mortimer skrev:
Hur hög är Indegon på högsta stället ?
Precis så hög så att den kör under min släpkärra men med repa på toppen som resultat. Kan räkna hur många gånger den klippt under släpkärran ;)


(I centimeter vet jag tyvärr inte)
 
mortimer skrev:
Hur hög är Indegon på högsta stället ?
28cm är den.
 
  • Gilla
M J
  • Laddar…
Det du skriver Gimbal har mycket relevans, för jag noterar att när klipparen viker av åt vänster så håller den en klart högre hastighet, ungefär som vid normal klippning. Anledningen till min alternativa teori är som sagt att många får den att fungera efter att ha justerat längden på slingan, samt att serviceverkstaden ville ha även basstationen. Buggen verkar i så fall bestå av ett samspel mellan klipparen och basstationen, dvs att klipparen får fel direktiv vid avfärd....
 
M J skrev:
Precis så hög så att den kör under min släpkärra men med repa på toppen som resultat. Kan räkna hur många gånger den klippt under släpkärran ;)
(I centimeter vet jag tyvärr inte)
Och så fastnar den rejält halvvägs in under en Opel Astra 04a.
 
  • Gilla
dennisson
  • Laddar…
mortimer skrev:
som jag tolkar det just nu så är det de med ovan inlägg; frav, twes och ensamgud som fått sina till att fungera som det är tänkt.

Kan ni ge oss andra lite tips på hur ni lyckats och framförallt hur kallstart, fabriksinställning och kartering/radera kartor ska gå till ?

Ensamgud: Vad har du för märkning på din kartong och build på 5.8:an ?
0.600.8a2.100
30410l9 480
 
Anledningen till jag ville veta höjden är för o få veta om den klarar att köra under "tvillinggungan" på vår gungställning.

Tittar man på ensamguds markning här ovan (förutsatt att det inte är någon felskrivning) så verkar det finnas 2st utgåvor på paketet. Det som jag fick på min är 0.600.8A2.000

Det som du skriver om Dr. Ost om att den viker till vänster... hände mig också och lämnade då bara in klippare och transformator (min laddade inte). Nu visade det sig att serviceverkstaden i Danmark ville ha in basstationen också.

ensamgud: Har du fått den nyare basstationen i ditt paket ?
 
mortimer skrev:
Tittar man på ensamguds markning här ovan (förutsatt att det inte är någon felskrivning) så verkar det finnas 2st utgåvor på paketet. Det som jag fick på min är 0.600.8A2.000

ensamgud: Har du fått den nyare basstationen i ditt paket ?
Skillnaden mellan .000 och .100 är väl enbart hur mycket kanttråd och pinnar som följer med om jag inte minns fel från tidigare inlägg....
 
Yippie! Äntligen fick jag ny maskin efter att den första varit felaktig, och den nya funkar riktigt bra efter några förvirrade klippsessioner. Testslinga uppsatt med några småöar. Studsmatta utan öar, men med skydd för benen på studsmattan. Är riktigt nöjd!

Är det någon som vet om man kan ha alternativa slingor på något sätt? Jag skulle vilja kunna klippa olika sektioner vid olika tillfällen. Det är en liten yta som inte sitter ihop med den stora gräsmattan. Går det att få till?
 
pallen skrev:
Yippie! Äntligen fick jag ny maskin efter att den första varit felaktig, och den nya funkar riktigt bra efter några förvirrade klippsessioner. Testslinga uppsatt med några småöar. Studsmatta utan öar, men med skydd för benen på studsmattan. Är riktigt nöjd!
Trevligt!

Vad hade du för problem innan?

Kan du delge oss vad för tillverkningsinfo som står på etiketterna på den nya maskinen & laddstationen, samt mjukvaruversion inne i info menyn. Även vad det står på kartongens lilla gråa etikett är intressant.

