Hur går det här då?
 
Tja, det har gått precis 14 dagar sedan jag skickade in mitt ärende till nya bankens klagomålsansvariga. Finansinspektionen rekommenderar att man får svar inom den tiden. Jag avvaktar väl några dagar till, men nu vill barnen ha middag...
 
21:an skrev:
Tja, det har gått precis 14 dagar sedan jag skickade in mitt ärende till nya bankens klagomålsansvariga. Finansinspektionen rekommenderar att man får svar inom den tiden. Jag avvaktar väl några dagar till, men nu vill barnen ha middag...
Har de fått vänta i 14 dagar på middag?
:eek: ;)
 
  • Gilla
21:an
  • Laddar…
Ibland känns det så... Nej, det är allmänt rekommenderat att barn får middag varje dag. Om det var någon som undrade så blev det äppelspäckad, ostgratinerad falukorv med ris. Om inte, så blev det det ändå...
 
  • Gilla
Jojx81 och 1 till
  • Laddar…
Att inte servera hemgjort potatismos till den underbara falukorven måste väl anses nästan lika illa som ingen mat på 2 veckor?!?!

;)
 
Ja, erkänner att jag är en dålig husfar, men jag var ju "tvungen" att måla lite först i det fina vädret!
Det målar liksom inte av sig själv och att stryka linoljefärg tunt, tunt, tar lite extra tid.
 
21:an skrev:
Ja, erkänner att jag är en dålig husfar, men jag var ju "tvungen" att måla lite först i det fina vädret!
Det målar liksom inte av sig själv och att stryka linoljefärg tunt, tunt, tar lite extra tid.
Jag trodde Äppelspäckad, ostgratinerad falukorv rekommenderades med ett tjockt lager linoljefärg?
 
  • Gilla
21:an
  • Laddar…
@addo: Instämmer, men det räcker kanske att en i familjen är medlem i ALOM (Anonyma LinOljeMissbrukare)? :x
 
Jaha, igår var det på dagen 21 dagar sedan jag skickade in mitt ärende till nya bankens Klagomålsansvariga. En timme innan jag hade tänkt höra vad som stod på, så fick jag ett mail att en Rörelsechef (ja, det har ju inte varit så mycket rörelse, så det kanske passade bra;-) skulle kontakta mig under dagen för att föreslå en lösning. Efter ytterligare en timme så ringde denne Rörelsechef (som tydligen var ett täcknamn för att vara chef över c:a 20 kontor i regionen) och vi bokade tid för möte på mitt jobb den 19:e. Ett steg framåt som jag tolkar det. Att jag lyckades boka möte på mitt jobb (ett internationellt företag med i runda slängar 17 gånger så många anställda som nya banken) tycker jag också var ett litet plus. Så, på självaste Nationaldagen, a.k.a. Svenska Flaggans Dag, ger jag er en ny cliffhanger!
Hur hade du resonerat den 19:e när vi skall träffas? Norpa initiativet och presentera kraven mot bakgrund av händelsernas förlopp, belysta med svensk konsumenträtt, eller luta dig tillbaks och lyssna på vad nya bankens representant har att presentera?
 
D
Det är väl klart att man börjar med att lyssna på vad motparten har ett erbjuda, om denne inte börjar med att fråga dig om dina krav...
 
En förhandlingstaktik som lär vara effektiv är att inte vara den som börjar tala om själva ämnet och lösningsalternativ, pengar etc. Tala mao om väder, golf, båtar etc i oändlighet tills motparten är tvingad att ta upp huvudämnet!
 
  • Gilla
21:an
  • Laddar…
Du har fördelen av "hemmaplan", konstigt att RC skänkte bort det, så på så sätt äger du agendan. Kaffe, frukt eller vad du kan hitta på att bjuda på. Personligen hade jag presenterat händelseförloppet, sett ur dina ögon, hur du har fått kämpa för att nå det där du är idag. Skriv stolpar, öva på framförandet och var förberedd. Det gäller ju en hel del pengar, dina pengar! Se det som om du skulle göra en presentation inför okända kunder.

Vad gäller dina krav skulle jag kräva full kompensation. För att ge förhandlingsutrymme skulle jag också kräva en odefinierad ersättning för att tid och arbete som jag har lagt ner på det slarv som banken är skyldig till. Här kan motparten "spara" in på ersättningskraven.

Begär aldrig det du vill ha och är nöjd med, då har du inget förhandlingsutrymme!

Kom ihåg, blyga pojkar får aldrig kyssa vackra flickor!

Lycka till!
 
  • Gilla
jonny74 och 2 till
  • Laddar…
Senior skrev:
Kom ihåg, blyga pojkar får aldrig kyssa vackra flickor!
Det får vi visst! ;)
 
  • Gilla
21:an och 5 till
  • Laddar…
Tack alla som kommenterat och gett ljus över nya infallsvinklar!
Idag hade jag äntligen mötet med bankchefen, efter en ombokning.
Han anlände på slaget för utsatt tid och jag prydde honom med en i förtid fabricerad (obligatorisk) namnskylt. Vi gick och satte oss i ett konferensrum och började prata om Ystad (jag hade nämligen gjort lite research innan) och handboll, vilket är obligatoriskt om man nämner Ystad i Lund... Jag vidhöll att handboll uttalas med betoning på båda vokalerna - dock inte samtidigt! Vi gick vidare med gemensamma bekanta (ja, Skåne är ett litet land, där två personer alltid har några gemensamma bekanta), en utläggning om titlar och dess innebörd och en massa annat innan jag tog en summering av händelsernas förlopp.
Under ett par minuter kom vi överens om att hans bank står för bruttokostnaden 300.000kr för att lösa lånet hos gamla banken och att jag skall träffa kontorschefen för att förhandla om ytterligare ränterabatt för sveda och värk.
Banken: 0
Jag: 1
Nu sitter jag i den stekande solen med en dansk öl och njuter av att den största knuten äntligen är löst...
Ge dig aldrig om du har rätt!
Stå på dig - annars gör någon annan det!
:)
 
  • Gilla
jonny74 och 18 till
  • Laddar…
Grattis!

Har följt den här tråden med stort intresse och är positivt överraskad att det gick att lösa utan att dra det till rättegång.
 
  • Gilla
21:an
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.