Jag hittar ingen mikrobrytare. Jag tog bort kortet och kollade och det finns ingen sådan. Kortet heter UA 503 och är några år gammalt men har inte blivit i drift förrens nu.
 
Låter som att du är och far på själva centralkortet. Det har ingen inbyggd sab.kontakt.

Microbrytaren jag pratar om sitter bakpå manöverpanelens kretskort.
 
Ok det förklarar saken. då skal jag kolla det. :)
 
Hmm hittar ingen mikrobrytare där heller. Får kolla lite noggrannare när barnen sover :)
 
Redigerat:
Vad har du för manöverpanel?
 
Är det en pk5500 väggsabotage inte aktivt per default. Är det en rfk5500 så stänger du av den i sekvens 804 9x. Står inte i programmeringsjournalen utan titta på lappen som kom med knappsatsen
 
Casca skrev:
Är det en pk5500 väggsabotage inte aktivt per default. Är det en rfk5500 så stänger du av den i sekvens 804 9x. Står inte i programmeringsjournalen utan titta på lappen som kom med knappsatsen
Just det, bra Casca 😃
[804][90] tänd 3
 
Fantastisk:D nu fungerar det. Tack för hjälpen. Nu har jag fått igång så att Pgm 1 triggar Fibaro så jag kan dimma upp några lampor på natten om barnen kommer springande. Det jag undrar nu är om det blir en kort slutning på pgm1 utgången när en händelse sker i sektionen eller om det öppnar kort. Eller vad händer på utgången när sektionerna triggar
 
PGM är en minus (o AUX en plus) 12VDC.
Kan inget om Fibaro...är det något i stil med nexa? (Känner att nu åker google fram 😃)

Om du inte meckat allt för mycket i PGM-programmeringen så följer utgången sektionen så om den följer en magnetkontakt så får du minus-signal på PGM när dörren/fönstret öppnas tills den stängs igen.
 
Redigerat:
Ok, hur funkar en trådlös deckare i en sektion som skickas till en sådan utgång. Skickar den en triggpuls eller blir pgm-utgången minus så länge som deckaren är aktiv. Är den aktiv hela tiden som man vistas i ett rum eller är det lite då och då först när den vaknar upp
 
Redigerat:
Som det verkar nu så triggar mina lampor på bakkant av pulsen från Pgm1 så när den gröna bocken slocknar på Dsc manöverpanel så tänds mina lampor och lyser så länge som jag har ställt in att dom skall lysa i Fibaro. Jag får kolla mer imorgon,men nu funkar det iallafall. Nästa tanke blir att kunna slå på/av larmet från den App som jag har i telefonen. Kan man använda någon Auxingång på Dsc kortet till det
 
Jag antar att du menar att Fibaron ska skicka en signal till larmet om det ska vara aktivt eller inte?
Har inte manualen framför mig men det bör ju blir samma funktion som när man kör med nyckelaktivering av larmet så det ska gå att lösa
 
Du får koppla fibaron till en sektionsingång som du programmerar till 22 eller 23 beroende på om den ska vara växlande eller momentan.
ImageUploadedByByggahus.se1366441754.558703.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.