Snailman
byggmax har tydligen en grönfärgad tejp med armering som liknar T-flex, kostade ca 100kr rullen, dröjer innan jag fått slut på min tyska tejp, men om någon annan vill testa och gärna rapportera resultatet här så är det ju bra

kunde inte hitta den på deras hemsida ännu, minns inte hur den var märkt.
 
Då har man ÄNTLIGEN fått hem lite tejp från Tyskland. Beställde Tacoflex och de är identiska med mina tidigare T-Flex men en annan färgsättning. Beställningen gick lysande och jag köpte 15 rullar för ~1700 och ca 36 timmar efter beställning låg paketet i Malmö. Sen tog Schenker över...14 dagar senare aviseras försändelsen efter att de skickat den för uthämtning på Gotland trots att paketet skulle till huvudstadsregionen! Imponerad! :thumbdown:
Sen blev jag lite fundersam när jag hämtar ut paketet och får en kartong från Burger King med 5x2,5 kg Pommes Frites men när jag väl öppnade detta så innehöll det beställda tejprullar!
Kan starkt rekommenderas!

2013-04-10-939.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Mikael_L
  • Laddar…
Perfekt!
Har du tur så får du som bonus en svag doft av frityrolja på bygget :)
 
Mikael_L
Robert 75 skrev:
Då har man ÄNTLIGEN fått hem lite tejp från Tyskland. Beställde Tacoflex och de är identiska med mina tidigare T-Flex men en annan färgsättning. Beställningen gick lysande och jag köpte 15 rullar för ~1700 och ca 36 timmar efter beställning låg paketet i Malmö. Sen tog Schenker över...14 dagar senare aviseras försändelsen efter att de skickat den för uthämtning på Gotland trots att paketet skulle till huvudstadsregionen! Imponerad! :thumbdown:
Sen blev jag lite fundersam när jag hämtar ut paketet och får en kartong från Burger King med 5x2,5 kg Pommes Frites men när jag väl öppnade detta så innehöll det beställda tejprullar!
Kan starkt rekommenderas!
Skitkul inlägg. (y)
Det var väl värt två veckors väntan för den historien? :rolleyes:
 
Och visst är det skönt att allt kan hända med paketen när de passerar svenska gränsen.
Sällan några stopp eller långa väntetider i utlandet.. men här..:mad:
 
Mina erfarenheter av tejp på PAPPER:

Transparent byggtejp: helt värdelös, jaja jag vet man inte ska använda sån men det var ett nödfall och riktiga tejpen var slut (det mesta har blivit ersatt med riktig tejp)

Stokvis PS1433 (grön transparent) mycket av tejpen har lossnat före jag hunnit få på ytmaterialen. OBS! temperaturen vid tejpningen har kanske varit för låg 8-10°C? Och detta är väl inte rätta tejpen på papper.


Sitko 586, Stokvis ?? och okänd; Alla gröna med brunt skyddspapper, de har funkat mycket bra!


Om något tejp håller 50år vete katten?!
 
Fiskarhedenvillan skickade med Parocs tejp i byggsatsen.
Till garaget köpte jag T-Flex.
Tycker båda funkade bra. Men jag upplevde som att Parocs tejp sög fast bättre mot plasten, och mot andra material (trä). Paroc var bättre att dra runt hörn, mer följsam. Paroc kändes tjockare, mer rejäl på nåt vis.
 
Någon som beställt från Tyskland på sista tiden som kan rekommendera någon leverantör? Tidigare länkad leverantör säljer inte längre.
Finns även en hel del andra märken från tyskland som är gröna/gula med det klassiska skyddspappret på sidan medans taco tejpen inte säljs så flitigt, någon som testat de andra märkena?
 
Jag beställde i förra veckan från samma ställe. Funkar lika bra som alltid.
 
RickeP från vilken säljare/affär?
 
Hittade själv, dom håller nog på med uppdateringar av sin sida.
 
S
Snailman skrev:
byggmax har tydligen en grönfärgad tejp med armering som liknar T-flex, kostade ca 100kr rullen, dröjer innan jag fått slut på min tyska tejp, men om någon annan vill testa och gärna rapportera resultatet här så är det ju bra

kunde inte hitta den på deras hemsida ännu, minns inte hur den var märkt.
Jag gillar denna väldigt mycket, sätter sig duktigt hårt. Fungerar i alla fall bra.
 
DanielF skrev:
Jag gillar denna väldigt mycket, sätter sig duktigt hårt. Fungerar i alla fall bra.
Håller med! Lika bra som motsvarande från ett par andra mer kända märken jag använt. Nackdelen är att denna bara är 50mm jämfört med 60mm som min andra varit, men det beror ju lite på vad man skall ha den till. För skarvtätning är det ju inga problem!
 
Nu är beställning gjort av deras multipaket, passade på att beställa lite SDS borr och tigersågblad som även dom var väldigt bra pris på, får se hur kvaliten är på dom.
Valde kortbetalning men kom aldrig till något kortbetalningsformulär så vi får se hur det går, har skickat frågan till kundtjänst.
 
Fick hem grejerna igår, valde deras paket med blandad tejp och lim/fog. Passade även på att köpa SDS Plus borr som var väldigt bra pris på jämfört med Sverige. Tejpen ser rejäl och bra ut, men har inte testat den ännu.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.