Status
Inte öppen för fler kommentarer.
Vi tycks vara en hel del som har köpt Honda:S Robotgräsklippare men det är bara 2 som har röstat. Jag uppmanar er alla att gå in och rösta.
 
Rösta? Var då?
 
Surfar man via byggahus appen så kan man inte rösta...
 
Nej det är riktigt man måste göra det via web läsare.
 
Skall kontrollera mina knivar i kväll. Slipa dem i Lördags och sen har den kört under lördag och söndag. När jag kände på knivarna i söndag kändes de slöa igen. Men skall kontroller ikväll.
 
Knivarna var inte slöa men det fastnar en del gräs mellan knivarna och disken. Jag köpte också ett par HQ knivar för att testa. MEN DE PASSAR INTE. HQ har mindre skruv än Hondan vilket gör att knivarna har mindre hål.
 
Chappe 4 skrev:
Knivarna var inte slöa men det fastnar en del gräs mellan knivarna och disken. Jag köpte också ett par HQ knivar för att testa. MEN DE PASSAR INTE. HQ har mindre skruv än Hondan vilket gör att knivarna har mindre hål.
Borde väll inte vara något problem att borra upp hålen lite gran. Verkar HQ bladen vara bättre än hondas?
 
Bladen är tunnare som ett rakblad och de kändes skarpare än mina men det kan bero på att de är slipade som ett rakblad också. Men jag vet inte hur pass skarpa mina original var från början. Det går nog att borra upp hålen ifall man har ett bra borr. Men eftersom bladen är tunnare än original kommer de troligtvis att fladdra eftersom mellanrummet mellan disken och skruvhuvud blir större d.v.s. större glapp. Kan också tänka mig att det blir större risk att knivarna slås i sönder med för stort glapp eller om man träffar på sten. Om jag hinner ikväll skall jag mäta bladen så ni kan få en uppfattning om skillnaden.
 
Jag kan se att jag har lite grästoppar som är söndertrasade. Problemet är att min gräsmatta har en del gammalt gräs som gör att jag skulle behöva vertikalskära. Kan se att fläktvingarna drar upp gammalt gräs och lägger på toppen av min gräsmatta. Frågan är ifall man skulle tejpa igen vingarna för att se ifall man får ett bättre resultat. Men det gäller att hitta en tejp som är tunn så att knivarna inte slår sönder tejpen. Är det någon som har provat eller har något förslag med vad man skall använda?

Detta är det enda som jag kan klaga på för annars är jag super nöjd med roboten. Den går snabbt och effektivt och framförallt är den tyst. Just att den är tyst var viktigt i mitt val av robot. Man kan faktiskt sitta ute och fika intill gräsmattan när den klipper utan att man stör sig på ljudet.
 
Idag fick jag ett brev från Honda med nya knivar som skall förhindra fransiga grästoppar. Skall bli intressant att testa
 
Chappe 4 skrev:
Idag fick jag ett brev från Honda med nya knivar som skall förhindra fransiga grästoppar. Skall bli intressant att testa
Är det något du krävt eller bara fick?
 
Nej jag har inte krävt detta utan jag det hemskickat. Tydligen kommer det fler uppdateringar senare. Lustigt för jag tänkte kontakta Honda för att påpeka klippresultatet och eventuellt reklamera. Men nu känns det som Honda fått klagomål och tagit detta på allvar. Nu känner jag att det var rätt beslut när jag valde Miimo.
 
Lägg gärna ut en bild på dom nya bladen.
 
O
Om dom skiljer sig något.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.