Räfsat lite i gräset, planerat trädgårdens vidare utformning, tvättat gatan samt garageinfarten med högtryckstvätten, ( nu hoppas vi kommunen sopar gatan snart) spolat av altanen samt fram trädgårdsmöblerna på den samma. Tagit på shortsen och njutit av att det är ganska skönt med trädgård så här års!!!! Sedan blev dt även en kopp kaffe. Så nu är våren här!
 
Sprutat 80 kvm Penetrox i källaren!
 
Fyllt källaren med sommardrycker från Tyskland, det måste väl räknas de me:cool:
 
  • Gilla
Blindnit och 1 till
  • Laddar…
Byggt klart förvaringslådan i carporten. 2,4x0,7x0,5 (lbh). Klätt spånskiva med överbliven panel. Lock av råspont. Fattas gångjärn. Plats för däck, lådor, sandsäck och diverse. Försöker gömma så mycket som möjligt. Blir också en påminnelse om att inte samla på sig så förtvivlat mycket!!!
 
Målat...något som jag hatar att göra...:mad:
...men tog även en promenad i solen vilket kändes mycket bättre... :D
 
Kaklat klart en vägg så när på en platta. Hade ingen kakelborr:what:
 
  • uploadfromtaptalk1366573722162.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
mariatherese
  • Laddar…
Slipat spackel. Spacklat. Lagat en trasig gammal skjutdörr. Jobbat ett par timmar. Tittat ut på det fina vädret. :)
 
Lagt på stroller plus+mossa på gräsmattan så nu kan automowern komma...
 
Strukit ett lager bin på vardagsrumsgolvet. Städat upp och slängt ut en massa spill från de senaste veckornas snickrande.
 
Förberett för spottar. ImageUploadedByTapatalk1366694972.550392.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
OVK!(y) Sjukt skönt! Ett steg närmare slutbesked...
 
Satt och tyckte att jag minsann inte gjort något idag. Att lyfta in den nya kylen och frysen räknades visst inte i min värld, ej heller att lyfta ut det gamla frys- och kylskåpet. Kraven på en själv är bra märkliga...
 
Inte byggt så mycket idag.
Stackars sambon hade en tuff dag i går. Var sjuk, förkyld och trött och gav sig ändå den på att byta däck. Vår garageuppfart (eller kanske snarare "garageuppfart") är än så länge bara gräs och jord, och han fastnade när han skulle köra ut bilen på gatan. Efter LÅNG tids slit med att få ut bilen var a) bilen helt lerbestänkt och b) så även husfasaden. När jag kom hem var däcken bytta, ytterligare en väggbit råspontad och sambon halvdöd och innerligt upprörd över garageuppfartssituationen.

Så medan han arbetade i dag så lade jag som en kärlekshandling ut betongplattor i lervällingen så att båda bilarna kunde stå torrskodda. Och monterade bilbarnstolen eftersom jag vet att han tycker det är pest. Garageuppfarten är milt sagt inte tagen ut "Sköna hem" men det får duga tills efter vi flyttat in i tillbyggnaden.
När han kom hem var han inte sitt vanliga kaxiga jag utan mer trött och mänsklig . Men mycket nöjd över mitt dagsverke :)!
 
  • Gilla
Yrrol
  • Laddar…
Klippt gräset, förvisso en vecka försent men det känns sååååå skönt att vinterhelvetet är bakom oss:D
 
Putsat hålkäl. Slipat en dörr samt spackel på väggar och tak.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.