Idag har trädgården fått sig en duvning i värsta värmen.. Köpt nya plantor, grävt upp gamla plantor, jordförbättrat, försökt döda rödmyror som tycker att mitt smultronland is da shit (vi är inte överens om deras närvaro där...), planterat gamla plantor, planterat de nya plantorna, sått lite med och sen gett grannen en hög med delade plantor av blommor och bär.
 
D09
Murat vidare kring huset :) blir kanonbra :)

Öst ut en massa 2-5 för att jämna/snygga till framsidan.... För att inse att katterna vill skita där.. Suck....
 
Slipat ett vågigt trägolv, oj vad effektiv lackfräsen är jämfört med slipmaskin.
 
ullberg skrev:
Och hur hög är den? kanske kan du generera lite input i denna tråd: [länk]
Redan gjort:)
 
Tapetserat klart i gästrummet, nu är det bara listning kvar, får bli senare i veckan gästerna anländer på fredag så då måste det vara klart 😜
 
D09
Rivit farsans balkong, avjämnat grusbädd och ersatt fönster med armeringsnät i "vedboden" här hemma :)
 
Haft hemma en liten grävmaskin och fått inkommande elledning nedgrävd
 
D09 skrev:
Murat vidare kring huset :) blir kanonbra :)

Öst ut en massa 2-5 för att jämna/snygga till framsidan.... För att inse att katterna vill skita där.. Suck....
Jag hade samma tråkigheter. . Löste det med kaffesump... sparade en 2liters glasskartong med sump, sen lade jag det där katterna sket och i dess närvaro. Samma sak på nysådd gräsmatta (nära husväggen) problemet löst. Doch får du rensa bort skiten först...
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
D09
crilleolsen skrev:
Jag hade samma tråkigheter. . Löste det med kaffesump... sparade en 2liters glasskartong med sump, sen lade jag det där katterna sket och i dess närvaro. Samma sak på nysådd gräsmatta (nära husväggen) problemet löst. Doch får du rensa bort skiten först...
Tackar och bugar :)
 
D09
Inhandlat virke till vedbod :)
 
I mitt hus har min dotter med ledning av min expertis (att jag själv har 50/50 att misslyckas nämner jag inte) fått laga punktering på fruns cykel.

Låter nästan som kommunal verksamhet, någon annan får göra jobbet. Frun ber mig och jag låter någon annan göra jobbet.
 
  • Gilla
mariatherese
  • Laddar…
D09
Påbörjat vedbodsbygget :)

Golvet reglat, taket och väggarna påbörjat :)
 
D09
Jobbat vidare med vedboden ( gjort om, gjort rätt ) och gjort slut på virke

Fixat byggtrappan vid entren ImageUploadedByByggahus.se1369342026.906843.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

ImageUploadedByByggahus.se1369342045.207313.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
D09
Fixat transportväg inför kommande vedpanna :) check! :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.