Har sambo och 1,5 åring hemma nästan alla dagar, hur ställer man lämpligast ett schema då för att störa minst? Kan ju inte rusa ut och flytta leksaker helt plötsligt... Funderade först på 16-19 då lilltjejjen ändå äter ska sova. Men kanske fm är bättre eller efter lunch. Ingen aning, någon?
 
Vilken klippare är det och hur stor är ytan som ska hinnas med?
 
Nätter!
 
Robomow 2000. Tomten är ca 1800...
 
Väntar på min klippare men hade nog tänkt låta den gå på natten faktiskt. Det vore ju det ultimata om inte gräset/klipparen far illa pga vätan. Jag ska testa i alla fall, men det beror ju på hur högljudd ens klippare är också.
 
wiad skrev:
Väntar på min klippare men hade nog tänkt låta den gå på natten faktiskt. Det vore ju det ultimata om inte gräset/klipparen far illa pga vätan. Jag ska testa i alla fall, men det beror ju på hur högljudd ens klippare är också.
Tänkte så först, men min kompis som installerade hade inte sålt någon som programmerats nattetid så trodde det fanns någon anledning...
 
kysan skrev:
Tänkte så först, men min kompis som installerade hade inte sålt någon som programmerats nattetid så trodde det fanns någon anledning...
Läste detta i annan tråd från en med Robomow. http://www.byggahus.se/forum/robotgrasklippare/210589-biltema-lmr-24-7999-kr-7.html#post1743950 Borde ju vara möjligt om man kan styra sambo o barn till att bara utnyttja en del av gräsmattan så kan ju klipparen husera på den andra delen och sedan byter man med lämpliga mellanrum t.ex. olika dagar.
 
Jag hade absolut inte velat ha en 1,5-åring och en robotgräsklippare ute på gräsmattan samtidigt, oavsett om de finns på olika delar av tomten. Barn behöver inte många sekunder på sig om de får en plötslig ingivelse att de ska klappa roboten som finns på andra sidan tomten exv.
 
M J skrev:
Jag hade absolut inte velat ha en 1,5-åring och en robotgräsklippare ute på gräsmattan samtidigt, oavsett om de finns på olika delar av tomten. Barn behöver inte många sekunder på sig om de får en plötslig ingivelse att de ska klappa roboten som finns på andra sidan tomten exv.
Nej, men frågan var ju inte ställd så, utan hur man stör minst. Skall man resonera som du är det ju natten som gäller eller så är det restriktioner vilka dagar barnet får vara på gräsmattan, hur man nu berättar det för en 1,5 åring att idag får du vara inne i solskenet :cool:.
 
Hade inte tänkt att dottern skulle umgås med klipparen, men ej heller avskärma henne från den. Försiktig liten dam.
 
Min klipper från 20:00 (läggdax för 3-åringen) fram till 05:00.

Små barn och robotgräsklippare hör inte ihop.
 
Tack för alla svar. Brukar ta ner grillen från altanen på gräset för att skorstenständaren yr runt så nu har vi beslutat oss för 22.00-05.00 så är det förhoppningsvis färdiggrillat och lilltjejjen i säng. Den gick ett par timmar idag för första gången och annars supernöjd, har ändå varit skeptisk innan. Både katten och flickan stod mest avvaktande på avstånd och undrade vad det var :)
Både barnläge och husdjursläge är aktiverat, men har ingen aning om vad det betyder i praktiken.
 
Grillen ska man vara försiktig med, Hade min grill ståendes på betonggången, Tänkte att det var lugnt då klipparen vänder vid rätt lätt motstånd, När vi satt på altanen kom klipparen mot grillen, sköt grillen framför sig rätt in i dotterns cykel, som tur var välte inte alltihop, Det var också tur att det inte var några barn, vuxna eller djur i närheten:D
 
  • Gilla
kysan
  • Laddar…
MagnusSt skrev:
Min son har alltid sett robotklipparen som en lekkamrat man kan sparka på och stå i vägen för, Här är han drygt 2 år...
Hur snabbt stannar bladen om det kommer in en (barn) hand/fot under kåpan?

Man kan aldrig lita på att ett barn aldrig stoppar in en hand/fot under kåpan (för att undersöker/flyttar klipparen).

Tillägg:
Jag var nära att få en fingertopp avskuren av min mor när jag var ca 6-7 år, jag sträckte fram handen av någon anledning, skar igenom ungefär halva fingret, jag visste att jag inte fick sticka fram fingrarna när det användes knivar i köket men jag gjorde det i alla fall.
 
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.