Eriksgatan
Bosch Indego lär fungera bredvid en annan Indego eftersom man kan välja mellan 4 olika kanaler. Det kan ju vara värt att pröva en annan av dessa 4 om grannen får problem med sin klippare efter att du har installerat Indegon med den förvalda kanalen. Tar 1 minut att ändra på och grannen bjuder förhoppningsvis på en öl sedan som tack ifall det fungerar.
 
Hej.

Hur stora tomter/gräsytor har ni som har indego?
jag har ca 1000kvm gtäsyta och funderar på om det blir för tajt?

mvh
Magnus
 
Brygga skrev:
Hej.

Hur stora tomter/gräsytor har ni som har indego?
jag har ca 1000kvm gtäsyta och funderar på om det blir för tajt?

mvh
Magnus
Jag har en Kuperad gräsmatt på ca 850kvm och dom större ytorna klarar den på några timmar. det som tar tid är när den ska in mellan sandlåda,träd,studsmatta, rabatt och sånt så har du inte för mycket grejor eller för kuperat har jag svårt att tro att det inte skulle gå.
 
mortimer skrev:
Inwarehouse verkar ha svårt med att bestämma sig. Nu har de återigen höjt priset till 13.890kr :)
Kanske du redan gjort ett köp, men ni andra passa på, var i måndags på CHEAPY och kollade upp priset på BOSCH INDEGO 10, priset var då låga 12 599 Kronor. bestämde oss inte ,var ånyo på CHEAPY på onsdagen och skulle genomföra köpet, döm om min förvåning när det på butikens dator sänkt priset till 10 079 kronor som jag naturligtvis slog till på. Frågade på måndagen säljaren att < det blir väl ingen kampanj nu eller så > <neej det har jag inget hört om>. Där ser man hur lite man vet.
Har varit i kontakt med BOSCH och ställt diverse frågor, bl.a. om hur mycket den väsnas. Svaret blev att de pressat ner det från 85 db A till 72 och garanterat 75. Det får man väl vara nöjd med. Har köpt till ytterligare en rulle tråd som nog lär gå åt.
 
mortimer skrev:
Är det årets eller förra årets utgåva som behöver smörjas ?
5-56 är ju inte så långvarit, känns som det borde ligga lite fett där istället.
Köp en sprayburk med krypande fett finns på ett företag som börjar på BIL och slutar på TEMA
 
Munkedal skrev:
Kanske du redan gjort ett köp, men ni andra passa på, var i måndags på CHEAPY och kollade upp priset på BOSCH INDEGO 10, priset var då låga 12 599 Kronor. bestämde oss inte ,var ånyo på CHEAPY på onsdagen och skulle genomföra köpet, döm om min förvåning när det på butikens dator sänkt priset till 10 079 kronor som jag naturligtvis slog till på. Frågade på måndagen säljaren att < det blir väl ingen kampanj nu eller så > <neej det har jag inget hört om>. Där ser man hur lite man vet.
Har varit i kontakt med BOSCH och ställt diverse frågor, bl.a. om hur mycket den väsnas. Svaret blev att de pressat ner det från 85 db A till 72 och garanterat 75. Det får man väl vara nöjd med. Har köpt till ytterligare en rulle tråd som nog lär gå åt.
Synd du inte läste här på tråden då Cheapys pris och Hornbachs prisgaranti diskuterats någon sida tidigare, då hade du kunnat spara en dryg 1000 lapp till förutsatt att du har Hornbach i närheten förstås.
Angående ljudet har vi olika preferenser, själv vill jag inte att klipparen, liksom diskmaskinen skall höras alls i princip, 75 db är ju fortfarande högre än en bättre dammsugare och det är för högt om man skall köra på kvällarna tycker jag.
 
Redigerat:
Tänkte på detta med GPS.. Det står ju i reklamen att den har GPS och någon hävdade att hårdvaran fanns men att den inte var aktiverad i mjukvaran.. Det konstiga är ju då att min söker efter satellit? Åtminstone om man skall tro symbolen uppe i vänstra hörnet på displayen? Bild 1 visar inaktiv GPS, bild 2 söker den?

Ber om ursäkt för bildkvaliten,, tagna med iPad..

ImageUploadedByByggahus.se1368111761.889024.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


ImageUploadedByByggahus.se1368111780.179919.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
dennisson skrev:
Tänkte på detta med GPS.. Det står ju i reklamen att den har GPS och någon hävdade att hårdvaran fanns men att den inte var aktiverad i mjukvaran.. Det konstiga är ju då att min söker efter satellit? Åtminstone om man skall tro symbolen uppe i vänstra hörnet på displayen? Bild 1 visar inaktiv GPS, bild 2 söker den?

