Lat som jag är uppdaterade jag aldrig till senaste versionen utan har kvar felet där varje tråd inleds med två tomma inlägg, men det fungerar i övrigt helt ok. Android.
 
b8q skrev:
Lat som jag är uppdaterade jag aldrig till senaste versionen utan har kvar felet där varje tråd inleds med två tomma inlägg, men det fungerar i övrigt helt ok. Android.
Appen funkar inte för mig, vilken version använder du?
 
Enligt min Android-telefon har jag Byggahus version 2.4.4.11
 
M
Prova att gå till inställningar->app och välj att rensa data och cache. Jag använder senaste och det funkar bra. Har Android 4.2
 
I telefonen har jag version 1.0.1 av bygghusappen och version 2.3.6 av Android och den fungerar utan problem :) (inte ens tomma dubbelrader högst upp).
I plattan har jag version 2.4.7.14 av bygghusappen och version 4.2.2 av Android och den fungerar inte alls :(.

Jag har provat att avistallera, rensa data och chache, starta om plattan etc. men får det fortfarande inte att fungera. Den stannar vid loggan den har i början med Byggahus.se och ett hus på skärmen. Någon som har ytterligare tips på vad jag ska göra för att få igång appen på plattan?
 
Jag tycker det är tråkigt att det är så tyst från Byggahusfolket i denna fråga. Anser man att det inte är ett problem? Jobbar man på det? Hittar man inga fel?
 
  • Gilla
jnse
  • Laddar…
M
spendera skrev:
I telefonen har jag version 1.0.1 av bygghusappen och version 2.3.6 av Android och den fungerar utan problem :) (inte ens tomma dubbelrader högst upp).
I plattan har jag version 2.4.7.14 av bygghusappen och version 4.2.2 av Android och den fungerar inte alls :(.

Jag har provat att avistallera, rensa data och chache, starta om plattan etc. men får det fortfarande inte att fungera. Den stannar vid loggan den har i början med Byggahus.se och ett hus på skärmen. Någon som har ytterligare tips på vad jag ska göra för att få igång appen på plattan?
Märkligt, har också 2.4.7.14 på Android 4.2.2 på en Asus EeePad TF101 (skriver på den nu). Kör visserligen en "custom" rom. Har du installerat om Androiden (factory reset)?
 
Mikael_L
BiFuel skrev:
Jag tycker det är tråkigt att det är så tyst från Byggahusfolket i denna fråga. Anser man att det inte är ett problem? Jobbar man på det? Hittar man inga fel?
Håhå ...

Plötsligt tänkte jag gå helt crazy här ...
Så nyss installerade jag appen, men möts av en svart skärm med BH-loggan.

Och denna tråd var ju inte svår att hitta ... :surprised:


Jag har avinstallerat och installerat om.
Jag har ingen aning om vad jag bör göra nu.
 
M
Förmodligen har appen sparat data på ditt sdcard eller i /data/app/.. som inte försvinner vid avinstallation. Du får manuellt ta bort filerna.
 
Micke64 skrev:
Förmodligen har appen sparat data på ditt sdcard eller i /data/app/.. som inte försvinner vid avinstallation. Du får manuellt ta bort filerna.
Och vart skulle det ha hamnat?
 
Mikael_L skrev:
Håhå ...

Plötsligt tänkte jag gå helt crazy här ...
Så nyss installerade jag appen, men möts av en svart skärm med BH-loggan.

Och denna tråd var ju inte svår att hitta ... :surprised:


Jag har avinstallerat och installerat om.
Jag har ingen aning om vad jag bör göra nu.
Det är flera här som har det problemet så jag tror knappast det är din installation det beror på.
Jag hinner se att det står "katalogen är inte tillgänglig" så jag antar att problemet ligger på servern avseende den mobila delen.
 
Kan någon på byggahus länka till en version av .apk filen som var innan senaste uppgraderingen?
Fungerar det med den jag då vet vi att problemet garanterat ligger i den senaste versionen.
 
M
Andy78 skrev:
Och vart skulle det ha hamnat?
/data/data/ com.quoord.tapatalkbyggahus.activity
 
Micke64 skrev:
/data/data/ com.quoord.tapatalkbyggahus.activity
Det roliga är att jag hittar ingenting fast jag valt att visa dolda filer.
Sökfunktionen är inte den bästa hittar varken något på tapatalk eller byggahus.
 
BiFuel skrev:
Jag tycker det är tråkigt att det är så tyst från Byggahusfolket i denna fråga. Anser man att det inte är ett problem? Jobbar man på det? Hittar man inga fel?
Jo! Vi anser att det är ett problem. Dessutom är det inte det enda problemet/utvecklingsprojektet vi håller på med, utan ett av många. Det är bara det är vi är kraftigt underbemannade och det tar tid att hitta fler/rätt resurser. Men vi jobbar på det och hoppas snart ha 2-3 webbutvecklare till som jobbar hos oss.
 
  • Gilla
BiFuel
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.