Berätta hur det gick. :)
 
Hej!

Nu har det landat! Inköp 3221:- Frakt 2006:- Totalt 5227! Dags att kliva ner i källaren och fundera på
kopplingar och annat. Det enda som behöver fixas är 12V eliminator som har input 220 istället för deras
120.
 
Jag ska kolla på måndag. Jag tror jag kan fixa en sådan till dig.
 
Har hittat en eliminator i gömmorna. Men tack ändå... Nu jagar jag en hydrofortank till vettigt pris. 5530:- på Nima
ligger bäst till just nu. Blocket hade inte mycket att erbjuda :(
 
Inte hydrofor! Hydropress.
Du får absolut inte syresätta vattnet med ett jonbytarfilter.
Du ska ha ett tryckkärl med blåsa i.
 
Ok! Kan du förklara varför? Min uppfattning var att syre hjälper till att få bukt med det illaluktande i vattnet. Även om filtret ska göra jobbet... Blir inte gummiblåsan förstörd av allt som fäller ut? Beredaren kunde jag ju skotta ur :)
 
Tanken med ett jonbytarfilter är att järnet inte ska vara utfällt.
Är järnet utfällt så slammar filtret igen på noll tid.
Jag frågade ju om du hade svavelväte!!
Syresätter du ditt vatten måste du ha ett sandfilter innan 700:n.
 
Är det lukt på varmvattnet är det ofta offeranåden som ska bytas. Lukt på varmvatten kan också innebära bakterier.
Wellmate 75 liters hydropress har jag själv, och en 700. 😊
 
Ute och jagar runt efter en Waterboss också. Var i USA köpte du den?
 
Frågade Cosby via PM när tråden var aktuell och han svarade att han hade skapat konto på shopusa.com och sedan köpt filtret på Amazon.com.
 
Dark Väjder skrev:
Är även jag intresserad! Vattenfilterföretaget offererade sådan för 20.000 kr exkl installation.

Här kostar den ju bara 453 dollar (ca 3.200 kr). Ruggigt surt att betala 20.000 för den!!! Herregud.


Öppna tråden igen Cosby !!!!!

:)
Nu behöver man ju inte välja den dyraste på marknaden. 😊
 
Nilsson2: Tack för svar! Undrar om han fick det att fungera?

mogge_73: Nä det är klart. Men det var denna som säljaren offererade efter hembesöket. Kan det vara så att den som de säljer är anpassad till den svenska marknaden på något sätt? Att modellerna skiljer sig åt? Säljaren påstår det.
 
Redigerat:
Fick nu svar från Hague Water USA, de som tillverkar filtret:

"All products which are sent overseas are customized for their area. In addition, when you purchase a unit online you are responsible for repairing the unit by contacting our technical people in the U.S. to help you troubleshoot the problem. /Sheila White, International Sales"
 
Just 700 är inte annorlunda på annat sätt att anslutningarna och strömadaptern är anpassade för svenska marknaden.
Största skillnaden är nog service och garantier som faller platt om den inte är köpt via Hauges återförsäljare (JMS Vattenrening) i Sverige.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.