Svar: 2

Anledning: För att jag är högst skeptisk till dess beskrivna överlägsenhet, men gärna blir överbevisad.
 
Rätt svar är: 2

när vi renoverade valde vi att sätta in stora fönster som sträcker sig nästan från golv till tak. Dels för att släppa in maximalt med ljus och för att det är snyggt men även för barnens skull. Dock tar ju dessa väldigt lång tid att putsa och eftersom många inte är öppningsbara blir det ett par timmar på stege... Dessutom är det ju alltid små söta handavtryck på fönstren med allt mellan playdooh-lera och kaviar ;-)
Tyvärr drar vi oss för att ta tag i putsningen eftersom det är så tidskrävande och det görs alldeles för sällan. Jag vill inte längre ha skitigast fönster på gatan!
 
Rätt svar nummer 2!

Jag är för kort för fönsterputsningen, och min fru är ännu kortare. Torpargrund i all ära, men vår gör att bågarna hamnar väldigt högt upp. Så rutorna blir aldrig riktigt rena hela vägen. Den här maskinen verkar vara lösningen! :)
 
svar: 2
Det kanske är sista chansen att se bra ut.
 
hobbykille skrev:
svar: 2
Det kanske är sista chansen att se bra ut.
Haha! Den var bra, du förtjänar att vinna!

Svar : 2

Jag behöver en för att jag är lat. I den händelse att jag skulle vinna lovar jag att låna ut den till mattiasp så att han kan skriva en recension om den :)
 
Svar 2.
Då vi bor 30m typ från en av Sveriges hårdast trafikerade väg och vi inte kommer oss för att beställa någon som kommer hit och tvättar av dem så vore det toppen att testa något sådant. Just nu ser de rena ut när regnet blåser mot rutorna men gissar att smutsen syns när solen kommer fram igen.
 
2.
Vi har haft en manuell variant tidigare som hette Johan. Det är jag. Nu har Johan absolut ingen tid att göra detta sjukt tråkiga och tidskrävande jobb då han numera fungerar som renoveringsrobot, diskrobot, städrobot, gräsklipparrobot, jobbrobot och papparobot. Kom igen, killen behöver hjälp!!!
 
Manberg skrev:
Svar : 2

Jag behöver en för att jag är lat. I den händelse att jag skulle vinna lovar jag att låna ut den till mattiasp så att han kan skriva en recension om den :)
Visst, du kan komma över med den så skall jag långtidstesta den. ;) Vi bor ju ganska nära varandra. Om du inte har flyttat, vill säga.
 
Svar nr 2
Motivering:
Jag hatar verkligen att putsa fönster. Köpte en maskin för att putsa dessa, men det är ju lika tråkigt ändå. Så det är en robot eller en RUT som gäller framöver!
 
Svar: 2

Vann jag den skulle jag ge den till min mor som har fibromyalgi som gör att hon inte kan putsa fönstrarna klokt för hand, så denna skulle nog vara en bra hjälp på traven.
 
Svar 2.

Huset vi köpte i februari har genomgått en omfattande renovering. Våra fönster har inte fått sig en omgång sen förra ägaren. Det tar emot.. Jag är sämst!
 
Svar 2.
Med ett hus bestående av 73 fönster har vi i dagarna bestämt oss för att ta in hjälp för putsa fönstren. Roboten InDream skulle vara en "dröm" för oss, då vi skulle spara en hel del pengar i framtiden :)
 
Svaret är nr 2. Om tävlingen handlar om vem det är mest synd om så borde väl vår situation ligga hyfsat till. Vi har 85 fönster. Vi är ett konstnärspar som bygger upp en konstträdgård. Till trädgården följde ett aningen för stort ålderdomshem. Men det var väldigt billigt och tanken är att göra en hantverks och trädgårdsretreat på ett antal års sikt. (Det har gått 10 redan men vi är på väg). Konstnärer är ju kända för att tjäna mest pengar när de dött men vi skulle i alla fall ha putsade fönster fram till dess med In dream. In Dream - I have a dream.
 
Svar 2

Min motivering är ganska enkel: Vårt hus består av väldigt stora fönster (men vackra) och vi har två stora hundar (men söta). Dom har en tendens att vilja kika ut på grannens katt genom fönstren och deras blöta nos gör märken överallt (tyvärr inte så fint). Jag och sambon har börjat att tröttnat på att putsa fönster VARJE dag så en robot vore ju perfekt!
 
Svar 2 - likt en igel klamrar den sig fast medelst vakuum vid glasets yta.

Motivering:
Det är mycket nu ... 79 fönsterbågar, 346 fönsterglas, 692 glasrutssidor att putsa igen, och igen, och igen.
Man hinner räkna till 692 ganska många gånger medan man putsar våra fönster på vårt gamla boningshus. Övriga fönster på gården hinns liksom aldrig med ... och även om höghöjdsträning lär ska vara bra för blodet och fysiken så känns det som att insatserna kan vara i högsta laget i det här fallet.

Lite assistans från en idog dansk robot mottages därför tacksamt.
/RubenVidTuben Blandat 074.jpg
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.