Frågan är ju vad du ska såga. Klingan är ju liten, så mer än skivor är svårt att såga.
 
corre skrev:
Frågan är ju vad du ska såga. Klingan är ju liten, så mer än skivor är svårt att såga.
Jag tänker mig den som ett (bättre?) alternativ till ett "multiverktyg" när man exempelvis ska ta upp en öppning mitt i en skiva eller ett golv. Tycker multiverktygen käkar "klingor", vibrerar och lever om. Visst är de bra i många fall men jag ser dom nog som ett "nödvändigt ont".
 
Hej Alfredo!
Antar att det är mitt inlägg du sett. Det som stört mig är att det inte går att komma "intill" om man till exempel vill såga nära ett hörn i ett rum, då klingan sitter nån dryg centimeter in från ena sidan. Kanske en sån multimaskin är bättre då, men den här har gjort jobbet för mig många gånger. :)
 
Feinpaket för 2299. Jag har dålig koll på dessa grejor men det kanske kan vara något.
 
Alfredo skrev:
Feinpaket för 2299. Jag har dålig koll på dessa grejor men det kanske kan vara något.
Det är ett bra pris. Jag har svårt att hitta något bättre när jag googlar. Det som skiljer det paketet från ett TOP-paket är avsaknaden av profilsandningssatsen, men att man istället får ett extra sågblad med (pyttebladet som är 10 mm). Om man vill ha sandningssatsen med kan man köpa top-satsen hos exempelvis prishammeren.dk för en dryg hundring till inklusive frakt. Jag har handlat där och det har inte varit några problem. Men för att vara Sverige och speciellt Conrad skulle jag säga att det länkade paketet väldigt trevligt prissatt.
 
Alfredo skrev:
399 kronor för denna [länk] Är det ett klipp eller är det skräp? Sågen nämndes i en annan tråd och jag blev nyfiken. Alla synpunkter välkomna.
Sågdjuppet är endast på 12mm, men det finns modeller ifrån Makita, Dremel, Einhell och Batavia som har större sågdjup och känns mer användbara.
 
Oj! Å jag som ställt in mig på spara ihop till en makita bdf456rfe ...

Löning idag.... Kittlande!
 
Mikael_L
LoJo skrev:
[länk]=

Känns som om detta är ett hyfsat pris på en blå bosch skruvdragare. Nästan som en "blå till priset av grön".
Inte mycket info i annonsen. 1400kr för en GSR 14,4-2 Li
Ja det där måste ju vara ett väldigt OK pris för en helt hyfsad dragare.
Det är väl Bosch instegsmodell, men den är inte dålig för det.

Jag tror den har 10mm chuck, klarar man sig utan 13mm chuck och saknar en väldigt bra hobbydragare så är det väl köpläge.
Jag har 13mm chuck på två maskiner, 10mm på de två andra. Det är för mig väldigt sällan 13mm krävs. Typ när jag sätter karmskruv/karmhylsor. Jag har några spiralträborr också som kräver 13mm chuck.
 
Mikael_L skrev:
Ja det där måste ju vara ett väldigt OK pris för en helt hyfsad dragare.
Det är väl Bosch instegsmodell, men den är inte dålig för det.

Jag tror den har 10mm chuck, klarar man sig utan 13mm chuck och saknar en väldigt bra hobbydragare så är det väl köpläge.
Jag har 13mm chuck på två maskiner, 10mm på de två andra. Det är för mig väldigt sällan 13mm krävs. Typ när jag sätter karmskruv/karmhylsor. Jag har några spiralträborr också som kräver 13mm chuck.
Precis som hobby/hemmapulardragare kändes den mycket bra. Betydligt bättre än min gamal Black & Decker iaf :)

När jag åkte till Beijer i Västerås och dom hade plockat hem 7 st som dom sålde i L-Boxx för det priset gick det inte att motstå. Frestelsen blev för stor så nu har Beijer Västerås bara 6 st kvar (y)

Stämmer att det är 10mm chuck, såg ut som att varianten med ett "V" i typbeteckningen hade 13 mm chuck.
 
LoJo skrev:
[länk]=

Känns som om detta är ett hyfsat pris på en blå bosch skruvdragare. Nästan som en "blå till priset av grön".
Inte mycket info i annonsen. 1400kr för en GSR 14,4-2 Li
Exakt en sådan jag köpte i Malaysia för 2 veckor sedan, 1000:- jämnt och det var inte ens rea:). Väska + dubbla batterier ingick.
 
Ola C skrev:
Exakt en sådan jag köpte i Malaysia för 2 veckor sedan, 1000:- jämnt och det var inte ens rea:). Väska + dubbla batterier ingick.
Men då tillkommer ju resan... :rolleyes:
 
  • Gilla
LoJo
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.