Var hittade du släggan för halva priset någonstans?

Sent from my HTC Wildfire using Tapatalk 2
 
Nilsson2 skrev:
Var hittade du släggan för halva priset någonstans?

Sent from my HTC Wildfire using Tapatalk 2
Den fanns på coop forum så kolla om du hittar den där, tydligen är det ett utgående sortiment så det säljs säkert ut i flera städer runt om i landet.
 
Tack, ska kolla ikväll. Måste ha en slägga att dela stenar med.

Sent from my HTC Wildfire using Tapatalk 2
 
Arwid: Jag är oerhört tacksam för ditt tips. Har gått i några några år och suktat efter en stenslägga men har inte kunnat köpa en med gott samvete med tanke på priset. Var inne på Coop Bygg och de hade en kvar. Tyvärr var det inte rabatt på den men jag frågade i kassan om släggan och på grund av att den är utgående så fick jag 50% på priset ändå. Blev positivt överraskad av Coop Bygg och en väldigt glad släggägare. :)
 
  • Gilla
Kalendern
  • Laddar…
Nilsson2 skrev:
Arwid: Jag är oerhört tacksam för ditt tips. Har gått i några några år och suktat efter en stenslägga men har inte kunnat köpa en med gott samvete med tanke på priset. Var inne på Coop Bygg och de hade en kvar. Tyvärr var det inte rabatt på den men jag frågade i kassan om släggan och på grund av att den är utgående så fick jag 50% på priset ändå. Blev positivt överraskad av Coop Bygg och en väldigt glad släggägare. :)
Jo det känns lite saftigt att betala närmare 700 kr för en slägga men drygt 300 är helt ok, bra att du fick tag på ett exemplar också, nu är det bara att ta ut alla sina aggressioner på något lämpligt objekt (y)
 
Lyfter gammal tråd.

Är i behov av en grävspade. Såg att Byggmax säljer spadar från Weibulls till ett bra pris, 199kr.

Det rör sig om denna. ImageUploadedByTapatalk1368547058.350899.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Erfarenheter?!
 
Jag har ingen erfarenhet av just denna. Men jag har köpt min sista billiga skitspade.
Antagligen är jag stark som synden eller så är billigare skit.

Skulle köpa en fiskars med det böjda handtaget idag men det fanns inte så det fick bli en från bjärnums verktygsfabrik eller något sånt. Bladet var tjockt och bra och den kändes stabil.

Kostade runt 250:- så den var inte så dyr heller.

Billiga spadar är väl ok om man bara ska peta lite i jorden men ska man gräva ett hål så får man ha lite kvalitet.
 
Håller helt med! Men dyrt är inte = kvalité.
Den som tror att man får en bra produkt för att man betalar mycket är mina ögon ganska dum..

Många gillar Fiskars här. Men så hittade jag denna. Skaft i lönn. Inga plastdetaljer som kan spricka.

Självklart så ska den inspekteras innan köp. Men undrar om någon haft spade från Weibulls ett längre tag o kan dela med sig av sin erfarenhet!
 
Är det någon som har erfarenhet av spadarna (eller de andra redskapen) ur Hornbachs Torq-serie?
Tänker främst på redskapen med träskaft. De känns tämligen gedigna, motsvarande Fiskars Classic, men de flesta av spadarna har T-handtag. Är lite tveksam till hur bekvämt det är vid en längre stunds grävande.
 
Lönn eller Ask, vad är bäst?
 
Inga mer spadar med träskaft för min del. Har brutit av min sista spade. Kör med fiskars svarta spade nu. Känns skottsäker.
 
De bästa spadarna jag använder är föräldrarnas spadar som de fick med i huset som köptes 1975. Försvarets spadar med trädskaft. Får man tag i sådana skall man vara glad. Håller för allt, och lite till.
 
Att tänka på är att använda redskapen rätt så håller de längre.
Ett spett kan inte ersättas av en spade om man stöter på sten vid grävning.
En kompromiss kan vara en kabelskyffel med träskaft, som även fungerar bra att gräva med. Har man provat en sådan tillhör de redskap som ofta används.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.