17 043 läst · 106 svar
17k läst
106 svar
Appen har slutat fungera
Administrator
· Skåne
· 7 781 inlägg
Schysst
Men det kan ju knappast vara ett så stort problem att länka till en tidigare .apk av byggahusappen?Marlen Eskilsson skrev:Jo! Vi anser att det är ett problem. Dessutom är det inte det enda problemet/utvecklingsprojektet vi håller på med, utan ett av många. Det är bara det är vi är kraftigt underbemannade och det tar tid att hitta fler/rätt resurser. Men vi jobbar på det och hoppas snart ha 2-3 webbutvecklare till som jobbar hos oss.
Administrator
· Skåne
· 6 522 inlägg
Nu har jag laddat upp en ny android version som heter version 116 (2.4.8.15). Jag har inte hunnit testa den lokalt innan jag laddade upp den. Den nya versionen bör vara tillgänglig via Android Play inom 2 timmar.
Jag har provat den på min Nexus 7 och den fungerar fortfarande inte på den plattan.Per Eskilsson skrev:
Har nu fått appen att fungera igen... Efter lite surfande på tapatalks forum provade jag att rensa i APN inställningarna i telefonen (tog bort en proxy, det var nog den som ställde till det så säkert har fler som har problem telenor abonemang).
Ett nytt problem jag numera har är att jag har blanksteg i mitt användarnamn vilket ej går att skriva vid inloggningen efter senaste uppdateringen.
Ett nytt problem jag numera har är att jag har blanksteg i mitt användarnamn vilket ej går att skriva vid inloggningen efter senaste uppdateringen.
Åh. Förklara lite mer.Tor H skrev:Har nu fått appen att fungera igen... Efter lite surfande på tapatalks forum provade jag att rensa i APN inställningarna i telefonen (tog bort en proxy, det var nog den som ställde till det så säkert har fler som har problem telenor abonemang).
Ett nytt problem jag numera har är att jag har blanksteg i mitt användarnamn vilket ej går att skriva vid inloggningen efter senaste uppdateringen.
Jag får fortfarande inte det att fungera.
Men jag har telenor och android.
(Och är total nybörjare, så ord som "APN-inställning" och "tog bort en proxy" säger mig nada)
Öppna inställningar>mobiltnätverk>åtkomstpunknamn>TelenorMobilSurf där det står proxy har du antagligen ett ip nummer ifyllt, ta bort det helt, backa igen så sparas inställningarna. Vet inte om detta kan orsaka problem med annat, det kan det säkert så skriv upp nummret för säkerhets skull. Jag är inte superbra på sånt här men rätt duktig på att hitta info om saker...
Så
Har själv telenor och märkte för ett tag sedan att det stod på bredbandskollen att jag surfar via en proxy vilket det inte brukar göra, tar jag bort adress och port så fungerar det med services.telenor.se direkt.
Har själv telenor och märkte för ett tag sedan att det stod på bredbandskollen att jag surfar via en proxy vilket det inte brukar göra, tar jag bort adress och port så fungerar det med services.telenor.se direkt.
Ja det händer lite.Tor H skrev:
Jag kan fortfarande inte använda appen på det mobila nätverket. Men nu fungerar den i alla fall på vårt wi-fi.
(Jag pillrade lite på någon inställning där också först, kanske bara slog igång, vad vet jag ... )
Men då får jag leta lite vidare. Jag förstår i alla fall såpass mycket nu att det är något med min mobila uppkoppling, inget annat. Det begränsar ju en hel del var det ska felsökas.
Ja, nu har appen börjat funka stabilt igen efter senaste uppdateringen. Det har verkligen varit svajigt under en rätt lång tid, funkat ibland under vissa förutsättningar och maskiner, ibland inte alls. Låt den vara nu.