M J skrev:
Hittar inte de klämskarvar du syftar på någonstans, har du artikelnr eller webblänk till dessa?
Finns t.ex här som styckvara; http://www.gplshop.se/automower-tillbehor/skarvdon-for-slingkabel-1-st.php
De finns också i sexpack hos de flesta som säljer Gardena, Hornbach är nog billigast vad jag sett, 99 kr/6 st, men GPL styckpriset är ju t.o.m bättre än så. Superenkla att använda och håller helt tätt :)
 
En liten fundering.. Om man räknar med att klipparen behöver 8h på sig för att klippa klart, kan man dela upp tiden till t.ex 07 - 11.00 samt 19-23.00, eller när markerar klipparen att den är klar med hela gräsmattan ? Nollställer den klippt gräsmatteområde kl 11.00 eller först efter kl 23.00 ?
 
Sådär, två-decimeters-biten som var bortklippt ditskarvad igen medelst klämkopplingar införskaffade på lokala gräsklipparfirman à 20:-/st. Inte särskilt billigt men enkelt och det fungerade, nu är Indegon igång och klipper igen! :)

iPhone 4S 003.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
När ni använder de här presskopplingarna, skalar ni tråden först eller de pressar sig igenom höljet? Har inte använt dessa kopplingar själv nämligen. Har några paket liggande dock så det får väl bli dom i fortsättningen.. :)
 
Man ska inte skala kabeln.
 
Nej, inte skala. Sen är det viktigt att man ser till att kablarna är helt intryckta innan man klämmer åt. Man det det genom det genomskinliga höljet.
 
Tackar, då hade jag rätt för mig. Danke!
 
mortimer skrev:
En liten fundering.. Om man räknar med att klipparen behöver 8h på sig för att klippa klart, kan man dela upp tiden till t.ex 07 - 11.00 samt 19-23.00, eller när markerar klipparen att den är klar med hela gräsmattan ? Nollställer den klippt gräsmatteområde kl 11.00 eller först efter kl 23.00 ?
Citerar mig själv... någon som har koll på detta ?
 
Äääh...är det inget larm på maskinen??
Jag kan ta den ur laddaren och promenera iväg med den....
Nån som vet?
 
Hagi i GAIS skrev:
Äääh...är det inget larm på maskinen??
Jag kan ta den ur laddaren och promenera iväg med den....
Nån som vet?
Jodå, det ska finnas. Men du behöver troligen aktivera det. Bör stå i instruktionsboken
 
Går in på inställningar i displayen. Där ska man enligt instruktionsboken kunna välja mellan "Ändra PIN" och "Autospärr". Men för mig finns bara "Ändra PIN"
Hmm
 
mortimer skrev:
Jodå, det ska finnas. Men du behöver troligen aktivera det. Bör stå i instruktionsboken
Står inget om larm i manualen, autospärr är att knapparna spärras efter en stund om de ej används.
 
Konstigt att det inte finns autospärr i min maskin.
Vill inte ha en maskin som inte är stöldskyddad.
 
Har den inte pin-kod?
 
Den har pinkod men...
Som det är nu på min maskin så måste jag manuellt trycka att den ska låsa med pinkod. Jag kan inte aktivera autospärr (finns inte i menyn)
Lyfte upp den och gick iväg utanför tomtgränsen...inget hände.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.