Mikael_L
Det är FUSK att läsa ... ;)

:surprised:
 
RoTe
Kalasclas skrev:
[länk]
Jag stör mig på fönstren. Man borde specialtillverkat fönster för gluggarna. Det där ser helt fel ut.
 
hakaner skrev:
Här snackar vi traditionell design...
[länk]
Kan inte låta bli att fundera på uppvärmingskostnaden........
 
Larsa skrev:
Kan inte låta bli att fundera på uppvärmingskostnaden........
Vem har sagt att man ska värma upp kåken?!
 
billy_baver skrev:
Vem har sagt att man ska värma upp kåken?!
Så sant, Gustaf Wasa kastade bara in ett par stockar i brasan och sov sen som en bebis.... Är bara vi som är bortskämda ;-)
 
Larsa skrev:
Så sant, Gustaf Wasa kastade bara in ett par stockar i brasan och sov sen som en bebis.... Är bara vi som är bortskämda ;-)
nope ... Gustav Vasa kommenderade in ett kompani legoknektar som gjorde språngmarsch runt om sängkammaren tills rummet ångade av svett ... sen fick dom marschera ut, och vips! ... kungen slumrade in som ett en gosig kattunge.
 
  • Gilla
Dalbotant
  • Laddar…
Larsa skrev:
Kan inte låta bli att fundera på uppvärmingskostnaden........
http://www.castlemagic.com/newfcolor.html#heat

"How much does it cost to heat your castles? Same as any modern building
One of the most important notes about our castles is that they are toasty warm inside and can be heated like any other home. The secret is the hidden rigid waterproof insulation tucked between the double layers of stone in the castle walls. With this method, the heating bill can be the same as a conventional home of a similar size. Another note, it is possible to add as much insulation desired between the double stone layers to make the castle as energy efficient as you want or what the local building codes require. Another note, again!, the roof of a castle is constructed using methods which also similar to modern insulated residential homes and is insulated in all of the traditional ways also. We can also use any of our non-insulation related tricks to lower heating costs in our castles. Such as solar electric, micro-hydro, passive solar, massive stone fireplaces, and so much more! "
 
Kalasclas skrev:
De där husen är rätt fina, de har byggt upp ett gäng likadana inträngda mitt i maria staden ( ett dyrt och överbefolkat område i helsingborg) Hälften av husen har/har haft tält över husen, då de inte varit täta...
Det stämmer inte riktigt. Huset på bilden har inte enstegsfasad (vad jag vet). Och är byggt på en fribyggartomt.
Husen som är i tält är byggda av NCC, Skanska och Peab. Rätt ska vara rätt. :)
Sedan håller jag med om att det bor mycket folk i ett villaområde och att husen har haft en "bra" prisökningar.
 
  • Gilla
nypon
  • Laddar…
Jag skulle inte säga "cool", men kanske... oväntad, utifrån det intryck man får av huset utifrån.
 
En del skulle nog säga att det var det värsta de har sätt oxå.. :cool: Utsidan är ju iaf ren från dockor och plymkuddar som det verkar.
 
Jisses, den var oväntad! Förstår inte riktigt hur man kan bo sådär iom att man inte kan använda större delen av möblemanget när det antingen ligger en gigantisk kudde på 1 kvm i varje fåtölj eller sitter en stor docka i vägen.
Men tycker ändå lite synd om säljaren, den/de måste ju inse att nästa ägare kommer angripa väggar, tak, dörrar och luckor med en stor burk med vit färg och ta bort allt det "vackra".
 
hahalj
fresve skrev:
Riktigt cool inredning! :D
[länk]
huuu...får rysningar...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.