hahalj
Oj vad roligt! :D
Då får vi hoppas den kommer snart, fåglarna är i full fart att bygga i befintliga holkar.
 
Stort grattis till er båda :) ta en massa bilder nu och lägg in i denna tråden!

Mvh Stefan
 
Grattis grattis vinnarna fågelholk med kamera ännu en teknisk pryl att skriva upp till inköpslistan!
 
hahalj
Idag kom fågelholken från CoolStuff, får bara ordna förlängningskabel så vi får videosignalen fram till tv:n. Så får vi hoppas det blir inflyttning snart!
 
hahalj
Sådärja, nu sitter holken på plats och tv:n är inkopplad. Det stod att det följde med 30 meter kabel till kameran, det stämmer inte, den är säkert dubbelt så lång så jag behövde aldrig nån skarvkabel till denna.

Annars var den enkel att installera, inga konstigheter alls.

Här ett par bilder på installationen i björken och hur tv-bilden ser ut med IR-belysningen på. Ränderna i bilden måste bero på att kamerans upplösning är sämre än HD-tv:ns.

Då är det bara att vänta och se om det är nån liten fågel som inte ännu har hittat en ledig holk som får för sig att flytta in.

P5150007.jpg
P5150009.jpg
 
Ser jättebra ut. Snacka om att jag är avis :) vill också ha en sådan.

Prova att lägga i lite bobyggarmaterial i holken så de har något att starta med. Torr mossa brukar gå bra :)

Hoppas det kommer ett par som är inflyttningsklara!
 
hahalj
Ok, det kanske man skulle testa. Torrt gräs har jag i överflöd, värre med torr mossa.
 
Fluffigt gräs kan också gå bra. Fåglarna tar ju vad som finns i närheten. Vad som ser mjukast ut.
 
hahalj
Tyvärr inga boendespekulanter ännu, finns risk för att det kan vara för sent för säsongen. Får nog hoppas på talgoxarnas eller blåmesarnas andra kull lite senare.
 
Elina Blom Westergren skrev:
Hej allesammans. Stort grattis till hahalj som kämpat hårt hela vintern med att mata sina fåglar och Gulfxx som äntligen ska få se hur rackarna bor efter att ha byggt hem till dem i flera år, ni är nämligen veckans vinnare!

Ni andra, misströsta ej. Nästa tävling är redan på gång och det är tre personer som har chans att vinna verktyg och maskiner. Håll ögonen i forumet närmsta halvtimmen.

Roligt (y)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.