Veckans tävling vecka 17:
Vinn populär fågelholk med kamera

fagelholk.png

I denna veckans tävling får vinnarna hem fågelversionen av Big Brother-huset, med andra ord en fågelholk med inbyggd kamera. Holken är anpassad för att du lätt ska kunna fästa ditt Wildlife World Camera Kit som filmar med både bild och ljud. Kameran tar klara färgbilder på dagen, och svartvita bilder på natten (för att inte störa de små fåglarna använder den sig naturligtvis av infrarött ljus).

Totalt värde: 2 790 kronor (á 1 395 kr/styck)

Två personer blir vinnare denna veckan. Vill du ha chans att bli en av dem är det bara att följa instruktionerna nedan.

Så här tävlar du:
Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt motivera varför just du borde vinna.

Fråga: Vilket träslag är holken gjord av?

1. Cederträ
X. Lärk
2. Furu

Motivera också med cirka 3-5 meningar varför just du ska vinna.

Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredag 3 maj.

-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.

Vinsten skickas till vinnaren direkt från Coolstuff. Meddela i den här tråden när vinsten har anlänt hem till dig, så att vi har koll på logistiken.

Vi tackar Coolstuff.se för att de sponsrar den här tävlingen.
 
  • Gilla
Drömhus2012 och 3 till
  • Laddar…
Svar: Cederträ

Vi har en fågelholk på trädet utanför knuten. Vårt vardagsrumsfönster på övervåningen är på samma höjd som holken och barnen brukar sitta där och titta på fåglarna som flyger in och ut. Det vore fantastiskt att även kunna se hur de har det där inne!
 
Svar: Cederträ

Vi har flera små fina fåglar i vår trädgård. Vi har matat dem hela vintern. Det skulle vara roligt att se vad de pysslar med i sin lilla holk. De brukar ju titta in på oss genom fönstret, så det är inte mer är rätt att vi får kika lite på dem också.
 
Svar: 1. Cederträ
Maken har ett stort intresse för djur och natur, särskilt fåglar. Han älskar att titta på TV-program som Mitt i natur, och blir alldeles till sig när de visar just sådana inslag som filmer ifrån fågelholkar. Eftersom vi nu i sommar varit tillsammans i 10 år och dessutom gifta i 5 år, vore det roligt att få ge honom en både oväntad och mycket uppskattad present!
 
Rätt svar Cederträ

Vilken toppenprodukt! Har själv planerat att bygga ihop en egen lösning med webb-kamera m.m. då jag hade en kattuggla häckande i en tall i stugan. Det har tyvärr aldrig blivit av, så detta var en mycket enklare med en färdig lösning. Vill ha!!
 
Rätt svar Cederträ

Har en dotter på 2½ år som älskar fåglar, står i fönstret hela dagarna och frågar vart fåglarna ska när de flyger, hon frågar var de bor och om de har bebisar.

Detta hade varit perfekt för henne! Kan hon få se hur fåglarna bor och lever, Hon hade älskat det!
 
Rätt svar Cederträ

Som en genuin fåglvän och mitt engagemang för att fåglarna ska ha mat, speciellt vintertid, tycker säkert fåglarna att jag ska vinna denna holk!
 
hahalj
Svar: 1. Cederträ
Motivering: Vi har massor av småfåglar hos oss, allt från blåmesar och bergfinkar till trädkrypare och stjärtmesar, och de behöver fler bostäder! Vi har matat dem hela vintern med frön och talg så de är fulla med energi och kommer säkert få bra kullar i år. Vore väldigt trevligt att få följa dem på nära håll genom kameran!
 
Svar 1: Cederträ

Motivering: Att kunna visa dottern vad som egentligen händer när fåglarna flyger in i "det mystiska mörka hålet" skulle vara väldigt roligt.
 
Svar: Cederträ

Vi har hela långa vintern planerat pappas nya pensionärsbostad och när nu äntligen våren börjar komma och vi ska sätta spaden i marken verkar det hela bli fördröjt till hösten... En interaktiv fågelholk till pappa vore den perfekta underhållningen i väntan på det nya huset!
 
M
Svar: 1. Cederträ

Både frun och jag älskar fåglar, men framförallt vår lilla flicka gör det. Hon springer runt med sin lilla kikare för att kunna komma den lite närmare. Det vore fantastiskt att kunna visa henne hur fåglarna bor i den lilla holken, hur de lägger ägg, hur äggen kläcks till nya fågelungar som matas och till sist lär sig flyga.
 
Svar: Cederträ.
Om jag vinner holken kommer jag sätta upp den på garageväggen och vänta in ev. små hyresgäster.
 
Cederträ

Kom direkt på vart holken skulle passa! Vann jag den där skulle jag skänka den till ungarnas dagis. Jag vet att det verkligen skulle komma till glädje för många!
 
Redigerat:
  • Gilla
Hemmakatten
  • Laddar…
He he he..
hm, att jag fyller år den 3 maj – och att det skulle bli en sån fin present till Mig.
 
Svar 1, cederträ.

Vår tvååring vill krama alla fåglar hon ser och när vi förklarar att det inte går blir hon ledsen. Med en holkkamera skulle hon få se fåglarna som ett eget litet virtuellt dockhus och säkert blir jätteglad! Dessutom skulle fåglarna gynna oss och gynnas själva av att bo här då det kryllar av broms och andra otäcka flygfän (läs mat)!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.