ullberg
Germanpilsner skrev:
Fanns ett gäng av dessa spikpistoler inne på K-Rauta i Linköping denna förmiddag. Kunde inte motstå ett köp när priset var så lågt. Återstår att se om det är skräp eller ngt som duger. Passade på att inhandla gaspatroner, tre stycken för 199 kr. Verkar vara ett hyfsat pris det med.
3 gaspatroner för 99 hoppas jag du fick, för det var vad jag betalade i Täby...

Jag kan ge ett lite bättre test på sikt men baserat på att klämma i butiken kan jag säga att det var lite smäckigt, ingen passlode direkt, men för det priset , tja det är ju svårslaget...

/U
 
ullberg skrev:
3 gaspatroner för 99 hoppas jag du fick, för det var vad jag betalade i Täby...

Jag kan ge ett lite bättre test på sikt men baserat på att klämma i butiken kan jag säga att det var lite smäckigt, ingen passlode direkt, men för det priset , tja det är ju svårslaget...

/U
Du måste ha haft flyt. Först försökte de ta 99 kr styck, men då hänvisade jag till kampanjbladet, där det står 3 st för 199 kr. Jula tar dock 139 kr för en enda gaspatron.

Mitt första intryck är att den är plastig, särskilt batteriet och batteriladdaren.
 
FredrikR skrev:
[bild]
99:- st för Bahco snabbtving på Jula.
[länk]

Blir en tur dit imorgon. :)
Skulle använda Boschtvingarna lite på 'riktigt' för första ggn igår, skulle tvinga fast en 45x95 som slagit sig lite på mitt GTA3700. Hade en QuickGrip XP i ena änden och en Bosch i andra.. började med XPn.. tvingade fast, tog sedan Boschen och försökte få fast regeln.. men nej, fjädrade bara..
För att hålla fast och ihop rakt material duger dom säkert bra, men för att vrida rätt nå krävs det tydligen rejälare grejer som tex QuickGripen. :)
 
ullberg
Kanske, men det var tydligt skyltat på hyllkanten med 3st för 99:-, borde alltså köpt fler än tre...

Ja, plastig kan man säga, grepp i gummi, i övrigt "billig" plast
ImageUploadedByByggahus.se1370520753.944022.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Laddaren är väldigt noname:
ImageUploadedByByggahus.se1370520821.538641.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Följde med några slit-/reservdelar, tur det eftersom det lär vara svårt att få tag på:
ImageUploadedByByggahus.se1370520894.883445.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Nu får batteriet ladda så ska jag se om jag kan dra ett par spik sen...

/U
 
  • Gilla
corre
  • Laddar…
ullberg
Det är alltså dessa patroner jag fick, är det samma?
ImageUploadedByByggahus.se1370521142.645605.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Japp, det är samma. Köp på dig ett lager medan chansen finns.Snacka om fyndpris!
 
ullberg
Jaha, då är jag inne på min andra spikpistol, den första sköt inte spikarna (fläkten gick och det verkade komma gas men inget slag...)

Den nya verkar funka bra (har provskjutit kanske 50 spik, inget klick än så länge). Känns som att den är lite segare i responsen än de paslode jag använt tidigare (men det var ett tag sen sist så jag kan minnas fel).

Vi får väl se hur länge den håller (nr 2 då...), men det känns som ett prisvärt köp.

Mysteriet med patronerna löstes, det var felskyltat, så nu kostade de 199 igen, jag fick dock tre till för 99 som kompensation för mitt åkande fram och tillbaka, så nu har jag 6 patroner, lär räcka ett tag för mig...

/U
 
  • Gilla
Germanpilsner
  • Laddar…
Sjyst av dem att ge dig tre till trots att de upptäckt felskyltningen innan du kom tillbaka. :)
 
ullberg
Drömhus2012 skrev:
Sjyst av dem att ge dig tre till trots att de upptäckt felskyltningen innan du kom tillbaka. :)
Ja, det var schysst, men samtidigt har jag en bit till K-R, så jag brände garanterat mer än 100 spänn i milkostnad på den extra resan...

Hur som helst mycket bra av tjejen jag pratade med att fatta det och föreslå det som kompensation, tack Susanne (var iaf. det namn som stod på kvittot) på K-Rauta Täby!
 
Kan man använda denna spikpistol för att skjuta fast lister? Eller är spikarna som passar för grova?
 
ullberg
iSnobben skrev:
Kan man använda denna spikpistol för att skjuta fast lister? Eller är spikarna som passar för grova?
Du bör nog välja en annan (mindre) för lister.

(Men jag har ju inte sett dimensionen på dina lister ;) )

/U
 
pyro skrev:
Vad tycker du är ett bra pris?
Lindarn säljer kitet för 4995.
Har ingen egen erfarenhet av att handla hos dem så jag vet inte alls hur dom är att göra affärer med.
Noterade även att det är samma pris som sågen och stativet är listat var för sig, så det kanske finns lite prutmån på paketet.
Lindarn är bra butik. Köpte en åkklippare, partner den där som ser ut som en go-kart. Gick sönder, efter ett mail så fixade att jag kunde lämna in den till en lokal verkstad. Efter ytterligare strul så fixade de att samma verkstad bytte hela växellådan och skit så den var som ny när jag fick tillbaka den.
 
ullberg skrev:
Du bör nog välja en annan (mindre) för lister.

(Men jag har ju inte sett dimensionen på dina lister ;) )

/U
Okej vad bra, då behöver jag inte åka till K-rauta den här gången 😃 Finns det någon spikpistol som är bra till lister som inte kräver en kompressor eller blir de så dyra att jag lika gärna kan skaffa en kompressor också?
 
Det finns massor, men vill du vara bekväm så köper du en som är enbart batteridriven och slipper knölet med sladdar eller gas.
Bosch GSK-18, Dewalt DC618 eller Senco Fusion. Kostar lite mer men det är det värt.
 
iSnobben skrev:
Okej vad bra, då behöver jag inte åka till K-rauta den här gången  Finns det någon spikpistol som är bra till lister som inte kräver en kompressor eller blir de så dyra att jag lika gärna kan skaffa en kompressor också?
En luft picka kostar inte många kronor. Det brukar finnas paket med kompressor och allt för någon tusing. Kompressor är aldrig fel att ha stående! Jag har iofs både gas och luft pickor för list, men det är mest luft pickan jag använder då den är tystare och smidigare, trots slangen.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.