Har du motsvarande info om den gamla så är det såklart också intressant.

pallen skrev:
Är det någon som vet om man kan ha alternativa slingor på något sätt? Jag skulle vilja kunna klippa olika sektioner vid olika tillfällen. Det är en liten yta som inte sitter ihop med den stora gräsmattan. Går det att få till?
Skulle också vara intresserad av detta. Då jag skulle vilja ha en till mina föräldrahems gräsmatta som är i två sektioner som inte sitter ihop.
 
Igår började jag få det omskrivna vibrationsljudet i min, idag är det konstant så fort klippmotorn startar. Det låter som om något är glappt i motorn. Undrar om den har plastglidlager.. det skulle isf kunna vara det. Ljudet påminner väldigt mycket om det ljud som kan bli om man snurrar snabbt till på ett barnvagns eller skottkärrehjul. (Hjulet vibrerar). Nu hör jag min maskin genom väggen när jag tittar på tv.Den från början inte speciellt tysta klipparen låter som ett gammalt propellerplan! Välinvesterade 12k..

Ska knåpa ihop ett mail till inwarehouse ikväll.
 
dennisson skrev:
.. (Hjulet vibrerar). Nu hör jag min maskin genom väggen när jag tittar på tv....
Du har väl kollat så att knivarna är lösa och kan snurra?
Obalans kan ta död på allt.
Jag är tyvärr inte den bästa på att hålla koll på manualer men läste den två gånger på nätet innan jag köpte min.
Kraftiga vibrationer/
buller

Knivmuttern/-skruven lös Dra fast knivmuttern/-skruven
Kniven skadad Byte av knivar
 
Har testat utan knivar, låter i.a.f.
 
Nu har jag varit hos min kompis och kört igång hans nya Indigo - min är nu drygt 2 veckor.

1 - kartering gick som förväntat liksom min.
2 - klippning började väl liksom min
3 - klipparen gick in för att ladda - som förväntat

När jag kom hem så var det knas på min - troligen svartsjuka trots att jag inte berättat något högt.
Hen stod ute på mattan och klagade på att hen inte hittat kabel på för lång tid.

Det blev till att bära in i laddstaionen så får hen fundera lite.
Kallstart - vad är det? Är det efter att man haft bort nyckeln? Behåller den kartan efter att man haft nyckeln borta?
Jag vill inte för allt göra någon reset då min inte ännu efter ungefär en vecka efter senaste kartering inte klippt klart allting. I stort sett är man ibland väldigt imponerad för att därefter bli förundrad över hur "dum" klipparen är som står och bråkar med ett hinder i vad som lätt upplevs som en evighet.

Det ska bli intressant att se hur det har gått för min kompis om en vecka.
 
Vad får man ut av dekalerna?
Jag kan bara gissa serienummer:
xxx990239 på min som jag köpte för två veckor sedan
xxx992164 på kompisens nya.
Kan det vara så att min är nummer 239 som ligget på lager och kompisens är nummer 2164?
Är det i så fall så många som kommit ut på marknaden?

78 och 75 decibel är relaterat til maxvarvtal 4200 och 3900 rpm låter ju logiskt.

Finns det någon releaseinfo om buggar och features som fixats eller kommit till i de olika versionerna av mjukvaran? Min verkar vara 5.7 - 04462 eller är den infon enbart för initierade?


klipparedekal.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
klipparedekal-a.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
klippareinfo.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
klippareskylt.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
klippareskylt_helge.JPG
 
[h=2]Fel i kanttråd
[/h]
Någon som haft problemet att Indegon helt tappar kontakten med kanttråden när den står i basstationen? Basstationens lampa lyser grön vilket borde visa att tråden inte har något problem.
Men indegon envisas ändå varje gång man försöker starta den att det är "fel i kanttråden" och så händer ingenting.

Har gjort följande men utan framgång.

1. Sett till att kablarna är anslutna till basstationen (så de inte hoppat ut)
2. Stängt av klippare med den röda nyckeln
3. Återställt klipparen till fabriksinställningarna
4. Raderat att kartor

Vad kan man göra nu? Kan man testa kabeln på ett smidigt sätt eller är det klipparen som är problemet?

M​
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.