Kul tävling!
Rätt svar: X - det finns fyra kameror.

Mina trädgårdstomtar ständigt försvinner,
att få tag i personen är inget jag hinner.
Blommor äts upp och av vem har jag ingen aning,
trots att jag ofta går på spaning.
Med D-links utomhuskamera tjuvarna jag lätt finner!
 
Svar: 1

Det finns ju så många användningsområden för det här. Men att övervaka termometern i bastun så jag vet när det är varmt verkar vara ett bra användnignsområde. Och när man inte är där riktar jag om kameran mot vinbärsbusken för att hålla koll på om bären mognat.
 
Rätt Svar: 1

Möjligheten att kunna visa upp (läs skryta om) min trädgård i dem olika årstiderna för nära & kära som bor runt om i landet vore riktigt kul. Samtidigt har man koll på både bovar och rådjur, så att inga brått begås. (Rådjuren äter mina tulpaner, vilket kan klassas som brått) :rolleyes:
 
Redigerat:
Svar: X

När vi nu flyttar till hus nästa vecka och inte så långt bredvid en festlokal vore det kanon att ha koll på tomten när man inte är hemma.
 
Svaret var: X

Det blir Ingen semester utan D-link Cloudkamera som håller koll på hus och hem!

/Hälsningar
Jan E R
 
Svar: x
Jag är prylbög, datornörd och övervakningsfreak. Bara det motiverar ett övervakningskit! Utöver det vore det kul med bilder på räven som brukar ta en lov över gården.
 
Svar: 1 (1 kamera med gratis-appen)
X (4 kameror med betal-appen)

Det hade varit fantastiskt att slippa komma till stugan i snitt 2ggr/år och se att allt av värde är stulet. Med hjälp av kameran kan jag bli uppmärksammad på vad som är på gång. Och därefter ringa grannar eller polis, som finns på betydligt närmare avstånd, än vad jag gör. Fungerar det tillfredsställande, blir det inköp av minst en kamera till. Då kan jag t.o.m. se buset en bra stund innan de ens är framme vid huset.

/Jonas
 
Svar:
Appen myDlink visar en kamerabild
Appen myDlink+ visar fyra kamerabilder på din surfplatta
Så rätt svar är antingen 1 eller X beroende på vilken app som menas

Motivering:
Vi har haft besök av både tjuvar som förstör huset och vildsvin som förstör trädgården.
Med en bra utomhuskamera hade vi kunnat identifiera tjuvarna och analyserat vildsvinens rörelsemönster för att kunna sätta stopp för deras framfart.
 
Svar: X = 4 st
Vad grannarna gör är en hemlighet
Jag blir nyfiken när jag inte vet
En kamera ute ska dom nog inte märka
Mitt eget sätt till att grannsamverka
 
Svaret är X 4 kameror

Jag behöver en webkamera för att kunna övervaka trädgården.
Jag behöver hjälp med att identifiera de harar och rådjur som tuggar i sig mina växter så att jag kan hänvisa dem till andra restauranger.
Katterna som lättar sig i mina rabatter vill jag också peka i riktning mot andra alternativ.
 
Svar: X (4 st)

Denna lösning vore perfekt för oss nu när jag strax återvänder till jobbet efter en lång föräldraledighet då frun tar över i hemmet igen. Då kan jag få ta del av familjens vardag ute, och inte missa barnens utveckling, samtidigt som jag kan hålla ett vakande öga på husets säkerhet.
 
Svar: X, 4 st kameror

För ett par år sedan hade vi inbrott på juldagen. Känslan att komma hem till ett iskallt hus, 2 grader, och inse att någon varit inne återkommer varje gång vi varit borta och kommer hem. Tjuven gick in genom ett fönster på baksidan av huset. Om vi hade en kamera där så skulle vi kunna få tillbaka lite av tryggheten som tjuven tog med sig.
 
Tänk vad fort veckan går! Övervakningstävlingen är redan över och en ny tävling är på väg upp. Veckans vinnare heter Mrelliott. Ett stort grattis från oss på Byggahus.se!
 
Grattis Mrelliott!
 
Grattis Mrelliott till att ha hittat ett bra användningsområde för kameran. Det är nog svårt att förebygga inbrott med en kamera.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.