Elina Blom Westergren skrev:
På grund av motiveringen och rätt svar på frågan. Ibland är det ett rim, ibland inte. Du kan se tidigare tävlingar och deras vinnare här i forumet om du vill jämföra. Kumlaekebys rim hade inget med julen att göra :)
Jag tror inte Mattiasp menar julklappsrim i bokstavlig betydelse, utan mera som en synonym till grötrim.
 
D
Jag tycker också (?) att det är lite märkligt att utse en rimmande motivering i en sådan här tävling (när enda poängen med just den motiveringen var att det var ett rim). Man tycker kanske att man kunde ta uppmaningen lite mer seriöst än så. Jag trodde (och de flesta andra också tydligen) att meningen var att hitta bra applikationer då just ett kodlås kunde komma till nytta och att efter en mängd spännande applikationer har presenterats så väljer man en vinnare som enbart har varit originell genom att rimma.

Men det är väl som med rönnbären, de är sura... men jag hade inte sagt någonting alls om någon med en bra applikation hade blivit utsedd.
 
Tackar för vinsten juryn och byggahus. Ni har helt rätt jag blev extremt gla :)!

Trist bara att några på forumet inte gillade att jag gjorde min motivering på rim/vers.
Men till mitt försvar så skrev jag de motiveringar jag kunde komma på i notepad på datorn.
Sen bara för det skulle sticka ut lite och se lite roligare ut så försökte jag knorra till själva motiveringen.

Såhär såg det ut innan jag lekte runt lite med ordförådet ;).
---------------------------------------------------------------------------------

Som extremt teknikfreak vill jag verkligen vinna ett sådant lås.
(Här skulle det mås om det fås ett sådant lås)

Sen att det ser så snyggt och stilrent ut är ju ett stort plus. Det är även i mitt tycke en extremt bra lösning på användandet av dagens teknik.
(Med tilltalande estestik och en bländande teknik.)

Jag har tappat X-antal nycklar genom åren. Tyvärr är ju enda lösningen att tillslut byta ut låsen :(.
(Inga mer nycklar att tappa bara ta fram handen och knappa. Så tjuven kan känna sig blåst då det alltid är låst.)
 
KumlaEkeby skrev:
Tackar för vinsten juryn och byggahus. Ni har helt rätt jag blev extremt gla :)!

Trist bara att några på forumet inte gillade att jag gjorde min motivering på rim/vers.
Men till mitt försvar så skrev jag de motiveringar jag kunde komma på i notepad på datorn.
Sen bara för det skulle sticka ut lite och se lite roligare ut så försökte jag knorra till själva motiveringen.

Såhär såg det ut innan jag lekte runt lite med ordförådet ;).
---------------------------------------------------------------------------------

Som extremt teknikfreak vill jag verkligen vinna ett sådant lås.
(Här skulle det mås om det fås ett sådant lås)

Sen att det ser så snyggt och stilrent ut är ju ett stort plus. Det är även i mitt tycke en extremt bra lösning på användandet av dagens teknik.
(Med tilltalande estestik och en bländande teknik.)

Jag har tappat X-antal nycklar genom åren. Tyvärr är ju enda lösningen att tillslut byta ut låsen :(.
(Inga mer nycklar att tappa bara ta fram handen och knappa. Så tjuven kan känna sig blåst då det alltid är låst.)
Det är nog ingen som missunnar dig vinsten!
Det är nog mera kriterierna för vinst i tävlingen som man kanske kan ha åsikter om.

En sak som jag funderar på, de som sponsrar vinsten, ligger det inte i deras intresse att verkligen alla klickar in på hemsidan för att finna svaret?
Som det är nu tittar man på de fyra första svaren, ser man att de är konsekventa plagierar man ju rätt upp och ner...
Man borde väl maila in svaret?
 
Redigerat:
KumlaEkeby skrev:
Tackar för vinsten juryn och byggahus. Ni har helt rätt jag blev extremt gla :)!

Trist bara att några på forumet inte gillade att jag gjorde min motivering på rim/vers.
Men till mitt försvar så skrev jag de motiveringar jag kunde komma på i notepad på datorn.
Sen bara för det skulle sticka ut lite och se lite roligare ut så försökte jag knorra till själva motiveringen.

Såhär såg det ut innan jag lekte runt lite med ordförådet ;).
---------------------------------------------------------------------------------

Som extremt teknikfreak vill jag verkligen vinna ett sådant lås.
(Här skulle det mås om det fås ett sådant lås)

Sen att det ser så snyggt och stilrent ut är ju ett stort plus. Det är även i mitt tycke en extremt bra lösning på användandet av dagens teknik.
(Med tilltalande estestik och en bländande teknik.)

Jag har tappat X-antal nycklar genom åren. Tyvärr är ju enda lösningen att tillslut byta ut låsen :(.
(Inga mer nycklar att tappa bara ta fram handen och knappa. Så tjuven kan känna sig blåst då det alltid är låst.)
Njut av din vinst, tycker inte du ska behöva förklara dig heller :)
Men sluttävlat för min del, är inte lika snitsig på rim ;)
 
  • Gilla
honsa
  • Laddar…
Mikael_L
Tossegubbe skrev:
Rätt svar 2
Tänk vad fantastiskt att kunna byta kod istället för nycklar vid behov och att se till att rätt person har tillträde och ingen annan. Skulle absolut vilja ha sådant system i flera dörrar då man kan koda så att en person kan komma in i flera dörrar men inte alla samtidigt som man själv har masterkey och kan komma in överallt.
Har dock varit orolig för kvaliten på dessa produkter så vore ju perfekt att få testa en gratis och utvärdera innan man köper till alla dörrar.
Hej. Har du ett hus att låsa nu? :)

Jag hoppas allt löste sig bra för dig till slut !
 
Mikael_L: Jodå det har kommit har bara glömt meddelat :). Det är installerat och klart. Smidigt var det att installera. Tänkte lägga upp lite bilder sen på installation av det. Kanske även en recension av det när tid finnes. 2 småbarn och massa byggprojekt så minskar tiden för annat.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.