peternicklas skrev:
Det är väl bara 2 orter som detta går att använda, Varberg och Trollhättan.
CHEAPY i Falkenberg borde omfattas, 2,7 mil från Harald Nyborg i Varberg, fågelvägen. Men det tyckte inte säljaren där... han sa att endast körsträckan räknas som radie... vilket givetvis är fel i sak:confused:
 
Lidköping tillhör också bland de lyckligt lottade. :)
 
peternicklas
vbgpeter skrev:
CHEAPY i Falkenberg borde omfattas, 2,7 mil från Harald Nyborg i Varberg, fågelvägen. Men det tyckte inte säljaren där... han sa att endast körsträckan räknas som radie... vilket givetvis är fel i sak:confused:
Ja då det står inom en 3 mils radie så är det fågelvägen.
 
  • Gilla
vbgpeter
  • Laddar…
Precis. Kristianstad skulle det fungera i. Är max 2km mellan Harald N och Cheapy, om ens så långt :D
 
Gjorde en ny kartering idag då jag fick en felkod där det stod att begränsningstråden var ändrad. Visst jag flyttade tråden för att den var för nära ett träd utökade med 3cm!!! Sen kom felkoden....Snacka om precision. Var väldigt enkelt att göra en ny kartering. Gick in på inställningar, radera karta, ny kartering, klart.
 
MBygga skrev:
Det är om Bosch med säkerhet utnyttjar sin GPS det handlar om. Vad vi tror, tycker eller hävdar spelar ingen roll här,

Vad gäller tro så skrev du själv angående GPS:Tror inte ett dugg på att det fungerar inomhus på det sätt du beskriver.
Jag visade tydligt att du har fel där. Men jag respekterar din rätt att tro och tycka.
Tro, åsikter och andra funderingar utgör själva grogrunden för forum av det här slaget, de existerar bl a för att det saknas fakta från tillverkarna.
Bosch är extra dåliga på att erbjuda information om sina produkter.
INDEGOs bruksanvisning på 7 sidor är mycket torftig t ex i jämförelse med den som följer med en ROBOMOW (63 sidor nyttig info!)..
I nerladdningsversionen har man inte ens orkat ta bort skärmarkeringarna för tryckeriet.
Och då handlar det ändå om en maskin som funnits ett år på marknaden.
INDEGOn är helt klart en mycket bra maskin på många sätt men den skulle behöva stöd av bättre info och support från tillverkaren.
 
Redigerat:
peternicklas
LM Gbg skrev:
Vad gäller tro så skrev du själv angående GPS:Tror inte ett dugg på att det fungerar inomhus på det sätt du beskriver.
Jag visade tydligt att du har fel där. Men jag respekterar din rätt att tro och tycka.
Tro, åsikter och andra funderingar utgör själva grogrunden för forum av det här slaget, de existerar bl a för att det saknas fakta från tillverkarna.
Bosch är extra dåliga på att erbjuda information om sina produkter.
INDEGOs bruksanvisning på 7 sidor är mycket torftig t ex i jämförelse med den som följer med en ROBOMOW (63 sidor nyttig info!)..
I nerladdningsversionen har man inte ens orkat ta bort skärmarkeringarna för tryckeriet.
Och då handlar det ändå om en maskin som funnits ett år på marknaden.
INDEGOn är helt klart en mycket bra maskin på många sätt men den skulle behöva stöd av bättre info och support från tillverkaren.
Jag kontaktade deras support idag och det var ingen tveckan från deras sida, jag kan kontakta en tekniker för att få svar på frågan svarade han. Är väl som på andra ställe, tur att få rätt person när man ringer.
 
vbgpeter skrev:
CHEAPY i Falkenberg borde omfattas, 2,7 mil från Harald Nyborg i Varberg, fågelvägen. Men det tyckte inte säljaren där... han sa att endast körsträckan räknas som radie... vilket givetvis är fel i sak:confused:
Vill de hellre inte sälja alls, än med prisgarantin? Vad tror ni de har för marginaler???

