Hagi i GAIS skrev:
Den har pinkod men...
Som det är nu på min maskin så måste jag manuellt trycka att den ska låsa med pinkod. Jag kan inte aktivera autospärr (finns inte i menyn)
Lyfte upp den och gick iväg utanför tomtgränsen...inget hände.
Är det årets utgåva eller förra årets utgåva ?
 
Ska vara årets...står 78 dB på den
 
Ta kontakt med Bosch alt. återförsäljaren om du saknar menyvalet som du skriver om.
 
Hagi i GAIS skrev:
Äääh...är det inget larm på maskinen??
Jag kan ta den ur laddaren och promenera iväg med den....
Nån som vet?
Det finns inget alarm på Indegon, trots att Bosch påstod detta förra säsongen.
Dock är den PIN skyddad.
 
På Cheapy.se och Tretti.se står det att det är larm på den.

Cheapy "...teknisk support,larm,pinkod..."

Tretti "...teknisk support,larm och pin kod..."
Får ta kontakt med teknisk support idag då
 
InWarehouse,Bauhaus,Komplett,ClasOhlson....Alla skriver att den har larm alt stöldlarm.
Samt att den har pinkod.
 
Att allla skriver att den har larm är väl inte så konstigt då Bosch själva på Indegos hemsida skriver:
"Och den har inbyggt stöldlarm; ange bara PIN-koden, så är den redo att köra igång."

http://www.bosch-indego.com/se/sv/

Det handlar heller inte om en felöversättning då den tyska sidan säger:
"
bietet sämtliche Sicherheitsfunktionen und ist mittels PIN und Alarmanlage vor Diebstahl geschützt."
 
Nimajneb skrev:
Att allla skriver att den har larm är väl inte så konstigt då Bosch själva på Indegos hemsida skriver:
"Och den har inbyggt stöldlarm; ange bara PIN-koden, så är den redo att köra igång."

[länk]

Det handlar heller inte om en felöversättning då den tyska sidan säger:
"
bietet sämtliche Sicherheitsfunktionen und ist mittels PIN und Alarmanlage vor Diebstahl geschützt."

Ger inte mycket för deras reklam/informationsavdelning när de också dristar sig till att skriva "Robotklipparen Bosch Indego är tystare än bensinklippare och släpper inte ut några avgaser." Snacka om att slå in öppna dörrar när det handlar om robotklippare :rolleyes:
Läser man i Broschyren om Indegon som finns på hemsidan så står det bara att "Indego är stöldskyddad med PIN-kod" dvs. inget om något larm.
 
Redigerat:
Hagi i GAIS skrev:
Äääh...är det inget larm på maskinen??
Jag kan ta den ur laddaren och promenera iväg med den....
Nån som vet?
Det gör jag varje gång den klippt färdigt, lyfter in den i friggeboden. Aldrig något larm men alltid PIN-kods-låst så fort man lyfter den.
 
Så här står det i manualen för LD.

stöldsäkerhet
Din Landroid®M skyddas av en PIN-kod. Denna PIN-kod förhindrar att vem som helst kan använda
enheten. Om enheten förs bort från sitt klippområde, kan den bara startas igen om man känner till
PIN-koden.

Vet inte ifall det är så eftersom jag ännu inte skaffat någon robot. Kan det vara så att Indego fungera likadant?
 
Ja, Indego funkar likadant. Jag får alltid knappa in PIN-koden varje gång jag vill återstarta den, komma åt displayen eller menyn. Den blir PIN-kods-låst varje gång den stoppas av någon anledning (lyfts eller stoppas med stopp-knappen).
 
M J skrev:
Det gör jag varje gång den klippt färdigt, lyfter in den i friggeboden. Aldrig något larm men alltid PIN-kods-låst så fort man lyfter den.
Antar att du därmed har "Autospärr" som val i din meny. Om nu inte Hagi i GAIS har det på årets modell kan man ju undra om de glömt den funktionen i uppdateringen. Har någon annan årets modell och i så fall kan bekräfta om funktionen finns som menyval eller inte kan ju vara intressant att veta.
 
Jag tror faktiskt inte jag har autospärr då jag senast igår bläddrade i menyn för att stänga av pinkodslåsningen men hittade inget uppenbart om det. Kan inte svära på det, men jag minns inte det menyvalet.
 
Chappe 4 skrev:
Så här står det i manualen för LD.

stöldsäkerhet
Din Landroid®M skyddas av en PIN-kod. Denna PIN-kod förhindrar att vem som helst kan använda
enheten. Om enheten förs bort från sitt klippområde, kan den bara startas igen om man känner till
PIN-koden.

Vet inte ifall det är så eftersom jag ännu inte skaffat någon robot. Kan det vara så att Indego fungera likadant?
Förutom den PIN funktionen som också Indegon har, eller hade förra året i alla fall, så larmar LD när man lyfter upp den för att bära iväg den, vare sig den är igång och klipper eller står på laddning. Även HQ har ett sådant larm vad jag förstår men Indegon verkar sakna det även om vissa affärer tydligen förutsätter att den har det.
 
Noterade även att volymen stod i botten i menyn (för bl a bekräftelsepip knapptryckningar), det kan inte vara så enkelt att man måste "skruva upp volymen" om den är avstängd som default?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.