MTech skrev:
Försökt förgäves att få igång Telias digital tv via fiber! :mad::screwy:
Bilden fryser efter 15-30 sekunder eller så hackar ljudet?
Supporten kunde inte göra något så nu skall en tekniker komma hit!
Det där känner jag igen, fast vi körde deras Digital-TV via ADSL. De hävdade att jag hade optimala förhållanden för att det skulle fungera bra, bodde enbart några hundra meter från telestationen. Det fungerade inte bra alls! Ljud/bild synkade hemskt dåligt!
 
simpa81 skrev:
Det där känner jag igen, fast vi körde deras Digital-TV via ADSL. De hävdade att jag hade optimala förhållanden för att det skulle fungera bra, bodde enbart några hundra meter från telestationen. Det fungerade inte bra alls! Ljud/bild synkade hemskt dåligt!
Mmm läst mycket dåligt om deras tv när jag försökt sätta mig in i det:sly:
Dock funkar telefon och Internet kanon men när man betalat 15k vill man ju ha hela paketet så att säga!
 
dsub skrev:
Läste i någon trädgårdsbok häromdagen att man kunde slänga på lite fin sand när man skrubbade med såpa på trallen om man inte fick bort algerna. Låter logiskt men har inte hunnit pröva ännu. Blir kanske till helgen om ryggen hunnit bli bättre.
Och jag testade med liten slipmaskin på trallen som har
 
Algangrepp men det blev ingen större skillnad. Ska testa med filtersand o såpa.
(svårt skriva inlägg på skakigt tåg :/
 
Kattvovven skrev:
Förlåt, jag drar lös kabel i rör/slang. Och sen fastna skiten och gick av. Så nu sitter 5 lösa kablar fast i röret jag behövde:(
Aj fasen, låter frustrerande...
 
Idag har jag satt de sista golvlisterna och fodren i vardagsrummet. Man skulle kunna säga att rummet nu är klart bortsett från att fönstren ska målas och lite småkludd runt dörrarna där det är renskrapat efter de gamla fodren. I morgon fortsätter jag med att riva tretex på en vägg i köket för att frilägga råsponten bakom.
 
Målat tak och golvlister till barnens musikrum, gjort en liten lofttrappa till sonens koja och fått klart klädhängaren i hallen.....
 
Håller på att transformera tvättstugan från skidstuge-looken till något trevligare med lite hyllor å en ny bänkskiva mm..
 
  • uploadfromtaptalk1367537795613.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
mariatherese
  • Laddar…
Kört fyra svängar till soptippen, nu är det gamla uterummet ett minne blott.
Nästa helg är långhelg, då ska altanen där uterummet snyggas till!

Före:
ImageUploadedByByggahus.se1367603623.690812.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Efter:
ImageUploadedByByggahus.se1367603640.422858.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
lilla frugan
  • Laddar…
Såhär blev det efter målartvätt 2 lager grund, 3 lager topplack.... bara bygga upp igen... å allt började med att en lampa i taket gick sönder, å jag tyckte det blev för mörkt... haha...
 
  • uploadfromtaptalk1367611812234.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
namor och 3 till
  • Laddar…
crilleolsen skrev:
Såhär blev det efter målartvätt 2 lager grund, 3 lager topplack.... bara bygga upp igen... å allt började med att en lampa i taket gick sönder, å jag tyckte det blev för mörkt... haha...
Bra jobbat! Själv har jag efter några gångers försök insett att spärrgrund är det enda rätta. Då är det bara att måla första lagret, vänta 24 timmar och sedan måla andra lagret. Slutstrykning med annan färg om man inte tycker spärrgrunden har rätt glans, annars inget mer. Första taket fick jag också måla fem lager, andra taket grundade vi med spärrgrund men väntade vi bara 10 timmar innan vi målade andra lagret (står övermålningsbart efter 6 timmar eller nåt i den stilen), så vi tvingades måla ett tredje lager.

Spärrgrunden är visserligen 3 ggr så dyr som vanlig färg, men det är det värt när man målar tak!
 
Tack för input anna. Har en relaxavdelning som ska göras nästa gång, ska då ha ditt inlägg i åtanke.
 
Rensat hängrännorna. Tyvärr inte mina egna.
 
Räknas städning?
Rensat burkar och lådor med pennor, 25 kvar, ca 100 slängda...
Kört vinterns skräp till tippen. Vårskräpet får vänta.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.