Kattvovven skrev:
59c i mitten av oxfilén om du vill ha den blodig. 62c är nog mera mainstream.
Vill man ha det riktigt blodigt så är det väl bara en äkta spansk tjurfäktning som gäller.

Lär dock finnas vissa lokala djurskyddsregler som talar emot detta.
I Sverige till exempel.

För en oskyldigare, men ändå rejält blodig, upplevelse, som även kan avnjutas av en vegan,
rekommenderar jag en dubbel Bloody Mary.
 
Kattvovven skrev:
Har du någonsin sett en smal oxe? Nej, tänkte väl det!
Vad är detta då om inte en smal och smärt oxe. images.jpg
 
LGG-01 skrev:
Vad är detta då om inte en smal och smärt oxe. [bild]
Nä men hallå! :wow:

Det där är inte en oxe (oxar har horn), det är en goxe, och de känns främst igen på att de är så pratsamma.
Det är därför de kallas tal-goxe.

Men jag instämmer i att den är smärtsamt vacker!
 
KnockOnWood skrev:
Nä men hallå! :wow:

Det där är inte en oxe (oxar har horn), det är en goxe, och de känns främst igen på att de är så pratsamma.
Det är därför de kallas tal-goxe.

Men jag instämmer i att den är smärtsamt vacker!
Men nu var väl frågan om hur man tillagar dessa fåglar, skall innertempen vara 58 eller 85 grader?
 
Jag undrar hur man ska få ut 58-62centimeters bitar av fågeln, är det samma process som när man gör plyfa?
 
Jag ger mig f--n på att snart byggs det en altan utan bygglov men med en sittpinne i rätt vinkel för att skåda fågel med tubkikaren felvänd. Man tar sig för pannan
imgres.jpg
 
Fågel lagas väl med rätta i wokpanna inte oljepanna?!
 
I och med att man har olja i en wokpanna så borde det ju vara samma sak.....dessa nudelparaboler....
 
Glufsglufs skrev:
I och med att man har olja i en wokpanna så borde det ju vara samma sak.....dessa nudelparaboler....
Samma sak som vad saruuu ? ? ? ? skall vi/jag vara tvingade att läsa samtliga 548 inläggen för att hajja varu meeenar.va..
Nej fram för tydliga inläggningar i Wok som i panna, själv så föredrar jag grillolga lagom immig.
 
LGG-01 skrev:
Samma sak som vad saruuu ? ? ? ? skall vi/jag vara tvingade att läsa samtliga 548 inläggen för att hajja varu meeenar.va..
Nej fram för tydliga inläggningar i Wok som i panna, själv så föredrar jag grillolga lagom immig.
I min barndom hette Göteborgs första hamburgerbar Grillgeorg.
Den låg på Korsgatan.

Men var ligger Grillolga?
 
KnockOnWood skrev:
I min barndom hette Göteborgs första hamburgerbar Grillgeorg.
Den låg på Korsgatan.

Men var ligger Grillolga?
Innanför västen så klart.
 
Igår kväll stoppade jag en hel del innanför västen men i morse när jag vaknade hade allt omlokaliserats till bakom pannbenet.

Negativ gravitation?
 
  • Gilla
nino
  • Laddar…
Du har ju naturligtvis stått på huvet!
 
Nänä. Mig lurar du inte, då skulle det funnits fotavtryck i ansiktet. Såvida inte det var någon annans huvud förstås, då står det att läsa i kallelsen till rätten.
Men om man får kallelse till rätten så har väl rimligtvis avtrycket försvunnit av sig självt om det nu inte var så att fötterna var osedvanligt smutsiga såklart.
Men om nu fötterna var så smutsiga så borde ju... Hmmm... Vad var frågan nu igen?
 
Då får du en kallelse till tvätten..
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.