Status
Inte öppen för fler kommentarer.
De är slipade på båda sidor. Och de nya skruvarna har ett större spann mellan disk och kniv. Detta för att förhindra att knivarna fastnar p.g.a gräsrester. ImageUploadedByByggahus.se1370365912.257113.jpg
 
Ska bli intressant att se om dom är bättre.
 
Som man kanske ser så är de inte slipade framtill
 
ImageUploadedByByggahus.se1370366404.886292.jpg
Till vänster 2 gamla en rensad och den andra som de såg ut vid demontering.
 
Har någon annan fått nya knivar från Honda?
 
Yes fick mina idag. Vi har nyss flyttat och har eftersändning så det tar en dag extra.
Har dock inte öppnat kuvertet ännu.
 
Hej! är ny medlem på forumet och stolt ägare till en honda miimo 300. Vi har haft den i ungefär en månads tid och efter div.inställningar fungerar den bra. Det som återstår är en "guidekabel" då jag tycker att han ibland får gå lång väg tillbaka till laddstationen.Angående knivarna så fick vi dom igår.
 
Läste igenom pappret idag. Jäklar vad glad jag är att jag har köpt en kvalitets grej!
Vilken service att få det hemskickat utan att behöva be om det. Dessutom att det kommer ytterligare en knivomgång senare i sommar.
 
  • Gilla
Chappe 4
  • Laddar…
Skrev till Honda igår och tacka för deras fina service. Jag håller med dig MattisH att det känns bra att man har köpt en kvalitets maskin och att Honda verkar lyssna på oss och försöker lösa vårt problem.
 
antti skrev:
Hej! är ny medlem på forumet och stolt ägare till en honda miimo 300. Vi har haft den i ungefär en månads tid och efter div.inställningar fungerar den bra. Det som återstår är en "guidekabel" då jag tycker att han ibland får gå lång väg tillbaka till laddstationen.Angående knivarna så fick vi dom igår.
"Det som återstår är en guidekabel" ?? Honda har väl ingen sådan, eller du kanske menar att det saknas en dylik i konceptet.
 
Jag har fått intrycket att de "fejkar" en guidekabel genom att dra ytterslingan i en loop nästan ända fram till stationen och sedan tillbaka igen. Klipparen följer slingan och när den kommer tillräckligt nära tar en radiosignal över och styr in roboten den sista biten. Men detta är som sagt bara ett intryck jag fick från Mimo-simulatorn.
 
Det är riktigt! det är en returslinga som är en del av ytterslingan. Den ska gå som en kil fram till ca.85 cm från laddstationen.
 
antti skrev:
Det är riktigt! det är en returslinga som är en del av ytterslingan. Den ska gå som en kil fram till ca.85 cm från laddstationen.
Förstår inte riktigt, från var drar man denna "kil", är det från någon avlägsen plats man gör det och drar man den då rakt över gräsmattan. Det lär ju gå åt en hel del mer gränstråd i så fall om den skall gå tillbaka igen.
 
Ja, en normal guide går ju från laddstationen till ytterslingan någonstans långt bort. Här viker man in ytterslingan från den där platsen långt bort fram till laddaren, och sen tillbaka igen. Ungefär som man går till en ö, fast utan själva ön, och med kablarna lite i sär så klipparen kan detektera dem.
 
Gimbal skrev:
Ja, en normal guide går ju från laddstationen till ytterslingan någonstans långt bort. Här viker man in ytterslingan från den där platsen långt bort fram till laddaren, och sen tillbaka igen. Ungefär som man går till en ö, fast utan själva ön, och med kablarna lite i sär så klipparen kan detektera dem.
Hur blir det då när den klipper? Vänder den när den träffar på kilen eller "fattar" den att det endast är en vägledning till laddaren. Den tror ju inte att det är en öledning som den bara skall köra över då ledningarna inte ligger tätt ihop antar jag :confused:.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.