Vi har nyligen gjort en flytspackling av 2 st badrum, 1 st tvättstuga och en hall, kostnaden för allt detta landade på 33580:- detta för 30kvm.
Det är 2 golvbrunnar i tvättstuga och badrum i andra badrummet en golvbrunn, sedan hallen. Jag pratade även med vår husleverantör och de brukade hade ett kvm pris på 500:-

Total arbetstid 32h

Materialet som gick åt var som följer:

19 säck spackel.
Combi-mix 780 13 säck
Finja 260 säck 16 säck
Utöver detta massor av avstängninslister, latex m.m.
 
Frågade du inte vad det skulle kosta?
 
Jag fattar inte, vad är frågan?
 
Enk Projektet skrev:
Frågade du inte vad det skulle kosta?
Jag gjorde en miss under byggets gång och det var just detta, men som bortföklaring trodde väl jag att det ingick, vilket de gjort på de övriga 4-5 badrummen som vi gjort. Men jag tycker det verkar vara väldigt mycket material ?
 
Realdoolar skrev:
Jag fattar inte, vad är frågan?
Frågan ligger i rubriken, men tar det igen, är det ett normalt pris för denna flytspacklingen ?
 
4-5 badrum?
Vad har ni gjort från början och varför måste det flytspackla?
 
Enk Projektet skrev:
4-5 badrum?
Vad har ni gjort från början och varför måste det flytspackla?
Jag missade att skriva att de 4-5 badrummen som gjorts var under våra andra husbyggen. Det skall alltid flytspacklas vid plattsättning, vart så alla sndra gånger.
Vi har haft platta på mark i alla hus om det var det du var ute efter ?
 
Ja är det dåligt gjutet så får man nog räkna med att det blir ganska mycket flytspackel.....om man inte frågar innan vad det kommer att kosta så får man skylla sig själv....
 
Om timmar och materialåtgång är riktiga så är väl priset inget att säga om.
 
T
Känn dig lurad, vansinnigt dyrt för det lilla materialet och fantastiskt mycket timmar på det.
 
Ett tips till nästa gång är att anlita en gjutare som kan skapa rätt fall och yta direkt vid gjutningen av plattan så slipper du flytspackla, dessutom behöver du inte bli någon nivåskillnad mellan golven i och utanför badrum.
 
Håller med, sjukt överpris. Hade en gubbe som spacklade vårt badrum, 500 spänn kostade det. Matrialet köpte jag själv, 200 kr per (25kg) säck. Gick åt 8 säckar.
 
Det låter dyrt, även om vi antar att timmarna faktiskt jobbats. Flytspackel kostar väl högt räknat 300 kr per säck, Dvs ca 6000 för 19 säckar. Om vi sedan antar att det gått annat material för 1000 kr (borde räcka med råge). Då skulle alltså 32 arbetstimmar kosta 25 000kr. Och 780 kr i timmen är ett rejält överpris.

Sedan så skall det inte ta 32 arbetstimmar. Jag kan tänka mig att de varit 2 man, och först flytspacklat det ena badrummet, en dag, och kanske inväntat att det torkat (och debiterat för torktiden), och kanske justerat ngt. Sedan samma operation med det andra rummet dagen efter.
 
08Påväg skrev:
Total arbetstid 32h

Materialet som gick åt var som följer:

19 säck spackel.
Combi-mix 780 13 säck
Finja 260 säck 16 säck
Utöver detta massor av avstängninslister, latex m.m.
13+16 får jag till 29.....
 
  • Gilla
hempularen
  • Laddar…
Vi betalde 28.000 kr för 85 kvm där det varierade mellan 10-45 mm. Vet inte hur många säckar det gick åt men det var två låga pallar de körde hit så minst 40 säckar i alla fall...

Du har valt en väldigt dyr leverantör vad det verkar... :(
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.