av trådarna. Så vips, är det uttaget väck!

Eller?
 
Det var ju det jag gjorde! Vips var Adam borta
 
T9...menar adsl
 
Jag fattade som att han ville ha bort ett jack som satt före ett som han ville ha kvar och att jacket som skulle bort fanns på bild. Och, ja, de är kopplade i serie.
 
Menar har bredbands abnonemang
 
Kurtivan: precis
 
Skall göra en lite ritning som jag kan visa hur det ser ut. Men det som visa vill jag ha bort. Detta kommer från ett annat jack som jag skall ha kvar
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.