Är det bara jag som har 0 tålamod när jag jobbar hos mig själv? Får spasmer vid minsta motgång. Har betydligt bättre temperament hos kunder.
 
Gjorde ett ryck och tvingade maken att slå i fyra spikar. Nu sitter tre tavlor uppe; En grön batikhäst som jag gjort själv 1978, sitter å vitmålad panel, över en byrå med gröna glasprylar på. En ram för 5 foton, men innehållande 5 små flamskvävnader som min avlidna farmor gjort, på vitmålad panelvägg ovanför trappan. En liknande men med 5 små gröna keramikelefanter över sängen i sovrummet. Nu funderar jag bara på var de 19 tavlorna med Sagan om Ringen-motiv i CD-storlek kan passa. Ramarna är svarta och motiven mörka, så de passar inte längre i vårt vitmålade vardagsrum.
 
Krattat, krattat och krattat. Snö har ju hjälpt till att hålla tomten prydlig. Men nu är det ju uppenbart att jag sket i att kratta i höstas.
 
Målat.. Vitt tak, vita väggar, vita snickerier. Vitt som insidan av en mjölpåse.

Simon & Tomas skulle få spader.
 
Krilleman
Kastat ut alla provisoriska slangar i tvättstugan som drivit radiatorer & vatten tillfälligt under renoveringen, Och lagt upp dom snyggt i taket i väntan på nedsäkning med reglar och gips för att slippa se allt.

El-rör för div saker i taket är på tur att monteras...
 
Satt panel i taket på tvättstugan som renoveras nu! Ser lite trevligare ut än råspont:rolleyes:
 
Kört hela vinterns samlade renoveringsskräp till tippen och sågat av ruttna dörrposter i källaren (varit ingjutna i betong i 70-80 år).
 
Gjutit igen ett hål i en vägg samt det sista runt en golvbrunn efter ett avloppsbyte. Lite lördagsroligt med andra ord...
 
Gipsat.
 
Säkert slängt 3 kubik gammalt skräp från garaget...
 
Hyllor, hyllor och åter hyllor.
Flyttat verktygsrummet till nytt rum och gjort kartonglager av tidigare verktygsrum.
Hämtat pellets och burit in den...
 
Städat bygget och påbörjat spackling.
 
Monterat ett takfönster i regnet, lagom kul men bra blev det :D
takfonsterinstallerat.jpg
 
L-Bror
Klippt ner rhododendron inför flyttning
Minimerat Fläderträdet efter vinterns snömassaker
Listat så kabel-tv killen får ett lätt och snabbt jobb på onsdag
Skottat bort all snö från altanerna.
 
Sågat o fräst till ett elementskydd samt vårstädat poolen.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.