Hej!

Funderar på att köpa en Makita BTW251.
Kommer endast att användas till personligt bruk, typ däckbyte på två bilar 2ggr om året.
Är detta en overkill?

Tar emot alla åsikter och funderingar, gärna från folk som har erfarenhet av Makitas mutterdragare.
Eller rekomenderas något annat, typ DeWalt, Hilti, Hitachi m.m.

Tack på förhand.
 
Jag har den, kostade inte mycket som body only och fungerar som förväntat helt perfekt.
 
Precis har redan baterier och laddare, så kommer köpa en naken maskin. Ska nog försöka vinna en på Tradera, brukar inte bli så dyra.
Den har tillräkligt med kraft för att lossa hjulmuttrarna va?
 
Ja, har inte gått bet någon gång, men kanske ifall man lämnar in den o får det draget med 1000nm ....
 
Leopardiz skrev:
Den har tillräkligt med kraft för att lossa hjulmuttrarna va?
Det märker du till hösten, eftersom samma maskin ska försöka lossa de skruvar den dragit åt....
Tror inte den lossar bultarna första ggr, en Hitachi WR14DSL jag provade hade inte en chans på bultar jag tidigare dragit för hand....nu kör jag en luftknackare från Jula.....
 
TrollMann skrev:
Ja, har inte gått bet någon gång, men kanske ifall man lämnar in den o får det draget med 1000nm ....
Har aldrig lämnat in den, men har hört det att dom kan dra åt som sat@!. Det är väll inte häller bra eller? Kan väll förstöra gängerna?
 
Har inte tänkt att blåsa på förfullt, utan fixa det sista med momentnyckel. Så att det alltid sitter med 120Nm. Då borde den kunna lossa vid nästa byte eller?
Undviker gärna kommpersorer och luftverktyg, känns som det är så mycket att hålla reda på. Luftåtgång i min. vilka verktyg passar vilken kommpressor och sånt där. Tycker dom väsnas förskräkligt med.
Men det kanske en mutterknack gör med?
 
Ja, dra med momentnyckel eller momenta'stav:)
 
O
Jag gillar Julas mutterknackare..... Deras billigaste eldrivna... perfekt bästa köpet....
Nackdelen är sladden men det kan jag leva med....
har använt den när jag byggt altan åxå....
 
Odjuret skrev:
Jag gillar Julas mutterknackare..... Deras billigaste eldrivna... perfekt bästa köpet....
Nackdelen är sladden men det kan jag leva med....
har använt den när jag byggt altan åxå....
Är det Meec? Priset är ju en fördel, men jag gillar värkligen Makita:)
Får se vad jag gör.
 
Leopardiz skrev:
Är det Meec? Priset är ju en fördel, men jag gillar värkligen Makita:)
Får se vad jag gör.
Det var denna jag har, BTW450 och inte 251. http://www.lawson-his.co.uk/makita-btw450rfe-18v-lxt-cordless-impact--p92027. Den du tittar på har bara 250 nm drag vilket är lite klent tror jag när du skall få loss bultar som sitter. Där är nästan 200 nm mer drag i den jag har.
 
Haha jo den skulle ju inte va fel:) men lite dyr. Har ju tänkt att vinna en på tradera. Och det är inte ofta man ser dom.
Därimot 251:an ligger ute rätt ofta, brukar gå för en 1000sing.
Det värsta som kan hända är ju att man får lossa några för hand.
 
Jag har också en BTW450, rekomenderas
Köpte min via Amazon.com när det var extrapris.
1400 kr med frakt betalade jag:)

Väljer du en klenare maskin kommer du ångra dig när bultarna sitter fast efter vintern;)
 
  • Gilla
Tokslut
  • Laddar…
Jag använder en Hitachi WR16SA och mycket nöjd med den. Har tidigare använt tryckluftsdrivna, men har ingen plats för stora otympliga kompressorer.

60101505.jpg
 
Om du köper den som naken maskin och redan har det systemet så ser jag ingen anledning till att inte köpa den.

Svärfar har en sådan jag brukar låna vid varje byte och det går väldigt smidigt och den är riktigt bra att jobba med.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.