1. Cederträ

Det här blir min första vår som husägare och under vintern har vi matat fåglarna. Vi visste tidigt att vi också ville ha holkar och tittade på just kameraholkar. Men saldot på konto fick avgöra och istället blev det två "vanliga" holkar som sattes upp. Men det finns träd kvar! Det skulle ju vara så spännande och intressant att följa vad som händer i boet .
 
Svar 1. Cederträ

Våra innekatter älskar att kolla och ropa på fåglar, tänk vad glada de skulle få bli med lite "katt-TV".
 
Cederträ (y)

Av de flesta onödiga trädgårdsting,
skulle denna holk genom fiffig spaning,
ge mig lite mera aning
om hur småfåglar lever bus
inne i sitt lilla hus!
 
Cederträ
Tjo vad det var livat i holken i lördags,
blåmespappan pippa med blåmes fru pippi.
När det sen blir ruva och kläckning skall vi sitta
på första parket framför datorn och titta.
 
Svar 1: Cederträ.

Min flickvän "idiotförklarade" mig i vintras när hon fick syn på ett 900-kronors kvitto på fågelmat.
Fotointresserad som hon är kanske en sådan här fågelholk skulle kunna få henne att komma närmare mitt intresse och förstå det fina i fågelsången :)
 
Wow! Tänk vad roligt och lärorikt för oss på vår förskola att få ha en holk att se utvecklingen av små fågelbebisar i. Vi har redan flera fågelbord dit fåglarna letar sig och vi får chansen att titta på dom så en holk vore en perfekt utveckling i vårt naturtema.:rolleyes: /Lyckeborgs Förskola, Gnosjö
 
Svaret är: 1, cederträ.

Vi har satt upp några fågelholkar i trädgården redan, och tillsammans med flickorna ( 3 o 6) brukar vi stå och titta på fåglarna. Detta skulle göra att vi kan följa dem även när de försvinner in i holken!
 
Svar: Cederträ!!

Dettta kanske kan få barnen att ytterligare se fördelarna med att bo på landet, då beslutet att för ett år sedan ta med våra sju barn från stan till landet inte var helt lätt att sälja in.
Att blanda det lugnare livet här med senaste tekniken måste ju rimligen falla dom i smaken! (y)

Hälsningar Johan
 
ojdå...glömde ju svaret i min iver...CEDERTRÄ!
 
Holken byggd av cederträ!

Vi har länge funderat på kameraholk, våra barn skulle älska det. Vi matar redan en massa djur och fåglar vintertid och att ta det ett steg längre och se vad dom gör på natten/kvällen vore intressant, kanske lägga upp på facebook eller nåt sen.
Vi har även sommarkollo på gården för barn med o utan problem och de skulle definitivt gilla en kameraholk!
 
Svar: Cederträ

Jag (och framförallt sonen) hoppas få se vad som händer i holken. Han har byggt en holk som han städat efter varje år men det blir sällan någon "action" förutom när ungarna lämnar boet efter otaliga timmar med matande från föräldradjuren. Med denna kanske det blir lite "BigBrother-Skellefteå"
 
Hej

Holken är gjord av Cederträ.

Jag bor i en villa i centrala Lidköping med stor trädgård. Vi har idag ca15 holkar av olika modell, där de flästa var bebodda förra sesången. Jag har nyligen rensat dessa från förra årets bomaterial. Och det vore roligt att kunna följa en kulls uppväxt på nära håll.
Hälsning
_______________________________________
Hasse Lorentzon
Stobéegatan 6
531 52 Lidköping

Tel: 0510-547252 Mobil 070-5833370
E-post: hasse@lorentzon.be
Hemsida www.lorentzon.be
 
Cederträ
Min son Linus flickvän Stina vill ha den.Hon vill ge den till Linus när han fyller år.Stina gillar mesar.
 
Rätt svar Cederträ...

Vi ska äntligen flytta från en lägenhet mitt inne i stan till ett eget litet hus en bit bort... Ute i vår trädgård finns flera fruktträd och idyliska förutsättningar för en fågelholk. Ute i i vår drömträdgård kvittrar fåglarna och våra två nyfikna barn skulle bara älska att få ta del i den värld som döljer sig i fågelholken...
 
Rätt svar är 1 (Cederträ)

Kul för mig och mitt barnbarn och också för fler personer att också få se hur det går till på lördagarna (om man får tro Povel Ramel). :D
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.