Tänkte höra ifall någon här har byggt eller bygger ett priotre? Vad är era erfarenheter av huset?
Jag såg det själv för första gången på nätet idag, skulle gärna vilja veta mer om huset, finns det någon som fått priser på enbart huset samt även med tillvalen veranda och tillkopplat garage?

Hur lång tid brukar det ta för eksjöhus att bygga ett hus i prioserien, har tidigare främst varit i kontakt med A-hus och där är det 12 månader som gäller.

Länk till huset: http://www.eksjohus.se/husmodeller/hus/priotre
 
Det är nog helt nytt, det fanns inte när vi letade runt i höstas iaf.
Tror det går klart snabbare än 12 månader på dessa, då man inte kan ändra så mycket.
 
Jag fick ett pris på 2375000:- av Eksjöhus i Örebro. Och det var inkl. veranda och tillkopplat garage.
 
bara hus+grund+byggnation?

/
Johan
 
Ja, enbart nyckelfärdigt hus. Ej tomt, ansl.avgifter, bygglov osv.
 
Känns dyrt, det är ju samma pris som Balans. iaf priset på balans i höstas, det kanske har ökat nu.

/
Johan
 
Jag tyckte också det kändes lite dyrt. Iofs ingår garage och veranda.
Vi ska förmodligen bygga ett balans valm med fristående dubbelgarage, och då hamnar vi på lite drygt 2,5milj.
 
Bygger prio två nu... Huset kom 6feb och är färdigt 26juni!

Då börja dom med tomten endast 2 veckor innan husleveransen...
 
Bob_hund skrev:
Jag fick ett pris på 2375000:- av Eksjöhus i Örebro. Och det var inkl. veranda och tillkopplat garage.
Priset i Helsingborg var 20 000 kr mer.
 
JoakimJohansson skrev:
Bygger prio två nu... Huset kom 6feb och är färdigt 26juni!

Då börja dom med tomten endast 2 veckor innan husleveransen...
Låter imponerande, när jag diskuterade med A-hus så lät det som en av anledningarna till varför det tog så lång tid att bygga med de var att plattan måste vara helt torr, hur gör eksjöhus för att garantera en bra platta om det går så snabbt?
 
Det känns om en bra affärsidé att släppa ett hus som är mindre och har färre ändringsmöjligheter till samma pris.

Bra jobbat eksjöhus!

Ang plattan så reser de bara väggarna och låter plattan torka innan de börjar med golv etc. i vårt fall (balans) lät EH plattan torka 11 veckor innan de fortsatte med golv och tätskikt.

/
Johan
 
Redigerat:
troja skrev:
Det känns om en bra affärsidé att släppa ett hus som är mindre och har färre ändringsmöjligheter till samma pris.

Bra jobbat eksjöhus!

Ang plattan så reser de bara väggarna och låter plattan torka innan de börjar med golv etc. i vårt fall (balans) lät EH plattan torka 11 veckor innan de fortsatte med golv och tätskikt.

/
Johan
Vad ingick i balans för samma pris, garage, veranda?
 
Ja iaf i mitt fall.

/
Johan
 
Mitt med!! Tog lång tid innan golvläggning! Samt avfuktarn varit igång 24/7
 
Bob_Hund> Var har du fått detta pris på balans med valmtak? Vi fick pris på Balans med Valmtak + balkong nyckelfärdigt för 2 500 000:- alltså inget garage men inkl byggkostnad. Vi kollade på Eksjöhus enkelgarage G42x81 och fick priset 210 000:-

Ni som har fått pris på Priotre är det med veranda fram och bak + garage. Eller är det enbart för veranda fram + garage. Vi fick priset 2 365 000 för Priotre med garage + veranda inkl byggkostnad. Vet inte om verandan bak ingick i det eller ej. Vi ska träffa säljaren på måndag men skulle gärna vilja veta om verandan bak ingick eller ej.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.