Idag skall det byggas lekstuga till dom små! Svärmors gubbe har byggt väggmoduler som vi ska montera:)
Kommer kanske ett kort ifall vi får ihop det:rolleyes:
 
Spikat stavparkett. Jag tyckte inte att det var lönt att köpa en spikpistol för 2,5 kvm golv utan har spikat för hand. Men med facit i hand skulle jag gjort det. Det tar tid att göra det för hand.
 
Har precis smält ut fasadbokstäver som jag skall fästa på en plexiglas skiva. Skall målas först bara. ImageUploadedByTapatalk1370703487.003352.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Grävt sten... Ska bli ca 3kvm stenlagd terrass till barnens lekstuga. Detta är sista gången jag handgräver i trädgården.
mannen som byggde huset jobbade som bergsprängare. Stenblock på 500kg är mer regel än undantag här...
 
  • Gilla
Totem
  • Laddar…
Fixat med trädgårdsdammen...
 
Vet hur det är med sprängattentat. Min farfar jobbade ett tag åt fortifikationsverket med sprängning och det var samtidigt som han byggde sitt hus i skärgården.. Mycket stenbumlingar som utfyllning.
 
Målat det sista på barnens nya lekstuga.
 
Idag har har jag jobbat vidare med stenmuren samt börjat riva en gammal tvättstuga i stugan..
 
Y
Har trimmat gräs i 3-4timmar. Samt reglat och gipsat lite.
 
D09
Tillbringat dag och kväll i kaninlandet....


På Liseberg :)
 
Inte idag men håller på att bygga ett nytt förråd. 003.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
P
Inte så mycket hus igår, men kört lite trädgårdsskötsel. Klippt gräset, trimmat lite kanter, lagt på ättika på infart och garageplan som började skifta i grönt. Behandlade vissa större ogräs med varmluftspistolen. Påbörjat kantskärning av grusgång. Hängde upp några billiga solcellslyktor i ett träd på förmiddagen, just nu avslutar jag gårdagen med att sitta och titta på lyktorna med en välförtjänt Champis i ena näven,
 
Här e den ofärdiga DSC_0073.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
DSC_0074.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
muren!
 
  • Gilla
Darth Peter
  • Laddar…
Behöver du mer sten mr.Ola?
Den volymen du har lagt än, hittade jag på mina 3kvm jag grävde upp igår... :)
 
Ja gärna! :) Men bara om du levererar, du förstår jag hade ju gärna hämtat men...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.