Ber om ursäkt för bildkvaliten,, tagna med iPad..
Tror inte de gör reklam för GPS längre, det vara bara förra våren vad jag kommer ihåg. Nu skriver de ju att den använder Logicut för att hitta. Ser du om den hittar några satelliter då, eller bara att den söker? Vad jag förstår av tidigare inlägg kan man slå på GPS'en men maskinen använder den inte till något.
 
Slår man på GPSen så borde det innebära att batteritiden minskar något för något som inte används. Känns dumt att ha den aktiverad om den inte används.
 
Jag har redan en Wiper Blitz som är en riktig stridis i högt gräs, men min gräsmattas kvalité lämpar sig inte för en robot med markavkänning, (sandbotten med kala fläckar) så nu har även jag beställt Indego ifrån Cheapy.se och passade då även på att inhandla en batteridriven kantklippare när de ändå kör 20% rabatt på Bosch. :)

Jag noterar att Indegon är väldigt "plastig" så jag funderar på att göra som med Wipern, att klä den (ev. undertill) med ljuddämpande matta (för datorlådor) så att ljudnivån sjunker något.

#dennisson, Bilderna är utmärkta och jag noterar av tiderna att du antagligen var inomhus eftersom indikatorn gick från sökning (16:46) till avbrott (16:47) ?!
 
Helt riktigt Waxinator, klipparen står oinstallerad i uterummet. Jag tänkte att tiderna kunde vara bra för att se vilket tidsmönster den söker, däremot pågick sökningen några minuter innan bilden togs. Jag har haft min ett tag men inte installerat den ännu. (har andra projekt med högre prio för tillfället och gräset har precis börjat bli grönt)

Jag har inga menyalternativ att ändra för GPS, men det kanske finns en dold servicemeny som på de flesta elektroniska mackapärer.. Det får tiden visa..

Btw, cheapy hävdar att den har GPS.. Säkert flera åf också. Bosch har skral information om sin produkt..
 
Undrar över kantklippningen, som man kan ställa att den ska göra varje, varannan eller var fjärde gång om jag minns rätt. Jag har i alla fall min ställd på "varje gång" men kan inte märka att den gör någon kantklippning. När gör den denna, först eller sist? Eller har jag missuppfattat vad kantklippning innebär?
 
Hej på er alla! Då var man tillbaka här efter en lång vinter.

Har precis startat upp INDEGON för sin andra säsong. Det var bara att sätta i kontakten till laddstationen stoppa in klipparen ladda,och sen starta upp med tid och datum. Har nu kört i 4dagar på en gödslad, mossbekämpad och justerad/utjämnad gräsmatta. Nu ser man vilken skillnad det har blivit sen förra året med en då kuperad, hålig, mossig matta.

Indegon gick först ett par timmar för att kalibrera lite mennu så kör den för fullt den klipper i snitt c,a 2 timmar i stöten ochladdningen tar c,a 75min.

Den har redan kört i en liten stubbe som jag missat på ett ställe och tänkte när jag hörde det att nu så....gick det åt .... Sprang framtill klipparen som gjorde en varvhöjning innan den åter fortsatte stoppade den o lyfte upp och...Såg inget fel kollade igen extra noga men det ser ut som om Indegon klarat äventyret. Tittade till stubben en stor flis hade slagits ur och hjälpte sedan till med YXAN:)

För alla tekniknördar inkl mig själv så surras det ifrån en säker källa att gps,en som sitter i kommer att användas framtiden för stöldsökning bla. Sen kommer maskinen också att uppdateras till 1500kvm.

Bara att vänta o hoppas m.a.o.

[
 
Redigerat:
Köpte indego hos Bauhaus i Malmö för 8869,52
Tog med Cheapy pris 10079,00
avgår Bauhaus prisgarantie minus 12%
att betala 8869,52
Ni kan tror att Bauhaus chefen inte var glad.
Han sa bara grattis måste vara största klipp som han varit med om.
 
  • Gilla
INDEGO
  • Laddar…
Min maskin klipper kant varannan gång och startar med det. Men jag har inte haft tillfälle att kolla det närmare om den verkligen gör det varannan men vid de tillfälle som jag har sett det så börjar maskinen med kantklippning..
M J skrev:
Undrar över kantklippningen, som man kan ställa att den ska göra varje, varannan eller var fjärde gång om jag minns rätt. Jag har i alla fall min ställd på "varje gång" men kan inte märka att den gör någon kantklippning. När gör den denna, först eller sist? Eller har jag missuppfattat vad kantklippning innebär?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.