Jag kollade runt lite idag i affärer som sålde Tempur och ditt pris stämmer med dom jag fick också. :(
Men det blir en fin sänstomme från Mio och IKEAs dyraste säng + bäddmadrass och en ny Tempur Comfort Pillow istället. Det blir bra det.
 
Christina (Byggimperiet)!

Om du kontaktar Tempur, så tror jag till 99% att man får prova hemma i någon månad innan man bestämmer sig för vilken mjukhet man vill ha på madrassen.

Prova medium, så kan man ju känna om den är för hård eller för mjuk och sen testa mjukare eller hårdare och se vad som passar bäst.

Bara ett litet tips...

/Helena
 
Tack "helenae" för tipset, ska ringa och kolla med tillverkaren.

MVH/Christina.
 
Även jag har slagit till på säng - det var en 'Sumo' ifrån Kinnabädden :) flera veckors grunnande men den såg och kändes bra. Och ....... den kändes faktiskt lika bra som de andra. Men Tempur---DET var något helt annat det - det får bli nästa säng det när man kommit upp lite i åren - en kudde kan man slå till på däremot!
 
Ekornes Svane Hilton kontinentalsäng på Mio är en absolut förnämlig säng. Lillebror till denna var bäst i DNs test av sängar.

 
Nu har vi äntligen fått vår säng! (Beställd från Flotana www.ana.se). Hopplockad och uppställd, provad och bäddad. Den är skööööön. Dock fick vi fel färg. Vi hade beställt ett helsvart tyg på allt inklusive huvudända, men fick ett pepitarutigt gråsvart som vi INTE gillar. Vi skiter i att sängen har det mönstret eftersom man ju ändå har sängtopp och sängkappa till, men huvudgaveln måste vi ju göra någonting åt. Jag ska få hemskickat returlappar och sen får jag ringa DHL och be dem hämta gaveln, vänta på att de fixar en ny som jag sedan får hemkörd av DHL. Visst....gratis förstås, men det innebär ju att jag får vara hemma från jobbet två ggr till pga detta! Tror jag ska ringa dem i morrn och höra om jag kan få lite avdrag på priset istället och köpa nytt tyg och klä om den själv. Det borde bli billigare för dem i alla fall.....frakten måste ju kosta för dem.
Störigt att det blev fel färg, men annars funkade det ju bra. Återkommer om någon vecka när vi sovit in oss!
 
Apropå Tempur... Kuddarna finns ju oxå i olika varianter. Dom har ju kommit med en ny som ser ut som en vanlig kudde 50*60 eller vad det nu brukar vara...Jag har båda varianterna och brukar byta emellanåt. Jag kan verkligen rekommendera båda. ;D Tror den nya kostar 995 kr, zzzzzzz...........
 
szoze skrev:
Ekornes Svane Hilton kontinentalsäng på Mio är en absolut förnämlig säng. Lillebror till denna var bäst i DNs test av sängar.
Vi har köpt en sådan säng och väntar nu med spänning på leveransen om ca 2 veckor. Usch vad oskön vår gamla säng har blivit helt plötsligt.

Kan tipsa om att "Svenska Hem" återförsäljare också säljer denna säng - där är de 1000 kr billigare än MIO.
 
Vi har Carpe Diem, modell Malö. Den är heeelt underbart skön, man vill aldrig gå upp (på gott och ont kanske?).

Dessutom är stommen snygg och man behöver inte ha något skydd över.


Zzzzzzzzzzzzz... :)
 
Vi köpte nya sängar för två vecor sedan och dom är super sköna. IKEAs nya elställbara säng och den nya Tempur kudden, Comfort Pillow (är som en vanlig kudde). Värt priset. Vi ångrar oss inte.
 
Nemen dra mig baklänges på en liten vagn så skönt vi ligger i våra nya sängar! De är helt underbara och jag har inte haft ont i ryggen sedan vi fick dem.....

Rekommenderas alltså!
 
Jag har börjat leta efter snygga överdrag/sängkappor till continentalmadrasser med bäddmått 180x200 cm.

Någon som har något tips, på snygga, prisvärda sådana?  :D

Mio har en variant i två färger, men den verkar så tunn och sladdrig. Vill gärna ha lite kraftigare tyg...

Blir jag tvungen att sy månne??  ???
 
Jag hittade ett par fina sängkappor på www.ellos.se, men de var 45 cm och jag behöver 50, så jag ska sy. Vad jag efterlyser däremot är ett mönster....någon som har det?
www.moltex.se har också fina grejor...lite dyrare men mycket bättre kvailté!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.