Veckans tävling vecka 24:
Vinn roboten som putsar dina fönster

indream.png

Putsa fönster är ett tråkigt jobb när det finns så mycket annat roligt att göra under semestern. Denna veckan kan en vinnare lämna fönsterputsararbetet bakom sig och låta roboten InDream WR201 göra jobbet istället. Roboten kan torr-polera med mikrofiberduk och polera med rengöringsmedel, och den är så duktig på sitt jobb att den blivit belönad med iENAs guldmedalj för nya uppfinningar.

Värde: 2 495 kronor

Så här tävlar du:
Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt motivera varför just du borde vinna.

Fråga: Hur lyckas roboten hålla sig fast på rutan?


1. Rengöringsvätskan gör att den samtidigt stannar kvar på rutan
X. Den hakar fast sig i fönsterkarmen
2. Den suger sig fast och fastnar med hjälp av vacuum

Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredag 21 juni.

-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.

Vinsten skickas till vinnaren direkt från Indream.dk. Meddela i den här tråden när vinsten har anlänt hem till dig, så att vi har koll på logistiken.

Vi tackar Indreamdk för att de sponsrar den här tävlingen.
 
  • Gilla
joey007 och 1 till
  • Laddar…
Svar: 2


skulle gärna vilja vinna då jag älskar ny teknik, samt att vi knappt ser ut genom fönstren då de är så skitna. Tvätta fönster kan bra det tråkigaste huserat som finns
 
Svar 2.

Denna vore perfekt då målarna som målat om fasaden hemma lyckats skita ner fönsterna med målartvätt. Skulle även komma till nytta i sommarstugan där fönsterna inte blivit tvättade sen mormor slutade åka ut dit för 15 år sen typ....
 
Svar: 2. Den suger sig fast med hjälp av vaccum.

För att öka på jämstäldheten i hushållet så skulle jag med denna kunna ta över fönsterputseriet från frugan ;)
 
Svar 2

Jag har som mål att robofiera allt som går här hemma, har börjat med robotdammsugaren som fungerar utmärkt, På tur står Robotgräsklipparen och robotpoolstädaren, tyvärr saknas pengar för dessa inköp närmsta åren, hur skönt hade det då inte varit att vinna en robotfönsterputsare? Då slipper jag putsa alla fönster. Idagsläget görs det max en gång / år då det är så sjukt tråkigt.
 
Svar. 2

Motivering: Våra fönster behöver en putsning som heter duga, senaste putsningen var för några år sedan kan jag säga utan att ljuga. En dimmig yta och massor med lort vill vi ta bort, kanske en InDream WR201 fönsterputsarrobot kan fixa fönsterputsarkomfort.

Trevlig helg!
Freddan///
 
Svar 2
Motivering: Fönsterpustning är ofta rätt slabbigt och det blir lätt blött på golvet. Några fönster sitter också lite svårtillgängligt och då skulle denna lilla smarta manick vara trevlig att prova. Bättre att den får slita än att jag står och vinglar på en stege och riskerar att trilla ner.
 
Svar 2.

Min robotgräslippare är så otroligt ensam. Snoop-Manuel som han heter måste få lite sällskap. Självklart kommer tillskottet att få heta Ruth-Manuela. Skulle de dessutom komma ihop sig och vänslas lite så hoppas jag resultatet blir en robotdammsugare.
 
Svar 2.
Min motivering är att vi gjorde misstaget att välja utåtgående fönster när vi bytte i hela huset. För att putsa dem måste man antingen stå på stege utifrån, eller haka av hela fönsterbågen och ta in den för putsning. En fönsterputsningsrobot skulle lösa detta problem. Jag lovar att skriva en recension här på forumet i den händelse att jag skulle vinna.
 
Svar: 2, den suger sig fast med vakuum.
På mitt 40-talshus är det utåtgående sidohängda fönster, och att putsa de på andra våningen är minst sagt läskigt då man antingen måste stå på en vinglig stege eller akrobatiskt hänga sig ut genom ena fönsterhalvan, hålla sig i mittposten med ena handen och putsa med den andra. En robot skulle minska risken för att jag en dag vaknar upp på ett sjukhus.
 
Svaret är 2, den suger sig fast med vaakuum.

Jag borde vinna för att då sparar jag 2495 kr, för en sån här måste jag ha för att fönstren överhuvudtaget ska bli putsade. Jag tvättar fönster på samma sätt som jag tvättar bilen, dvs väntar på regnet. Det går jättebra tills då solen lyser in och man verkligen ser hur smutsiga fönstren är, då får jag lite ångest istället. Någon enstaka gång har jag putsat fönstren på vanligt sätt, och då känns plötsligt hemmet mycket ljusare och fräshare. Med en sån här skulle jag och min familj få uppleva mycket oftare.
 
S
Svar 2.

Jag behöver en för att jag är så förbannat lat.
 
Svar: 2
Jag behöver putsa mina fönster en gång i månaden då huset ligger när en väg, har dessutom en 3-åring som gillar att sätta händer och näsa mot fönstren.
En robot som tvättar ens fönster låter som den bästa uppfinningen sen skivat bröd, och jag vill ha en!
 
Svar 2.

Med ett uterum på 25 m2 med glasväggar och framför (ovan?) allt ett glastak på 25 m2 är inte kul att tvätta för hand. Undersidan på taket fick en omgång, den första på 15 år, och det blev inte bra då det är svårt att jobba uppåt. Ovansidan är regntvättad då det är inte kul att stappla runt på hala och smala lister mellan glasskivor vid tvätt. En robot låter som idealmaskinen för detta med en stor förbättring i personsäkerheten.
 
svar 2



Ibland känns det som om man har mer fönster än vägg så skulle denna robot klara biffen galant.

fönsterputs på de höga höjderna, balanserande på en stege på utsidan så har tom 11 åringen insett att det är för farligt för pappa att stå på stegen och bett mig att sluta då det är för farligt.

För 11 åringens skull och för rena fönster vill jag gärna vinna denna.


ImageUploadedByTapatalk1371215472.851648.jpg
 
  • ImageUploadedByTapatalk1371215409.774028.jpg
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.