Hej alla glada!

Hittar ingen tråd om klippresultat så jag startar denna. Tänkte att vi kan dela med oss av bilder på klippresultat av robotgräsklippare i denna tråd. Så kan vi se hur fint alla har det och övertyga de som inte redan har en robot, att skaffa en!

Jag börjar med ett par bilder från min trädgård.

Ambrogio L200 Basic.
 
  • DSC_0950.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • DSC_0959.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Gudahov
  • Laddar…
Fina bilder...Hur långtid har maskinen fått gå för det fina resultatet?
 
M J skrev:
Finns redan en klippresultatstråd: [länk] ;)
Den tråden avhandlar frågan "Jag undrar hur ni andra upplever hur bra era robotar klipper om man jämför med en motorgräsklippare?" och denna är en bildtråd för klippresultat, inte riktigt samma sak kan jag tycka.
 
wiad skrev:
Den tråden avhandlar frågan "Jag undrar hur ni andra upplever hur bra era robotar klipper om man jämför med en motorgräsklippare?" och denna är en bildtråd för klippresultat, inte riktigt samma sak kan jag tycka.
OK, jag ger mig. Mina klippresultatsbilder ligger i den tråden i alla fall, vill inte lägga in dem dubbelt så för de som är intresserade av att se min Indegos klippresultat så finns bilder att beskåda här -> http://www.byggahus.se/forum/robotg...ppresultat-med-robotklippare.html#post1706102
 
marcusjj skrev:
Hej alla glada!

Hittar ingen tråd om klippresultat så jag startar denna. Tänkte att vi kan dela med oss av bilder på klippresultat av robotgräsklippare i denna tråd. Så kan vi se hur fint alla har det och övertyga de som inte redan har en robot, att skaffa en!

Jag börjar med ett par bilder från min trädgård.

Ambrogio L200 Basic.
Jag har ingen robot, men tycker att dina gräsmattor ser väldigt fina ut.

Får snart några kor på tomten för att hålla ner gräset.
Undrar om de lämnar en lika fin gräsmatta. (Och äter de maskrosor?)

Fast de gör sig bättre på grillen se'n än din Ambrogio :)
 
Här har ni lite hur det ser ut hos mig. Stiga Autoclip 525s. Klipper ca 2-3 h på förmiddagen, måndag - fredag. (lite olika, den reglerar ju klipptiden själv)
 
  • uploadfromtaptalk1369390094298.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • uploadfromtaptalk1369390108711.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • uploadfromtaptalk1369390119586.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
fresve och 1 till
  • Laddar…
KnockOnWood skrev:
Jag har ingen robot, men tycker att dina gräsmattor ser väldigt fina ut.

Får snart några kor på tomten för att hålla ner gräset.
Undrar om de lämnar en lika fin gräsmatta. (Och äter de maskrosor?)

Fast de gör sig bättre på grillen se'n än din Ambrogio :)
Tyvärr har ju den typen av "klippare" tendensen att lämna en del efter sig på gräsmattan som kanske inte är så önskvärt ;) det slipper vi med robotarna.
 
Den som läst mina inlägg från förra året och i år har säkert förstått att jag är nöjd med köpet av robotgräsklipparen (R40Li). Har alltså ett torp på landet som jag ibland besöker mycket och ibland kan det gå flera veckor mellan besöken. I juni förra året bestämde jag mig för att robotanpassa gräsmattan, vilket bl.a. innebar borttagning av ett 15-tal stenar, mossborttagning, på med toppdress och nysådd. Robotgräsklipparen gick igång i slutet av augusti förra året.

Här är två fotografier som visar före och efter. Före-kortet är i.o.f.s. taget i maj förra året och mossan har fortfarande vinterns övertag över gräset. Det andra fotografiet är taget den 10 juni i år. Bilderna är tagna från samma ställe, men lite olika vinkel och zoom.

Gräsmattan 2012-05-12 (innan sten- och mossborttagning)
fore.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder



Gräsmattan 2013-06-10 (första riktiga säsongen med Gardena R40Li)
efter.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder



Det återstår en del arbete med gräsmattan innan jag är helt nöjd. Men just nu har jag timmermän som sprutar hyvel- och skräspån över gräsmattan och klampar omkring, så det är ingen idé att jobba med mattan. På baksidan finns dessutom en del mossa kvar (vilken inte märks så mycket på sommaren), men den skall bort så småningom.

Under alla omständigheter är det helt underbart att slippa tänka på gräsmattan under veckorna och slippa handklippa ibland decimeterhögt gräs och numera varje gång mötas av en kortklippt, grön och frodig matta. Det är livskvalitet när den är som bäst.
 
Herre Gud vad avundsjuk jag blir..... Mycket fina gräsmattor ni fått.

själv ser den ut som hej kom och hjälp mig här hemma.

har fått igenom robot gräsklippare hos min bättre hälft. Dock finns det inte pengar till det i år med tanke på nytt kök och förråd. Men i höst eller vår, då jävlar!!!



:)))
 
Hoppsan. Det verkar som före-bilden inte visas riktigt, så här kommer de igen:

Gräsmattan 2012-05-12 (innan sten- och mossborttagning)
fore.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder



Gräsmattan 2013-06-10 (första riktiga säsongen med Gardena R40Li)
efter.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Hapsdog och 2 till
  • Laddar…
Såhär ser min ut nu efter ca en vecka, har testat lite olika klipphöjder så det är inte helt hundra jämnt.
[video=youtube;Y5TYAkJeXaM]http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=Y5TYAkJeXaM[/video]
 
  • Gilla
Gudahov
  • Laddar…
Såg bättre ut för ett par veckor sedan. För lite regn och ingen gödning.

IMG_0427[1].jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
IMG_0428[1].jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder



AM 220 AC
 
  • Gilla
Hapsdog och 2 till
  • Laddar…
Så har ser min matta ut nu efter drygt ett år med Robban, en Worx Landroid av första modellen från förra året. Klipper på läge 4 och är rätt nöjd med resultatet så långt :)


 
  • Gilla
aivo och 1 till
  • Laddar…
Lite taskiga bilder men här är resultatet efter ett drygt år med Worx Landroid, Alltså förra årets modell. Är sjukt nöjd med klippresultatet. Ser så trevligt ut, får ofta komplimanger för hur fin gräsmattan är, Det fick jag inte när jag klippte själv kan jag säga.
Mycket roligare att gå ett varv med trimmern också när gräsmattan är så välklippt, Brukar köra 2h varannan vecka.

aZFDR63.jpg

jskI9qF.jpg

DALUC7C.jpg

kGtg7nX.jpg

8gul9a7.jpg

n0nU306.jpg

jlAPSrW.jpg
 
  • Gilla
Fred vom Jupiter och 4 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.