D09
Blev kontaktad av företaget som skulle återkomma med ny offert då garanti och leveransinfon gällde flispannor.

Kul att dom läser på forumet :)

Kommer få en ny offert i dagarna som jag ser fram emot :)

Så offerten lägre upp kan vi bortse ifrån, kommer även förtydliga på det inlägget att det är en felaktig offert
 
Låter vettigt. Om du bor i Gbg-området kanske vi skulle slå oss ihop. Måste ju billigare installation om de gör fler installationer här nere samtidigt.

Får du den nya offerten nedbruten så att du vet hur mycket du får betala för tankarna tex?
 
  • Gilla
DB995
  • Laddar…
D09
Låter som en bra ide att samköra om det blir den pannan.

Fick info från nibe att min frånluftpanna klarar inte att hålla isär systemen och kommer själv att jobba mot att värma allt tills dess att elpatronen behövs. Först då tar den vedvärmen Det försämrar mitt uttag rejält ur vedpannan känns det som.

Samtidigt behöver jag något för ventilationen och det skulle nog skena iväg om man skulle byta det systemet också.

Ska vet vad man kan hitta för vettig lösning och räkna hem systemet.
 
D09
Hur fungerar pannan om niben inte hade funnits?

Kopplar man mot en termostat och sedan direkt mot shuntarna?
 
D09
Har ett roligt vårprojekt nu, ska klyva upp 22m3 ved så jag vet vad jobbet med vedpanna kommer att innebära :)
 
D09
kulle skrev:
Du kan kasta ut niben o sätta in typ en sån här
[länk]
Ahhh synd att dom lagt ner försäljningen, tänkte ringa o prata lite priser med dom men nu vet jag vad jag ska leta efter om niben ska ut :)
 
Du har inte fått en ny offert eller? Hade varit roligt om den var uppspaltad så man såg vad tankarna går på.
 
D09
Tyvärr inget än :)

Tankarnas pris kan man iofs se på offerten nedan ( missade priserna per enhet) . Den offerten gäller ju som sagt inte längre.

dock så lär företaget notera önskemålet här ;)
 
Redigerat:
D09
Ska lägga upp ny bild snart 
 
Redigerat:
aha tackar. Ja det är ju ett lite saftigt pris. För jag kan nog inte köra den minsta pannan utan måste köra en större. Den här varianten kostar ju 84' med moms.
 
D09
Jugend skrev:
aha tackar. Ja det är ju ett lite saftigt pris. För jag kan nog inte köra den minsta pannan utan måste köra en större. Den här varianten kostar ju 84' med moms.

Kul o veta vad som skiljer mellan storlekarna ? :)
 
D09
Fixar upp bilden igen, missade att ta bort mina kontaktuppgifter på förra 🙀
 
  • ImageUploadedByByggahus.se1365893236.792991.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat av moderator:
D09 skrev:
Kul o veta vad som skiljer mellan storlekarna ? :)
Det brukar inte skilja så mycket i pris mellan olika storlekar men lite blir det ju alltid. Sedan kan inte jag köra så små tankar utan måste köra väsentligt större. Jag har väldigt gott om plats i källaren för tanken i alla fall och det är ju positivt.
 
D09
Har fått nya offerten men företaget har begärt att den skall hållas mellan säljare och kund så jag kan tyvärr inte lägga upp denna här.

Det tidigare felaktiga offerten har företaget också begärt att den ska tas ned så jag får kontakta moderator ang detta.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.