De verkar inte ha dem hemma i butikerna men gäller prisgarantin ändå och att man får beställa eller förskottsbetala?
 
peternicklas skrev:
Båda butikerna måste var inom 3 mils radie men Kristianstad och Karlskrona funkar.
Samt Ängelholm som vi som kan Sveriges geografi förstår ;)
Om du tittar på kartan så ser du en större stad nära som heter Helsingborg och den ligger närmare än 3mil bilvägen.
 
peternicklas
Nimajneb skrev:
Samt Ängelholm som vi som kan Sveriges geografi förstår ;)
Om du tittar på kartan så ser du en större stad nära som heter Helsingborg och den ligger närmare än 3mil bilvägen.
Och jag som troode att Helsingborg ligger vid Stockholm, 23,7 km.
 
Noppe skrev:
Vill de hellre inte sälja alls, än med prisgarantin? Vad tror ni de har för marginaler???

De verkar inte ha dem hemma i butikerna men gäller prisgarantin ändå och att man får beställa eller förskottsbetala?
Jag har kontaktat kundtjänst, så jag får väl besked imorgon.
 
INDEGO skrev:
Gjorde en ny kartering idag då jag fick en felkod där det stod att begränsningstråden var ändrad. Visst jag flyttade tråden för att den var för nära ett träd utökade med 3cm!!! Sen kom felkoden....Snacka om precision. Var väldigt enkelt att göra en ny kartering. Gick in på inställningar, radera karta, ny kartering, klart.
Det här mer Kartering som verkar fungera lite sisådär för många... går det att göra en Ny kartering utan att först radera den gamla kartan eller missas det att rensa den gamla först ? Eller blir det en Ny kartering först när den gamla kartan är borta ? Men väldigt smart och bra att roboten säger till när när ändringar görs
 
mortimer skrev:
Det här mer Kartering som verkar fungera lite sisådär för många... går det att göra en Ny kartering utan att först radera den gamla kartan eller missas det att rensa den gamla först ? Eller blir det en Ny kartering först när den gamla kartan är borta ? Men väldigt smart och bra att roboten säger till när när ändringar görs
Jag har för mig att man helt enkelt inte får upp menyvalet att kunna göra en kartering om man inte raderar den gamla kartan, man kan alltså inte göra en ny kartering utan att radera. Raderar man kartan så måste man däremot göra en ny kartering, det går inte starta klippning dessförinnan. Rent praktiskt så ersätts "Klipp"-knappen i menyn med en "Kartera"-knapp när man raderat kartan, och när karteringen är gjord försvinner "Kartera"-knappen igen och man kan återigen välja att låta den klippa. V.v. rätta mig om jag minns fel.
 
Det fungerade direkt för mig. Karteringen är det samma att maskinen läser in tomten via begränsningskabeln, förstår inte varför man skall behålla den gamla kartan? Är ju en ny resa för maskinen.
mortimer skrev:
Det här mer Kartering som verkar fungera lite sisådär för många... går det att göra en Ny kartering utan att först radera den gamla kartan eller missas det att rensa den gamla först ? Eller blir det en Ny kartering först när den gamla kartan är borta ? Men väldigt smart och bra att roboten säger till när när ändringar görs
 
Jag kör med en utbytt maskin i min gamla laddstation. Har fungerat utmärkt tills jag idag flyttade tråden lite och fick göra en ny kartering.
M J skrev:
Anledningen var mer att förstå laddstationens roll i det hela, den måste ju rimligtvis i sin tur få information från klipparen om vilket signal-ID/frekvens som ska användas vilket anges i klipparens meny. Och det märkliga sambandet med att den "sparar trädgårdskartan" när den dockat med laddstationen och "laddar trädgårdskartan" innan den lämnar den. Ren nyfikenhet mao.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.