Ni som lämnat tillbaka era klippare, hur har det mötts och fungerat av butiken ?
 
mortimer skrev:
Ni som lämnat tillbaka era klippare, hur har det mötts och fungerat av butiken ?
Inga problem hos HB/gbg. När jagtröttnat på att vänta på min första maskin fr rep lämnade dom ut en ny, dom kollade t.o.m. att det var senaste versionen! Mycket tillmötesgående! Sam som jobbar där fixade även en kontakt med den säljare fr Bosch som jag nu diskuterar med!
 
Åter på landet för att njuta av långhelgen och kan konstatera att den kört utanför begränsningsslingan.
Annars så har den skött sig väl under tiden vi inte varit här ty gräsmattan är prydligt klippt.
Det innebär att den kört över slingan nyligen.
Tyvärr så är det ju så att jag vill ha en robot som "sköter sig själv" medan jag inte är här så att gräsmattan är klippt när jag kommer upp.
Men med tanke på alla andra problem som jag läser om här så ska jag nog vara tämligen glad över de begränsade problemen som dykt upp.
Jag har version 5.7 på min klippare.
 
Nöjd med batteritiden. klippte exakt 2 timmar och 35 minuter på första passet sen laddade den ganska precis en timma. Nu är gräset visserligen kort så den går bara på låga varv och drar kanske inte så mycket då.version 5.8
 
Är här någon som har samma problem som jag?
Min kantklipper varannan gång o det gör den också. Men......vid samma ställe så stannar den (efter ca 70% av tråden) och går ut och klipper vanligt. Alltid samma ställe (utom 1 gång). När era kantklipper, går den då hela varvet o krockar med baksidan av laddstationen? När den går andra hållet förbi o bara följer tråden går den förbi den punkten utan problem.
Har 5.8 och ca 148 meter kabel.
 
Är det något särskilt med det stället eller bara en raksträcka?
 
MBygga skrev:
Verkar ju konstigt att de menar att gräset skall slås av. Både HQ och Worx framhåller ju det "geniala" i att skära av gräset och inte slå av det som många vanliga motorklippare gör.
Nej det är just därför en del fanatiker köper en bensindriven cylinderklippare istället för rotorklippare - de skär gräset istället för att slå av det. Grästopparna blir inte fransiga, risken för torka minskar, färgen blir finare, och du tillåts klippa lägre.
 
  • Gilla
MBygga
  • Laddar…
M J skrev:
Är det något särskilt med det stället eller bara en raksträcka?
Det är ca en 30-40 cm efter en skarp böj höger. Jag har grävt upp kabeln precis och "rundat" hörnet lite mer och körde för 1 minut sen en ny kantklippning och "vips" så gick den förbi hela vägen. Hoppas nu detta inte är en engångsföreteelse. För det betyder att kabelns placering och dragning påverkar mer än vi tror. Jag har ju på andra ställen mer än 90 gr böjar o det går bra. men denna fixade den inte. Skriver vidare i helgen om den klarar det bättre nu. Då skulle det betyda att kabeln är känslig, men bara ibland....... ja nu gissar jag bara. skriver mer i helgen som sagt.
 
Vilket signalId står din klippare på ?
 
:screwy:
mortimer skrev:
Vilket signalId står din klippare på ?
Antar att det e mig du frågar.
Jag ställde om min till 2 nu. men testat 1, 4 och 5 innan. Ingen skillnad vad jag märker.
Ska ändra en hörna till i morgon som jag misstänker e lite klurig, stannar upp alltid där också en 30-40 cm efter hörnet. Ska mjuka upp böjen o se om det blir nån skillnad. Tänk te på det om man fått in olika höjd på sin nergrävda kabel....alltså den ligger 2 cm under marken och sen åker den ner till 8-10 cm. Kan sånt ha nån påverkan tro? Att det förvirrar. Eller håller bara jag på att bli förvirrad nu?:banghead:
 
MeanMike skrev:
:screwy:

Antar att det e mig du frågar.
Jag ställde om min till 2 nu. men testat 1, 4 och 5 innan. Ingen skillnad vad jag märker.
Ska ändra en hörna till i morgon som jag misstänker e lite klurig, stannar upp alltid där också en 30-40 cm efter hörnet. Ska mjuka upp böjen o se om det blir nån skillnad. Tänk te på det om man fått in olika höjd på sin nergrävda kabel....alltså den ligger 2 cm under marken och sen åker den ner till 8-10 cm. Kan sånt ha nån påverkan tro? Att det förvirrar. Eller håller bara jag på att bli förvirrad nu?:banghead:
Går hörnen åt samma håll, eller är det olika? De som den stannar på menar jag. Kan ju skilda en del mellan inre och yttre vinkel...
 
Ni som skickat klippare på service, hur lång tid tog det? Jag lämnade in min förra helgen och då var frakten bokad till på måndag, och nu ser gräsmattan ut som ett härke...
 
Skulle göra lite tester med dockningen då min Indego har lite svårt ibland iom att den puttar undan laddstationen lite när den krockar med denna.

Tryckte på "Klipp", Indegon backar ut & gör en >180graders sväng, vilket händer lite då & då, vilket gör att den slår i "väggen" 35cm bakom. Sen kör den ut. Går fram till den & skall trycka att den skall in till BAS. Då står det Felkod 45, kontakta service & Indegon går runt i cirklar. Så jag trycker Fortsätt & då startar den om. Lyfter sedan in den i laddstationen & trycker på Klipp igen efter att den startat om. Sen körde den ut & på kommandot Bas så gick den förvisso tillbaka, men lite förvirrat, körde tom över begränsningsslingan rejält för att stanna upp, backa tillbaka & sedan följa slingan in till laddstationen. Ett beteende jag inte sett innan.

Någon som vet vad felkod 45 betyder?
 
frav skrev:
Skulle göra lite tester med dockningen då min Indego har lite svårt ibland iom att den puttar undan laddstationen lite när den krockar med denna.

Tryckte på "Klipp", Indegon backar ut & gör en >180graders sväng, vilket händer lite då & då, vilket gör att den slår i "väggen" 35cm bakom. Sen kör den ut. Går fram till den & skall trycka att den skall in till BAS. Då står det Felkod 45, kontakta service & Indegon går runt i cirklar. Så jag trycker Fortsätt & då startar den om. Lyfter sedan in den i laddstationen & trycker på Klipp igen efter att den startat om. Sen körde den ut & på kommandot Bas så gick den förvisso tillbaka, men lite förvirrat, körde tom över begränsningsslingan rejält för att stanna upp, backa tillbaka & sedan följa slingan in till laddstationen. Ett beteende jag inte sett innan.

Någon som vet vad felkod 45 betyder?
Lite motsvarande fenomen - går i cirklar (runt sig själv) efter att ha kört över linan och backat - hade jag. Därefter vill den överhuvudtaget inte gå från laddstationen utan klagar på perimetersladden.
Efter mailkontakt med support (Bosch Powertools?) som var väldigt saklig med felsökningstips så har jag skickat klipparen med laddstation och transformatior på service.
Mina problem startade efter ett skyfall.
 
>>Granfot
Efter 17 dagar så åkte jag till Hornbach. Klagade på hur lång tid det hade tagit.
Fick en ny direkt. Dom är liiiite trötta på Bosch!!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.