Detta är en riktigt konstnärlig skiss på hur det ser ut där min Indego jobbar. Ja inte direkt exakt på millimetern, men ni får en hum om komplexiteten som min Indego har att göra med. Autografer fixar jag på förfrågan. :)

ca 170-180m avgränsningskabel
ca 250kvm gräsmatteyta

Röd: Byggnader
Gul: Hårdbelagdaytor så som gångar
Blå:Tomtgräns
Grön: Gräsmatta/Avgränsningsslinga
Rosa: Laddningsstation
 
  • K21.JPG
Eriksgatan
mortimer skrev:
Vilken utgåva har du ? (finns mer info om det i tråden sedan tidigare)
Ser ut av filmen att stå 75 dB på klipparen alltså en tillverkad 2013 med ver. 5.8, vilka verkar vara de som har fått detta problem.
 
mortimer skrev:
Vilken utgåva har du ? (finns mer info om det i tråden sedan tidigare)
Det ska vara en av de senaste, 2013 04.
 
Angående laddning av kartor vid stationen: kan det inte vara så Att den sparar förändringar som den upptäcker i ett icke-permanent minne när den är ute och kör, men när den vill konsolidera det till permanent minne (lager i kartan) så vill den ha säker strömförsörjning för att inte drabbas av batteribrist vid sparning och därmed potentiellt korrupt karta?
Så hade nog jag gjort om jag basat över mjukvaran, det som händer ute på gräset synkas bara tillbaka i stationen.
 
  • Gilla
Martinbj och 1 till
  • Laddar…
Eriksgatan
cyper skrev:
Är detta ljud normalt? Om inte, vad kan man göra? Den 2 dagar gammal och klippnivå 4.
[länk]
Hej cyper! Kul att du fått igång din klippare nu. Tråkigt att den har fått ett nytt problem. :(
Låt den klippa till att den går in för laddning och kolla hur den låter nästa gång den går ut.
Kan du förresten inte berätta vad det var som gjorde att du fick i gång den efter installationen 2/6? Senast du skrev var det att du hade problem med att Indegon tappar kontakten med kanttråden i basstationen om jag minns rätt. Du gjorde då en fabriksåterställning och raderade separat även kartan och därefter i ett inlägg strax efter skrev du om att klipparen klagade på att det inte fanns några kartor(..!) Vad hände sedan? Var det så enkelt att när du bröt strömmen till laddstationen utan att ha klipparen i därefter slog på strömmen igen och till sist satte i klipparen så var problemet löst? (Efter att du först valt att låta den kartera eftersom du ju hade raderat kartan...)
Det uppskattas om de som har problem och ställer frågor även följer upp och berättar efteråt när deras problem har lösts och delar med sig av hur de nådde fram till lösningen.
 
Så här ser basstationen ut inuti. Dessvärre har alla kretsarna målats över med svart lack i ett försök att hemlighålla konstruktionen.

Den blå komponenten på baksidan av kortet är ett magnetiskt tungrelä som påverkas av en magnet i fronten av klipparen. Laddnings spänningen till stavarna är 4,60V

Bild 1.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Bild 2.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Bild 3.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Det mesta är kopplat till den lilla fyrkantiga centrala kretsen (processorn?) med 16MHz kristallen. Den lite större rektangulära kretsen verkar styra slingan (Brun och Gul kabel går till slingans kontaktbleck). Den platta kabeln på högersidan går till statuslampan. Någon separat minneskrets kan jag inte känna igen.
 
Redigerat:
  • Gilla
MeanMike och 3 till
  • Laddar…
Imorgon går min i retur och förhoppningsvis hävning av köp:( håller på att tvätta av den och peggarna ligger i bad. Tråkig erfarenhet detta tyvärr:(
 
cyper skrev:
Är detta ljud normalt? Om inte, vad kan man göra? Den 2 dagar gammal och klippnivå 4.
[länk]
Jag ser att det är soligt men är det varmt ute ? Prova att ta ur & sätt i nyckeln och starta upp den på basstationen. #2260
 
Redigerat:
Installerade min nya Indego igår kväll. Den förra fick fel på drivningen på ett hjul efter 3 veckor. Innan det funkade den klockrent.
Blev glad när jag packade upp den nya igår och såg att det var en 2012:a...5.7.
Det verkar som dom funkar bättre än årets 5.8.
Karteringen gick som en dans.
Sen fick han klippa i 45 min. Såg bra ut.
Ska hem och se resultatet av den tidsinställda klippningen nu.
Grabben sa att den klippte när han kom hem från skolan iaf.
 
  • Gilla
Eriksgatan och 1 till
  • Laddar…
cyper skrev:
Är detta ljud normalt? Om inte, vad kan man göra? Den 2 dagar gammal och klippnivå 4.
[länk]
Ja, så låter min oxå när den jobbar mot inte helt nyköippt gräs.
Kan minska lite om du rensar knivar och knivplatta!
Jag körde med tryckluft...
 
Hagi i GAIS skrev:
Installerade min nya Indego igår kväll. Den förra fick fel på drivningen på ett hjul efter 3 veckor. Innan det funkade den klockrent.
Blev glad när jag packade upp den nya igår och såg att det var en 2012:a...5.7.
Det verkar som dom funkar bättre än årets 5.8.
Karteringen gick som en dans.
Sen fick han klippa i 45 min. Såg bra ut.
Ska hem och se resultatet av den tidsinställda klippningen nu.
Grabben sa att den klippte när han kom hem från skolan iaf.
Grattis!
Kanske var synd att jag avböjde den 5.7 jag blev erbjuden när jag skulle byta min...
Fast man kan tycka att en uppgradering borde vara bättre! Annars borde programmeraren få sparken!
 
Köpte en ny knivsats idag och bytte ut knivarna för en stund sedan.
Dock blev jag förvånad att de inte var likadana som de tidigare. De nya (märkta 26R) har markant större hål än de gamla (märkta 26).
Bytte samtidigt ut de gamla torxskruvarna mot de nya spårskruvarna som följde med, men tjockleken på skruvarna var identisk. Resultatet är att de nya knivarna, med medföljande avsedda skruvar, sitter riktigt löst och närmast hänger lite sladdrigt när skivan inte är igång. De gamla knivarna hade mer precis passform. Jag som fått uppfattningen att det bara var skruvskallarna som skiljde "86db" och "78db" åt men detta är ytterligare en skillnad.

iPhone 4S 009.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Vad har ni för knivar på era, 26 eller 26R?
 
M J skrev:
Vad har ni för knivar på era, 26 eller 26R?
26R vill jag minnas att det sitter på min 75db 04/2013 Indego
 
Det ser ut som att de nya bara är slipade på ena sidan, stämmer det?
 
sunqan skrev:
Det ser ut som att de nya bara är slipade på ena sidan, stämmer det?
Nej, dubbelslipade men trubbiga.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.