Ojsan... Men ni får lova att ni inte ställer till det bara för att få posta i denna tråd. ;D

F.ö. så har jag fortfarande efter en vecka svårt att öppna mun. Jag träffade med kofoten precis på den del som rör sig, när man känner med fingrarna strax bakom tinningen, då man släpper ned käken.
 
Jag brukar vara försiktig, men det hjälpte inte när jag skulle montera på röranslutningen på en ny köksfläkt.
Röranslutningen av plåt, skulle vridas in över ett stort runt hål i den tunna plåten på ovansidan av fläkten. Hakar skulle klämma fast anslutningen på ett kostnadseffektivt sätt.

Naturligtvis var passformen kärv och till sist blev jag förbannad och tänkte att det var ju själve F#%, så jag vrider till lite extra och slinter bra duktigt varvid fingerblommorna på två fingrar skärs upp mot den tunna plåten i det stora hålet på fläktens ovansida. Ohoj vad det kom blod! Så vass tunn plåt kan vara.

Konstigt ändå, för det gjorde inte fysiskt jätteont, mer psykiskt. Hjälp jag rinner ut över en fläkt, typ. :surprised:
Eller "Ho, ho, fingerblommorna ser ut som vippande lock på en traktors avgasrör, vilken överraskning!" :p

 
Spikade panel och rekylen dammade rakt i en framtand. Som tur var höll den, men den var domnad i månader.
 
F
AndersG skrev:
Spikade panel och rekylen dammade rakt i en framtand. Som tur var höll den, men den var domnad i månader.

Panelen eller framtanden? ;D ;D
 
Både panel och tand är intakt ;)
 
Och jag som sitter här och ojar mig över mina blåsor på händerna... :D Vad har jag att klaga över, egentligen?

I år har jag klippt gräs - sisådär 2x3 meter - för hand med en kökssax och det resulterade samma kväll i gigantiska vattenfyllda blåsor på fingrarna (i synnerhet pekfingret där saxens ena "ögla" gnager emot). Ajaj! Nu har några av blåsorna spruckit och det rinner ut något vit-gult varaktigt blött...

Jag har också lyckats med konststycket att gå nerför en trappa som inte finns. Glömde visst bort att om man kliver ut från förstukvisten så saknas det trappsteg de 60-70 cm ner till marken. Inte kul att dråsa ner på grovt singel efter ett kliv rakt ut i luften.

Men vad är det mot alla era avsågade fingertoppar och skruvar rakt i handen?
 
Lycke skrev:
Och jag som sitter här och ojar mig över mina blåsor på händerna...  :D Vad har jag att klaga över, egentligen?

I år har jag klippt gräs - sisådär 2x3 meter - för hand med en kökssax och det resulterade samma kväll i gigantiska vattenfyllda blåsor på fingrarna (i synnerhet pekfingret där saxens ena "ögla" gnager emot). Ajaj! Nu har några av blåsorna spruckit och det rinner ut något vit-gult varaktigt blött...

Jag har också lyckats med konststycket att gå nerför en trappa som inte finns. Glömde visst bort att om man kliver ut från förstukvisten så saknas det trappsteg de 60-70 cm ner till marken. Inte kul att dråsa ner på grovt singel efter ett kliv rakt ut i luften.

Men vad är det mot alla era avsågade fingertoppar och skruvar rakt i handen?
Åja, blåsor i handen är väl inte så dumt i detta gäng. Det verkar ju mest vara en massa gamla skrytskador "Jag minns en gång -83 när jag fixa mittbena med motorsågen..."

Posta ett foto på en trasig blåsa så har du min röst iaf,
 
Inflyttningsdag, fullt av folk som bär grejor medan jag jobbar i pannrummet med att ställa in VVB:n i våg innan den skall fyllas. Jag ligger på golvet och rattar in fötterna, när allt ser OK ut tar jag ett elegant skutt för att resa mig upp men fastnar med ena foten i något och börjar handlöst falla framåt.
För att parera detta rycker jag till och får med mig foten/benet som då kommer farande i en ganska imponerande hastighet och träffar en arbetsbänk. Fallet dämpas något men i gengäld känns det inte så bra i foten. Nåväl, en riktig karl biter ihop och jag släpar mig omkring i några timmar till.
Avslutar inflyttningen genom att sitta med foten hårt lindad i högläge omsluten av ett paket frusna ärtor och en kall pilsner i näven.
Min kära mor tvingar till slut med mig till akuten för att kolla upp det hela och det slutar med en rejäl gipsning och kryckor i 4 veckor då jag har lyckats sparka av lite ben inne i foten.

"Det var en ganska ovanlig variant" sa doktorn.
 
frasse skrev:
Avslutar inflyttningen genom att sitta med foten hårt lindad i högläge omsluten av ett paket frusna ärtor och en kall pilsner i näven.

Tror det hade blivit bättre om du struntat i ärtorna och tagit en pilser till ;)


När vi ändå är inne på ämnet......
Hade riggat en vinglig ställning för ett jobb här hemma. Behövde hjälp av frun som dock avböjde p.g.a ställningens bristfälliga uppallning.
"För farligt. Jag sticker ut i skogen och rider i stället."
Två timmar senare kommer hon hem med brutet finger 8) Själv var jag klar med mitt jobb och ställningen nedmonterad.

 
SnickarPelle, jag tycker att du låter lite skadeglad?!

Tack Mathias för sympatierna. Jag ser tamejsjutton inte klok ut efter att ha målat huset utvändigt hela långa semestern: blinningarna har bitit sönder mina shortsklädda ben, fingrarna har blåsor efter nämnda kökssax, handflatorna är grova och raspiga, håret har faluröda slingor och låren har diverse gul-violetta blåmärken efter missöden med stegar och annat...
 
Jag kan nog garantera att jag är den enda som har skurit mig på ett......BRÖD!!! :surprised: :surprised: :surprised:
Blödde mycket kan jag säga.
 
Bob_the_builder
Lycke skrev:
håret har faluröda slingor
Duscha... ::) Färgen är vattenlöslig... :) Vår dotter (2,5 år) brukar alltid hjälpa till när någon ska måla. Färg kan fastna på de mest kostiga ställen på kroppen, men den har hittills alltid gått att få bort med vatten och tvål.
 
Byggare Bob, försöker du insinuera att jag är snuskig på något vis?
Det var linoljealkyd med falurött pigment i och VISST var den vattenlöslig - tills den torkat.

(Men nu är jag tillbaka på jobbet och har faktiskt rent och fint hår. Ett antal schamponeringar behövdes för att återställa håret till dess normala bruna färg.
Blåmärkena och skrubbsåren syns inte under långbyxorna, men händerna skvallrar om grovjobb.)
 
Jesca_j skrev:
Jag kan nog garantera att jag är den enda som har skurit mig på ett......BRÖD!!!  :surprised:  :surprised:  :surprised:
Blödde mycket kan jag säga.
Tar upp utmaningen ;) Vad sägs om en uppskuren gom av en corn flake? Mycket blod där oxå...
 
Linska skrev:
Tar upp utmaningen ;) Vad sägs om en uppskuren gom av en corn flake? Mycket blod där oxå...
Om tillverkaren är ett amerikanskt bolag kan du stämma dom i amerikansk domstol och bli miljonär :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.